آخرین اخبار سیاسی

فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و حجاب,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

مناقشه حجاب، از «ایتا» تا خیابان

چه اتفاقی رخ داده که مقوله حجاب که برای دهه‌ها به نوعی از موارد مورد مناقشه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بود حالا در دوران حاکمیت یکدست به شکلی…

تخریب دولت از سوی رقیب، کودکانه است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,محمدعلی زم


حجت‌الاسلام محمدعلی زم:
تخریب دولت از سوی رقیب، کودکانه است


این رفتار نشانگر خصلت‌های کودکانه است و جناحی که نمی‌تواند پیروزی‌های بزرگ طرف مقابل را ببینید، دست به چنین رفتاری می‌زند. این نشان می‌دهد که آن جریان، سرگرم چیزهای کوچک است، بنابراین توصیه می‌کنم این افراد از سرگرمی‌های کوچک دست بردارند

 پس از ناکامی اصول‌گرایان در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی به‌ویژه در تهران، چهره‌های اصول‌گرا از اظهار نظر درباره نتیجه انتخابات مجلس سکوت کرده بودند، از طرفی همه فکر خود را معطوف به تخریب برنامه‌های دولت یازدهم و ناکارآمد نشان دادن برجام کردند.

 

ولی چند روز مانده به مرحله دوم انتخابات، غلامعلی حداد‌عادل، سرلیست اصول‌گرایان تهران در مجلس دهم، طی ادعایی، دولت را به مداخله در انتخابات متهم کرد و گفت: نمونه‌های پنهان و آشکار از دخالت‌های مقامات کشور و دولت در انتخابات مرحله اول وجود داشته‌است که شاید همان دخالت‌ها مقدمه‌ای برای دخالت آشکارتری در مرحله دوم انتخابات باشد. موضوعی که حسینعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور در واکنش به آن اظهار کرد: ما نگران این حرف‌ها نیستیم زیرا در فضای سیاسی کشور، این مسائل و اظهارات طبیعی‌است ولی اگراسنادی درباره تخلفات دولت وجود دارد حتماً باید ارائه شود. سخنگوی وزارت کشور افزود: تاکنون هیچ مدرکـــی در این زمینه به وزارت کشـــور نرسیـــده‌است.

 

همچنین کرباسچی تصریح کرد: متهم کردن دولت به دخالت در انتخابات غیر‌عادی‌است. محمدعلی زم نیز که تهیه‌کننده، سینماگر و پژوهشــــگر ایرانی‌ و معاون فرهنگـی و اجتماعی دبیرخانه شــورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران و همچنین رئیس سابق حوزه هنری است، در این‌باره با وقایع اتفاقیه صحبت کرد و این رفتار را نشانگر خصلت‌های کودکانه منتقدان دانست. وی افزود: جناحی که نمی‌تواند پیروزی‌های بزرگ طرف مقابل را ببیند، دست به چنین رفتاری می‌زند و سعی می‌کند با تخریب طرف مقابل برای خود اعتباری کسب کند.
این چهره فرهنگی درباره تلاش برخی تندروها و افراطیون برای تخریب برنامه‌های دولت یازدهم اظهار کرد: برخی‌ در تلاشند دولت یازدهم را ناکار‌آمد نشان دهند و برجام را زیر سؤال ببرند و توجه نمی‌کنند که این رفتار از بعد نظری و توحیدی کار خطایی‌است. به هر حال عملکردی که به سود مردم باشد باید مورد حمایت قرار گیرد و اگر مورد حمایت نباشد لااقل در برابر آن سنگ‌اندازی صورت نگیرد. 

 

رئیس سابق حوزه هنری خاطر نشان کرد: این افراد با رفتارشان سعی دارند ملت، رهبری و اراده فولادین مردم در برابر آمریکا را سبک و ناچیز بشمارند و از طرفی استکبار و به قول امام راحل «شیطان بزرگ» را خیلی بزرگ‌تر از آن چیزی که هست جلوه دهند. زم به این افراد توصیه کرد، توکل و اعتقادشان به خدا را تقویت کنند و ایمان و مقاومت مردم را بیشتر باور داشته باشند و بدانند مردمی که نزدیک به 40 سال در مقابل آمریکا و همپیمانانش مقاومت کرده و ذره‌ای از خواسته‌های به حقش کوتاه نیامده، می‌تواند از پس برجام‌های پی‌درپی بر بیاید و حق و حقوق خودش را بگیرد. این چهره فرهنگی و سیاسی تأکید کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا این اتفاق مبارک رخ دهد. وی در پاسخ به این پرسش که تلاش تندروها برای ناکارآمد نشان دادن برجام و برنامه‌های دولت با چه هدفی انجام می‌شود؟ گفت: این رفتار نشانگر خصلت‌های کودکانه است و جناحی که نمی‌تواند پیروزی‌های بزرگ طرف مقابل را ببینید، دست به چنین رفتاری می‌زند. این نشان می‌دهد که آن جریان، سرگرم چیزهای کوچک است، بنابراین توصیه می‌کنم این افراد از سرگرمی‌های کوچک دست بردارند تا بتوانند افق‌های بزرگ پیش روی انقلاب را ببینند.

 

زم در واکنش به اظهارات سرلیست اصول‌گرایان تهران در انتخابات مجلس و موحدی کرمانی که در انتخابات دور اول مجلس در تهران شکست خورده بودند و نزدیک به مرحله دوم انتخابات دولت را متهم به دخالت در انتخابات کردند، گفت: باید جایی مثل شورای نگهبان و دستگاه قضائی به این اتهامات رسیدگی کند. رئیس سابق حوزه هنری تصریح کرد: نه اینکه منظور فقط دولت یازدهم باشد، بلکه معتقدم اگر اتهامی به هر دولتی وارد شود، باید مرجعی برای رسیدگی به این اتهامات وجود داشته باشد تا حقایق روشن شود. وی با بیان اینکه «برخی قصد دارند با این اتهام زنی‌ها شیرازه انقلاب و نظام را از هم بپاشند»، تأکید کرد: در صورت ادامه این اتهام زنی‌ها چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند. زم تصریح کرد: همه یکدیگر را به خلاف‌کاری و بدکاری متهم می‌کنند و به یکدیگر اتهامات سنگین می‌زنند، بنابراین توصیه می‌کنم همه به اخلاقیات برگردیم که همان برجام 2 است.


معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران یادآور شد: توصیه شده همه در برجام 2 به اخلاقیات برگردیم، برخی افراد کلمه اخلاق را نشنیده گرفته‌اند و تصور می‌کنند برجام 2 یک سازش دیگر است، به همین دلیل بساط آن را برچیدند و با آن مخالفت کردند.

 

 اخبار سیاسی  -  وقایع  اتفاقیه 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------