آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

وزیر كشور: شوراها حلقه وصل ملت و حاكمیت هستند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, وزیر كشور

 وزیر كشور گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا حلقه وصل ملت و حاكمیت هستند ، نقش مهمی ایفا می كنند و برنامه های دولت بویژه با ایجاد كمیسیون شوراها به ساختار شوراها ، نظام مالی آن ها و اصلاح قوانین گام هایی بلند برخواهد داشت.

به گزارش ایرنا ، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال اجلاس سران افزود: شوراها یكی از نعمت های بزرگ انقلاب و میراث امام راحل است كه هزاران بار باید برای این نعمت شكرگذاری كرد و اعمال حاكمیت توسط مردم در ایران كه یكی از این بركات است كه توسط شوراها اعمال می شود.


وی ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ اجازه اظهار نظر در مورد حاكمیت نداشت، به لطف انقلاب امروز در تمام سطوح توسط اراده مردم در زنجیره تصمیم سازی و تصمیم گیری در قالب مردمسالاری شكل می گیرد.


وزیر كشور اظهار داشت: مردم ایران خود تصمیم سازی و تصمیم گیر هستند و فراز و نشیب این نظام در قالب شوراها با مكانیسم این انتخابات در عرصه مردمسالاری در سراسر جهان به عنوان الگوی موفق معرفی شده است.


رحمانی فضلی گفت: قطعا این شوراها با مشكلات و كاستی هایی روبروست و از طرف دیگر نقاط قوت هایی را داراست كه در قالب تجربه باید برای بازسازی، اصلاح و بازنگری قوانین و نوع مدیریت اعمال شود تا بتوان از ظرفیت عظیم قانونی و ملی كه متشكل از افكار و نظریات فقهی و سیاسی امام(ره) بود را در جهت تحقق انقلاب استفاده كرد.


وی تصریح كرد: تمام تلاش دولت این بود تا نظام مردم سالاری دینی را تقویت و كارها را به مردم بسپارد و مشاركت مردم را در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی با جدیت تقویت كند.


وزیر كشور با بیان اینكه تعامل دستگاه ها را در این مدت در قالب احزاب و گروه ها، شوراها وسایر نهادها به صورت منسجم و منظم و نهادینه شده ادامه دادیم، افزود: امیدوارم تعامل مثبت دولت و مستمر با این نهادها بتواند عرصه حضور مردم در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی را تقویت كند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------