آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. به گزارش…

امیرعبداللهیان: راه حل برون رفت از بحران سوریه صرفاً سیاسی است/ استقبال از گفت وگوهای سیاسی در یمن



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای  سیاست  خارجی,امیرعبداللهیان

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه كشورمان، گفت: تهران از گفت وگوهای ژنو كه به ابتكار سازمان ملل متحد برگزار می شود، حمایت می كند و راه حل برون رفت از بحران در سوریه را صرفاً سیاسی می داند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت امور خارجه، در ملاقات روز دوشنبه «ایورسیه» قائم مقام وزیرخارجه سوئیس با «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه كشورمان تحولات منطقه بویژه آخرین رخدادهای عراق، سوریه و یمن مورد گفت وگو قرار گرفت.


معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه كشورمان در این دیدار گفت: جمهوري اسلامي ایران از «بشار اسد» به عنوان رئیس جمهوری قانونی سوریه حمایت می كند و مردم سوریه را صاحبان اصلی این كشور می داند كه حق دارند بدون فشار تروریست ها و بدون مداخله خارجی برای آینده خود تصمیم بگیرند.


امیرعبداللهیان با اشاره به رشد فزاینده گروه های تروریستی در منطقه و پیوستگی تحولات سوریه و عراق و ارتباط گروه های تروریستی در این دو كشور، گفت: متأسفانه تاكنون ائتلاف بین المللی علیه داعش نتوانسته است در دو جبهه اقدامات مؤثری را انجام دهد.


امیرعبداللهیان در ادامه، تشدید اقدامات برخی گروه های مسلح در سوریه را رویكردی كارشكنانه قلمداد كرد و نقض توافق آتش بس دانست كه می تواند پروسه مذاكرات سیاسی را با مشكل مواجه سازد.


معاون وزیر امور خارجه كشورمان گفت: جمهوري اسلامي ایران از استحكام یافتن آتش بس و گفت وگوهای سیاسی در یمن استقبال كرد و همزمان بر جدیت در مبارزه با تروریسم در یمن نیز تأكید كرد.


«ایورسیه» قائم مقام وزیرخارجه سوئیس نیز در این دیدار با ارزیابی تحولات سوریه، نقش جمهوري اسلامي ایران را در حل بحران سوریه اساسی و مهم ذكر كرد.


وی در پایان، ضمن تأكید مجدد بر ضرورت گفت وگوی سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران این كشور، همچنین تداوم آتش بس و مذاكرات سیاسی در ژنو را ضروری دانست. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------