آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

وزیر كشور: شوراها حلقه وصل ملت و حاكمیت هستند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, وزیر كشور

 وزیر كشور گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا حلقه وصل ملت و حاكمیت هستند ، نقش مهمی ایفا می كنند و برنامه های دولت بویژه با ایجاد كمیسیون شوراها به ساختار شوراها ، نظام مالی آن ها و اصلاح قوانین گام هایی بلند برخواهد داشت.

به گزارش ایرنا ، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال اجلاس سران افزود: شوراها یكی از نعمت های بزرگ انقلاب و میراث امام راحل است كه هزاران بار باید برای این نعمت شكرگذاری كرد و اعمال حاكمیت توسط مردم در ایران كه یكی از این بركات است كه توسط شوراها اعمال می شود.


وی ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ اجازه اظهار نظر در مورد حاكمیت نداشت، به لطف انقلاب امروز در تمام سطوح توسط اراده مردم در زنجیره تصمیم سازی و تصمیم گیری در قالب مردمسالاری شكل می گیرد.


وزیر كشور اظهار داشت: مردم ایران خود تصمیم سازی و تصمیم گیر هستند و فراز و نشیب این نظام در قالب شوراها با مكانیسم این انتخابات در عرصه مردمسالاری در سراسر جهان به عنوان الگوی موفق معرفی شده است.


رحمانی فضلی گفت: قطعا این شوراها با مشكلات و كاستی هایی روبروست و از طرف دیگر نقاط قوت هایی را داراست كه در قالب تجربه باید برای بازسازی، اصلاح و بازنگری قوانین و نوع مدیریت اعمال شود تا بتوان از ظرفیت عظیم قانونی و ملی كه متشكل از افكار و نظریات فقهی و سیاسی امام(ره) بود را در جهت تحقق انقلاب استفاده كرد.


وی تصریح كرد: تمام تلاش دولت این بود تا نظام مردم سالاری دینی را تقویت و كارها را به مردم بسپارد و مشاركت مردم را در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی با جدیت تقویت كند.


وزیر كشور با بیان اینكه تعامل دستگاه ها را در این مدت در قالب احزاب و گروه ها، شوراها وسایر نهادها به صورت منسجم و منظم و نهادینه شده ادامه دادیم، افزود: امیدوارم تعامل مثبت دولت و مستمر با این نهادها بتواند عرصه حضور مردم در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی را تقویت كند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------