آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

ابوترابی فرد: ایران در مقابل غارت دیوان عالی آمریکا می‌ایستد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,ا بو ترابی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه دیوان عالی آمریکا در خصوص برداشت دو میلیارد دلار از ذخایر بانک مرکزی، اظهار کرد: ایران اسلامی مقابل این راهزنان بین‌المللی می‌ایستد.

به گزارش  ایسنا ، محمدحسن ابوترابی ‌فرد در ابتدای نشست کمیته دائم امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی که صبح امروز در هتل اسپیناس آغاز به کار کرد ضمن بیان این مطلب، گفت: این سرقت‌ها نشان می‌دهد که جامعه بشری باید در برابر راهزنان بین‌المللی که با تکیه بر قدرت نظامی خود ملت‌های دیگر را مورد ستم قرار می‌دهند موضع قاطع داشته باشند و مقابل آنها بایستند.

وی ادامه داد: همه ملت‌ها باید بدانند که اگر در مقابل دیوان عالی موضع جدی اتخاذ نکنند این راهزنان بین‌المللی منافع و منابع ملت‌ها را غارت می‌کنند که ایران تاکنون نشان داده مقابل آنها ایستاده و خواهد ایستاد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ما در مقابل دست‌اندازی‌های آمریکایی‌ها که مورد حمایت لابی صهیونیسم است خواهیم ایستاد و از منافع همه ملت‌های مظلوم جهان دفاع خواهیم کرد و مطمئن باشید در این تقابل ایران اسلامی پیروز خواهد بود.

ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از نگاه قرآن کریم در صورتی این گفت‌وگوها و نشست‌ها الهام ‌بخش و مفید است که اطراف سه موضوع بحث شود؛ یکی از این موضوعات این است که برای فهم مشکلات فراروی بشری و تلاش برای پوشش نیازهای جامعه انسانی باشد و منظور از نشست‌ها ارتقاء سلامت جامعه اسلامی و موضوع گفت‌وگوها مورد نظر خداوند باشد.

وی افزود: در عین حال باید درباره مسائلی بحث شود که عقلا آن مسائل را برای جامعه انسانی مفید می‌دانند و مورد تأکید ادیان الهی، پیامبران آسمانی و خداوند متعال است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: در عین حال نشستی از نگاه قرآن کریم پرثمر است که در آن نشست برای پایان دادن به خشونت و برای اندیشیدن برای جامعه اسلامی بحث شود و روابط کشورها، روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ملت‌ها را اصلاح نماید که اگر موضوع بحث اصلاح روابط انسان‌ها با یکدیگر باشد مورد نظر قرآن کریم است.

ابوترابی فرد با اشاره به برگزاری نشست کمیته دائم امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی، گفت: ما در این کمیته برای مبارزه با خشونت و اصلاح روابط ملت‌ها با یکدیگر و برای پایان دادن به خشونت‌ها و دشمنی‌ها به گفت‌وگو پرداختیم اما در همین ساعت که ما برای دوستی و مهرورزی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنیم بسیاری نشست‌ها برای دامن زدن به خشونت‌ها و ایجاد شکاف بین جوامع بشری تشکیل شده‌اند.

وی ادامه داد: آنگاه که دشمنان جامعه بشری تصمیم گرفتند در گفت‌وگوهای پنهانی و محرمانه یک غده سرطانی به نام رژیم صهیونیستی ایجاد کنند بر آن بودند که جنوب غرب آسیا را برای همیشه در جنگ و نزاع قرار دهند و به ملت‌ اسلام ستم کنند که این حرکت دقیقاً نگاه متقابل قرآن است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: ما باید با هر اقدامی برای گسترش ناامنی و جنگ مقابله کنیم. منطق جمهوری اسلامی ایران برای مسائل جهان اسلام این است که نباید اجازه داد در امور داخلی کشورها به هر بهانه‌ای و با ارسال سلاح به کشور سوریه و ارسال تروریست به این کشور آن را به میدان جنگ تبدیل کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: نباید ملت مظلوم یمن را مورد هدف قرار داد و از آسمان و ز مین و دریا به این ملت ستم کرد و باید اجازه داد ملت یمن، فلسطین و غزه که مورد تهاجم قرار گرفته‌اند خود برای سرنوشت کشورشان تعیین تکلیف کنند که این راه پایان دادن به خشونت و جنگ‌افروزی‌هاست.

 

 اخبارسیاسی  - ایسنا    

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------