آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

سوء استفاده در تبلیغات انتخاباتی +(تصاویر)



در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که در آن ۱۳۶ نامزد برای کسب ۶۸ کرسی باقی‌مانده با یکدیگر رقابت می‌کنند، در اقدامی نامتعارف برخی از نامزدهای اصولگرا، با سوءاستفاده از برند «گام دوم» که شعار اصلی اصلاح‌طلبان در این انتخابات بود، تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، در حوزه انتخابیه تبریز پس از آن‌که مسعود پزشکیان سرلیست اصلاح‌طلبان مرکز استان آذربایجان شرقی موفق شد در همان مرحله نخست، بار دیگر خود را به ساختمان بهارستان برساند، چهار نامزد اصولگرایی که باید در مرحله دوم با نامزدهای اصلاح‌طلب رقابت می‌کردند، در اقدامی عجیب در پوستر انتخاباتیشان از شعار «گام دوم» به نفع خود بهره‌برداری کردند.


سوءاستفاده تبلیغاتی؛ «گام دوم» اصولگرایان تبریزی برای ورود به مجلس
سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، علیرضا منادی‌سفیدان، محمدحسین فرهنگی و محمداسماعیل سعیدی چهار نامزد اصولگرایی بودند که دست به این اقدام نامتعارف و البته خلاف قانون زدند و این درحالی است که از ماه‌ها پیش از برگزاری مرحله نخست انتخابات، برند «گام دوم» نه تنها شعار اصلی انتخاباتی اصلاح‌طلبان، بلکه عنوان پایگاه اطلاع‌رسانی انتخاباتی آن‌ها نیز بود. پایگاهی که به‌ویژه پس از مسدود شدن پایگاه اطلاع‌رسانی «لیست امید» که به دلائلی نامعلوم درست در آغاز تبلیغات دور نخست انتخابات از دسترس مخاطبان خارج شد، عملاً به تنها رسانه رسمی و درگاه ارتباطی اصلاح‌طلبان با مردم سراسر کشور تبدیل شد.

جالب اینجاست در پوستری که اصولگرایان تبریزی برای حضور در مرحله دوم انتخابات مجلس آماده کرده‌اند، علاوه‌بر سوءاستفاده از فونت و رنگی که در تبلیغات انتخاباتی اصلاح‌طلبان، استفاده شد، دیگر اِلمان‌های گرافیکی تبلیغات اصلاح‌طلبان نیز جعل شد.

 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انتخاب


سوءاستفاده از قهرمانان ورزشی و بازی با احساسات مردم
البته این تنها مورد تخلف تبلیغاتی و انتخاباتی اصولگرایان در مرحله دوم انتخابات مجلس نبود و همزمان، «کمال علیپور خنکداری» دیگر نامزد اصولگرایان که از حوزه انتخابیه قائمشهر در استان مازندران وارد رقابت‌های دور دوم انتخابات مجلس دهم شده‌است نیز علاوه بر استفاده از فونت و رنگ آبی فیروزه‌ای که رنگ تبلیغاتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دهم و مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم بود، تصویر «مهرداد اولادی» بازیکن فوتبال تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تیم ملی که به تازگی درگذشته نیز مورد استفاده تبلیغاتی و سیاسی این نامزد اصولگرا قرار گرفت.

 

 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انتخاب


سوءاستفاده از چپ و راست سیاست برای تبدیل‌شدن به یک سیاست‌مدار
بماند که اوج این بی‌اخلاقی سیاسی باز هم در استان آذربایجان شرقی و این‌بار در پوستر تبلیغاتی «محمدعلی حسین‌زاده» دیگر نامزد اصولگرای مجلس دهم در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر اتفاق افتاد و این نامزد ناشناس اصولگرا در اقدامی تامل‌برانگیز، علاوه بر استفاده از رنگ آبی فیروزه‌ای، از تصویر «محمدرضا عارف» سرلیست اصلاح‌طلبان و گزینه اصلی این جریان سیاسی برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس دهم نیز استفاده کرد و جالب این‌که درحالی تصویر عارف اصلاح‌طلب را در سمت چپ تصویر چهره خود قرار داد که تصویری از چهره «سردار محمدرضا نقدی» رئیس سازمان بسیج مستضعفان را نیز به‌عنوان نمادی از جریان اصولگرایی، در گوشه سمت راست پوسترش جا داد.


نکته جالبی که با نگاه به سابقه سیاسی این چند نامزد اصولگرای آشکار می‌شود، کارنامه‌های آن‌ها در عرصه‌ سیاست و به‌ویژه در جریان اصولگرایی است.

براین اساس، به جز «محمدعلی حسین‌زاده» که سابقه و کارنامه روشنی از او در دسترس نیست، منادی سفیدان و فرهنگی که برای حفظ کرسی‌های انتخابیه تبریز وارد مرحله دوم رقابت‌های انتخاباتی مجلس دهم شده‌اند، هردو از اعضای هیات‌رئیسه مجلس نهم هستند و میرتاج‌الدینی نیز علاوه بر حضور در مجالس اصولگرای هفتم و هشتم، سابقه معاونت پارلمانی در دولت دوم «محمود احمدی‌نژاد» را در کارنامه دارد و علیپور خنکداری نیز در چهارسال اخیر به‌عنوان نماینده‌ای اصولگرا، در مجلس نهم حاضر بوده‌است.

درآستانه برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی و در شرایطی که صبح دیروز «غلامعلی حداد عادل» سخنگوی ائتلاف اصولگرایان، مسئولان دولتی را به دخالت مستقیم در انتخابات و تخلف انتخاباتی متهم کرد، به نظر می‌رسد اقدام نامتعارف اصولگرایان در استفاده از اِلمان‌های تبلیغاتی اصلاح‌طلبان در مرحله دوم بیش از هر چیز موید پیروزی اصلاح‌طلبان در مرحله نخست است؛ حقیقتی که البته اصولگرایان حاضر به پذیرش آن نیستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------