آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

موضوع مجلس مربوط به نمايندگان است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,محسن هاشمي‌رفسنجاني

آرمان - «بايد از زحمتي كه اقشار مختلف مردم در سراسر كشور به ويژه در تهران كشيده‌اند، قدرداني و از آن در جهت تقويت پايه‌هاي نظام استفاده كرد.» آيت‌ا... هاشمي حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي را مهم‌ترين موضع در انتخابات هايي دانست كه در كشور برگزار مي‌شود و بارها بر اين نكته تاكيد كرده كه مجلس شوراي اسلامي نهاد مستقل است كه بايد تصميماتي كه در آن اتخاذ مي‌شود بدون دخالت نهادهاي ديگر باشد كه انتخاب رئيس مجلس از جمله آنهاست.

 

پس از مشخص شدن نمايندگان است كه آنها درباره رياست مجلس تصميم مي‌گيرند و معمولا چنين است دو يا سه نفر كه گاهي نمايندگان طيف هاي راه يافته به پارلمان هستند براي جلوس بر كرسي رياست آمادگي خود را اعلام مي‌كنند تا ساير نمايندگان از يك نفر از آنها را به عنوان رئيس انتخاب كنند. وضعيت مجلس دهم هم متفاوت از ساير مجالس نيست و تاكنون عارف و لاريجاني كه از طيف اكثريت در مجلس دهم هستند براي رياست مطرح شده‌اند.

 

بزرگان كشور در اين مرحله توصيه‌اي براي بيان ويژگي كانديداها بيان نمي‌كنند چرا كه تمايل ندارند به جانبداري به يك طيف سياسي متهم شوند اما دلواپسان كه شكست بزرگي را در انتخابات اسفندماه پذيرا شدند درصدد آن هستند كه با ايجاد تفرقه ميان منتخبان و بزرگان تا حدودي دردهاي خود را مرهم بخشند.

 

از جمله اينكه مي‌گويند؛ مثلا نظر آيت‌ا... هاشمي بر رياست لاريجاني در مجلس دهم است يا اينكه تاكيد مي‌كنند در جلسه‌اي كه ميان آيت‌ا... هاشمي و دكتر حسن روحاني برگزار شده آنها بر رياست عارف به توافق رسيدند. كذب بودن اين شايعات از آنجا هويدا مي‌شود كه در انتشار آن عجله كردند و پيش از برگزار شدن مرحله دوم انتخابات آن را مطرح كردند. ديروز هم پسر ارشد هاشمي‌رفسنجاني درباره شائبه حمايت پدرش از علي لاريجاني براي رياست مجلس دهم مي‌گويد: موضوع مجلس مربوط به نمايندگان است و نبايد از بيرون دخالتي در موضوع مديريت مجلس شود.

 

محسن هاشمي‌رفسنجاني پسر ارشد آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني كه معاون عمراني دانشگاه آزاد است درباره گزينه‌هاي رياست مجلس خبرگان و احتمال نامزدي پدرش بر اين جايگاه گفت: من نظري در اين زمينه ندارم و شأن مجلس خبرگان بالاتر از اين است كه من درباره آن صحبت كنم. وي درباره گزينه‌هاي رياست مجلس شوراي اسلامي و حمايت هاشمي‌رفسنجاني از علي لاريجاني بر مسند رياست مجلس نيز گفت: موضوع مجلس مربوط به نمايندگان است و نبايد از بيرون دخالتي در موضوع مديريت مجلس شود و بايد اين تصميم در مجلس گرفته شود.
 

 اخبار سیاسی  - آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------