آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چرا رئیسی مسئولیت کارهای خود و دولتش را قبول نمی کند؟

رئیسی و دولتش نه‌تنها مسئولیت تصمیم خود در اواخر سال ۱۴۰۱ و اقدامات مجموعه وزارت کشور و دیگر ارکان ذیربط را نمی‌پذیرند، بلکه شبکه های…

تَکرار حماسه گام دوم



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, انتخابات


 ساعت 8 صبح فردا، پنجشنبه، مهلت تبلیغات کاندیداهای مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد. ارزیابی‌ها از حضور پررنگ و با برنامه اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در قالب لیست امید حکایت دارد. این در حالی است که در جبهه مقابل، اصولگرایان نه تنها کاندیداهای مورد حمایتشان در دور اول را رها کرده‌اند، که بعضی از کاندیداهای اصولگرایان نیز ترجیح می‌دهند با تجربه دور اول، تاکیدی بر حمایت این جریان از خود نداشته باشند. حتی برخی کاندیداهای مستقل نیز تمایل نشان داده‌اند که در دور دوم با پرچم امید در انتخابات شرکت کنند.


شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با صدور اطلاعیه‌ای از مردم جهت حضور در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که روز جمعه دهم اردیبهشت ماه برگزار می شود، دعوت کرد. در این اطلاعیه آمده است: «مردم شریف ایران، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان درحوزه های انتخابیه‌ای که تعیین سرنوشت نامزدها به دور دوم کشیده شده است، برگزارخواهد شد.


همانگونه که در بیانیه قبل بیان شد، در این مرحله از انتخابات نمایندگان نزدیک به 25 درصد کرسی‌های مجلس توسط شما انتخاب و راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد. بنابراین اهمیت آن بر مردم پوشیده نبوده، بلکه از جهاتی، درجه بالایی از اهمیت را به خود اختصاص می‌دهد زیرا می‌تواند در مدیریت مجلس پیش رو نقش تعیین کننده‌ای ایفا کند. نتیجه بخشی آراء شما در مرحله اول در گرو انتخاب مرحله دوم شما است. پس بیایید در کنار هم، همراه با مرحله دوم از گام دوم تلاش خود را به بار بنشانیم و طرحی نو دراندازیم.


رای از شما، تلاش و کوشش برای ساختن ایرانی آباد و آزاد از ما و شما در کنار هم. آرزوی ما افزایش نقش تعیین کنندگی اکثریت است. امروز آینده ایران چشم انتظار حضور پر شور شما است. از همه گروه‌های مرجع جامعه به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران، هنرمندان، ورزشکاران، دانشگاهیان، تشکل‌های صنفی و سایر گروه‌ها می خواهیم تا ما را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این انتخابات با حضور حداکثری مردم یاری رسانند. وعده ما پای صندوق‌های رای جمعه دهم اردیبهشت». چهره‌های مختلف اصلاح‌طلب از جمله رئیس دولت اصلاحات نیز از مردم دعوت کرده‌اند که کار دور اول خود را در دور دوم «تکرار کنند».


نتیجه حضور مردم تکمیل لیست امید باشد
محمدرضا عارف سرلیست امید در دور اول انتخابات در کنار دیگر چهره‌های ائتلاف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب، در هفته گذشته با سفر به حوزه‌های انتخابیه دور دوم، از کاندیداهای این لیست حمایت کردند. عارف دیروز به شیراز سفر کرد و در جمع اصلاح‌طلبان این شهر گفت: در ذات گفتمان اصلاحات انحصار طلبی وجود ندارد، چرا که در فراکسیون‌های مختلف نیاز به مشارکت و همراهی دیگر جریان‌ها داریم. محمدرضا عارف عصر سه شنبه 7 اردیبهشت طی سخنانی در همایش بزرگ اصلاح طلبان شیراز اظهار کرد: مردم فارس حقیقتا در سهم و نقش کلیدی در حماسه 24 خرداد 92 از خود به جای گذاشتند و حماسه آن روز، پیروزی ما را در گامهای بعدی تضمین کرد.

 

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه حماسه‌های خرداد 92 و اسفند 94 موجب تداوم پیشرفت دولت در مسیرتعالی کشور باشد، افرود: حماسه 24 خرداد با هدف تغییر قوه مجریه توسط جوانان برومند ایران رقم خورد. منتخب اول مردم تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر قوه مجریه، مطالبات مردم و تغییر در مجلس به ویژه برخوردهایی که با دولت تدبیر و امید شد مهمترین دلیل حماسه‌های خرداد 92 است. عارف با اشاره به برجام و دستاوردهای آن، رفع تحریم‌های ظالمانه و پذیرفتن مشروعیت غنی سازی هسته‌ای را مهمترین دلیل دنبال کردن این مهم عنوان کرد و گفت: در دوران پسا برجام باید استفاده از دستاوردهای برجام را مدنظر قرار دهیم که همراهی با دولت را می‌طلبد.

 

منتخب اول مردم تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جهت‌گیری جبهه اصلاحات در انتخابات، وحدت بود که در این راستا شورای عالی سیاستگذاری ایجاد شد. وی ادامه داد: پس از تایید صلاحیت‌ها، تلاش کردیم بین افراد تایید صلاحیت شده نخبگان را به مردم معرفی کنیم که مردم نیز پاسخ منطقی به این معرفی دادند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در 7 اسفند به اکثریت نسبتا خوبی رسیدیم، گفت: امید است در خرداد امسال با اکثریت همراه به دنبال پیگیری مطالبات مردم باشیم. عارف تاکید کرد: در ذات گفتمان اصلاحات، انحصار طلبی وجود ندارد، چرا که ما در فراکسیون های دیگر نیاز به مشارکت و همراهی داریم و نیاز نیست که دو جریان ی که در مجلس قرار دارند به اختلاف بپردازند، زیرا اولویت همه ما اقتصاد است.

 

وی موضوعاتی مانند اشتغال، بیکاری، رونق اقتصادی، اعتیاد، بالا رفتن سن ازدواج، طلاق و ... را مهمترین دغدغه‌های امروز همه طیف‌های مختلف سیاسی عنوان کرد و گفت که باید با همیاری و همکاری با دولت برنامه‌ها را دنبال کنیم. عارف تاکید کرد که نتیجه حضور مردم در 7 اسفند باید تکمیل لیست امید در 10 اردیبهشت باشد.


سوءاستفاده تبلیغاتی اصولگرایان از «گام دوم»
در حالی که اصلاح‌طلبان در فضایی با برنامه، قدم‌های نهایی را برای اتمام کار در دور دوم انتخابات بر می‌دارند، در اقدامی نامتعارف برخی از نامزدهای اصولگرا، با سوءاستفاده از برند «گام دوم» که شعار اصلی اصلاح‌طلبان در این انتخابات بود، تبلیغات خود را آغاز کرده‌اند. به گزارش ایلنا؛ در حوزه انتخابیه تبریز پس از آن‌که مسعود پزشکیان سرلیست اصلاح‌طلبان مرکز استان آذربایجان شرقی موفق شد در همان مرحله نخست، بار دیگر خود را به ساختمان بهارستان برساند، چهار نامزد اصولگرایی که باید در مرحله دوم با نامزدهای اصلاح‌طلب رقابت می‌کردند، در اقدامی عجیب در پوستر انتخاباتیشان از شعار «گام دوم» به نفع خود بهره‌برداری کردند.

 

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، علیرضا منادی‌سفیدان، محمدحسین فرهنگی و محمداسماعیل سعیدی چهار نامزد اصولگرایی بودند که دست به این اقدام نامتعارف و البته خلاف قانون زدند و این درحالی است که از ماه‌ها پیش از برگزاری مرحله نخست انتخابات، برند «گام دوم» نه تنها شعار اصلی انتخاباتی اصلاح‌طلبان، بلکه عنوان پایگاه اطلاع‌رسانی انتخاباتی آن‌ها نیز بود. پایگاهی که به‌ویژه پس از مسدود شدن پایگاه اطلاع‌رسانی «لیست امید» که به دلائلی نامعلوم درست در آغاز تبلیغات دور نخست انتخابات از دسترس مخاطبان خارج شد، عملاً به تنها رسانه رسمی و درگاه ارتباطی اصلاح‌طلبان با مردم سراسر کشور تبدیل شد. جالب اینجاست در پوستری که اصولگرایان تبریزی برای حضور در مرحله دوم انتخابات مجلس آماده کرده‌اند، علاوه‌بر سوءاستفاده از فونت و رنگی که در تبلیغات انتخاباتی اصلاح‌طلبان، استفاده شد، دیگر اِلمان‌های گرافیکی تبلیغات اصلاح‌طلبان نیز جعل شد.


سوءاستفاده از قهرمانان ورزشی و بازی با احساسات مردم
البته این تنها مورد تخلف تبلیغاتی و انتخاباتی اصولگرایان در مرحله دوم انتخابات مجلس نبود و همزمان، «کمال علیپور خنکداری» دیگر نامزد اصولگرایان که از حوزه انتخابیه قائمشهر در استان مازندران وارد رقابت‌های دور دوم انتخابات مجلس دهم شده‌است نیز علاوه بر استفاده از فونت و رنگ آبی فیروزه‌ای که رنگ تبلیغاتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دهم و مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم بود، تصویر «مهرداد اولادی» بازیکن فوتبال تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تیم ملی که به تازگی درگذشته نیز مورد استفاده تبلیغاتی و سیاسی این نامزد اصولگرا قرار گرفت.


سوءاستفاده از چپ و راست سیاست برای تبدیل‌شدن به یک سیاست‌مدار
بماند که اوج این بی‌اخلاقی سیاسی باز هم در استان آذربایجان شرقی و این‌بار در پوستر تبلیغاتی «محمدعلی حسین‌زاده» دیگر نامزد اصولگرای مجلس دهم در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر اتفاق افتاد و این نامزد ناشناس اصولگرا در اقدامی تامل‌برانگیز، علاوه بر استفاده از رنگ آبی فیروزه‌ای، از تصویر «محمدرضا عارف» سرلیست اصلاح‌طلبان و گزینه اصلی این جریان سیاسی برای نشستن بر کرسی ریاست مجلس دهم نیز استفاده کرد و جالب این‌که درحالی تصویر عارف اصلاح‌طلب را در سمت چپ تصویر چهره خود قرار داد که تصویری از چهره «سردار محمدرضا نقدی» رئیس سازمان بسیج مستضعفان را نیز به‌عنوان نمادی از جریان اصولگرایی، در گوشه سمت راست پوسترش جا داد.


نکته جالبی که با نگاه به سابقه سیاسی این چند نامزد اصولگرا آشکار می‌شود، کارنامه‌های آن‌ها در عرصه‌ سیاست و به‌ویژه در جریان اصولگرایی است.


براین اساس، به جز «محمدعلی حسین‌زاده» که سابقه و کارنامه روشنی از او در دسترس نیست، منادی سفیدان و فرهنگی که برای حفظ کرسی‌های انتخابیه تبریز وارد مرحله دوم رقابت‌های انتخاباتی مجلس دهم شده‌اند، هردو از اعضای هیات‌رئیسه مجلس نهم هستند و میرتاج‌الدینی نیز علاوه بر حضور در مجالس اصولگرای هفتم و هشتم، سابقه معاونت پارلمانی در دولت دوم «محمود احمدی‌نژاد» را در کارنامه دارد و علیپور خنکداری نیز در چهارسال اخیر به‌عنوان نماینده‌ای اصولگرا، در مجلس نهم حاضر بوده‌است.

 

 اخبار  سیاسی  - ابتکار   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------