آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

امام جمعه كرمان احمدي‌نژاد را نپذیرفت



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , احمدی  نژاد


  قبل از رسیدنش به جیرفت وعده جدید انتخاباتی‌اش رسید؛ این بار هم اقتصادی بود. اگر تا دیروز همه از یارانه ۲۵۰ هزار تومانی سخن می گفتند اما حالا اشتغال شعار شده است.

 

آنطور که برخی سایتها نوشتنددر برنامه‌های انتخاباتی که توسط کارشناسان دفتر احمدی‌نژاد تهیه و به تایید رسیده، توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و بویژه طبقات فرودست در اولویت قرار گرفته است. بر اساس این طرح، چنانچه احمدی‌نژاد نامزد انتخابات شود، جذاب ترین شعار انتخاباتی وی، ایجاد اشتغال برای حداقل یک فرزند هر خانوار است. در این طرح چنانچه در هر خانواده ای چند فارغ التحصیل بیکار وجود داشته باشد، دولت متعهد خواهد شد یک نفر از اعضای این خانواده را استخدام کند. به گفته طراحان این برنامه، هر خانواده ای در دولت آینده احمدی‌نژاد یک سهمیه استخدامی خواهد داشت و بر اساس پیشنهاد اعضای خانواده، دولت یک نفر را استخدام خواهد کرد.

 

همچنین در صورت نامزدی احمدی‌نژاد در انتخابات، او وعده افزایش یارانه‌های نقدی را خواهد داد اما نه به میزان ۲۵۰ هزار تومان که اخیرا در رسانه ها عنوان شده است. به گفته طراحان برنامه‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد، میزان یارانه نقدی باید رقمی باشد که هم قابل اجرا بوده و هم به مردم برای رای دادن دوباره به احمدی‌نژاد انگیزه بدهد. بر اساس برآوردهای کارشناسی، رقم ۲۵۰ هزارتومان اگرچه برای مردم جذاب است اما قابلیت اجرا ندارد. در برنامه‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد همچنین قرار است به هر استان برای حضور در هیات دولت سهمیه داده شود. طراحان این برنامه پیشنهاد داده اند وی در سفرهای استانی خود اعلام کند که از هر استان، یک وزیر یا معاون رئیس جمهور و یا قائم مقام وزیر از میان نخبگان و چهره‌های سرشناس آن استان انتخاب و منصوب خواهد کرد.

سفر به کرمان
احمدي‌نژاد قرار بود به كرمان سفر كند، قرار بود به جيرفت برود! قبل از اين سفر حاميانش بسيار در بوق و كرنا كرده بودند و حضور او را به اطلاع همه رساندند، تصاويري هم از نماي نزديك منتشر شد كه حضور پرشور در مراسم استقبال از احمدي‌نژاد تداعي شود.

 

بعد با عكسي از محل سخنراني احمدي‌نژاد در جيرفت به اعلام سخنراني او در اين شهر به مناسبت سالگرد شهادت آيت‌ا... مطهري اقدام كردند جايگاهي كه با كلاه‌هاي سربازان جنگ و چفيه و نمادهاي جبهه تزيين شده بود! و پارچه‌اي در پايين آن نصب شد كه بر روي آن نوشته شده بود «در اين مجلس ميزبان شهدا هستند» البته كمي كه به عكس در نمای بازتر دقت شود مشخص خواهد شد كه سخنراني او در محل برگزاري نماز جمعه است. اما يك خبر ترديدهايي ايجاد كرد. ديروز سايتهاي خبري نوشتند كه «برنامه ملاقات محمود احمدي‌نژاد با آيت‌ا... جعفري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان بنا به دلايل نامشخصي لغو گرديد. در حالي كه قرار بود محمود احمدي‌نژاد پس از ورود به كرمان به ديدار امام جمعه كرمان برود در ميانه راه اين برنامه تغيير و محمود احمدي‌نژاد راهي جيرفت شد.

 

گزارش‌ها حكايت از آن دارد طي روزهاي گذشته تعداد زيادي از چهره‌هاي متنفذ سعي در انجام ملاقات ميان امام جمعه كرمان و محمود احمدي‌نژاد داشته‌اند. امام جمعه كرمان طي سال‌هاي گذشته انتقادات فراواني از محمود احمدي‌نژاد داشته است. وي هفتم ارديبهشت ماه خطاب به كارگران گفته بود: آقاي احمدي‌نژاد با ادبيات خاصي مي‌خواست مملكت را اداره كند. آيت ا… جعفري با انتقاد از شعار افزايش يارانه‌ها گفت: اينكه كسي با چنين شعاري وارد شود كلاه سر مردم گذاشتن است. من با هيچ دولتي حساب خاصي ندارم و به حسب وظيفه‌ام از همه دولت‌ها حمايت كرده‌ام. اما كسي كه با شعار چند برابر كردن يارانه‌ها مي‌آيد حقه باز است. مواظب باشيد براي بار دوم سرتان كلاه نرود.»

فرافكني با متهم كردن ديگران
پس از مخالفت امام جمعه كرمان و عدم صدور اجازه براي ديدار احمدي‌نژاد با وي طيف احمدي‌نژاد به فكر فرو رفتند و سعي كردند سياست فرار به جلو را در پيش بگيرند بنابراين در سايت منتسب به خود با انتشار تصاويري از سفر احمدي‌نژاد به جيرفت نوشتند: «با وجود تلاش هاي همه‌جانبه صورت گرفته از سوي مقامات مسئول براي جلوگيري از برگزاري مراسم يادواره شهداي سادات، طلبه و معلم در شهر جيرفت، اين مراسم عصر با سخنراني دكتر احمدي‌نژاد برگزار مي‌شود. خبرنگار دولت بهار كسب اطلاع كرده است كه برخي از مقامات رسمي در سطوح بالا و مياني طي ۴۸ ساعت گذشته با اعمال فشار بر نهادهاي مختلف از جمله بر ستاد نماز جمعه و امام جمعه شهر جيرفت، تمامي تلاش خود را به عمل آورده‌اند تا به هر شكل ممكن مانع از برگزاري اين مراسم شوند.

 

گفته مي‌شود مقامات دولتي مراتب خشم و ناراحتي خود را از اينكه مصلاي شهرستان جيرفت به برگزاري مراسم يادواره شهدا اختصاص يافته است، ابراز كرده‌اند. گزارش‌هاي دريافتي حاكي از آن است كه برخي نهادهاي انقلابي نيز تحت فشار قرار گرفته‌اند تا خود را از اين مراسم كنار بكشند كه در نتيجه آن، پيامك‌هاي فراواني براي خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران ارسال شده است تا از شركت در مراسم يادواره شهدا خودداري كنند. اسحاق جهانگيري معاون اول دولت يازدهم، در دوره‌هاي دوم و سوم مجلس شوراي اسلامي نماينده جيرفت بوده است.

 

مسئوليت تامين امنيت برگزاري اين مراسم طبق قانون بر عهده دستگاه‌هاي اطلاعاتي، امنيتي و انتظامي است اما به نظر مي‌رسد با فشارهاي صورت گرفته، برخي دستگاه‌هاي مسئول خود را از انجام وظايف محوله كنار كشيده‌اند. يك گزارش تاييد نشده نيز حاكي از آن است كه استانداري كرمان برخلاف وظيفه ذاتي خود طي نامه‌اي، هر گونه مسئوليت تامين امنيت شهروندان شركت‌كننده در مراسم يادواره شهداي سادات، طلبه و معلم در شهرستان جيرفت را از خود سلب نموده است.»

احمدي‌نژاد در جيرفت چه گفت؟
در هر صورت احمدي‌نژاد در جيرفت سخنراني كرد و موضوع سخنراني خود را آزادي ذيل بيان ديدگاه‌هاي شهيد مطهري عنوان كرد. محتواي سخنان او جنبه فلسفي داشت مثلا گفت: معلوم است كه اراده، لازمه شكوفايي و كمال انسان است و آزادي لازمه توسعه و رشد اراده اوست. انسان بدون آزادي بي‌معناست. هيچكس حق ندارد آزادي انسان را محدود كند. بدون آزادي، سخن گفتن از ارزش‌هاي الهي و انساني بي‌معناست. وي افزود: عمل زشت تحت اكراه و اجبار نيز مسئوليتي نمي‌آورد. متاسفانه عده‌اي آزادي را به اسارت گرفته‌اند. انحصار آزادي براي عده‌اي خاص و محدود كردن عامه مردم بزرگ‌ترين ظلم به بشريت است. تحت هيچ عنوان نمي‌توان آزادي انسانها را محدود كرد زيرا محدوديت آزادي، محدوديت اراده و نهايتا ايستادن در برابر فلسفه خلقت انسان و سد راه خدا و كشتن حقيقت انسان و فطرت اوست.

 

كساني كه خود را برتر از ديگران مي‌پندارند و به تصور خود مي‌خواهند ديگران را تحت اختيار خود بگيرند، در اسارت تن حيواني خود در مانده‌اند ولي اصرار دارند كه ديگران را در همان حد محدود كنند. وي افزود: معلوم است كه مشكل جامعه انساني آزادي او نيست بلكه مشكل در انحصار و محدوديت آزادي است. اگر همه به‌طور كامل آزاد باشند راه بر ظلم و بي‌عدالتي و فساد بسته مي‌شود. مشكل اينجاست كه گروهي از مردم با موجوديت در اسارت خود با ديگران تعامل مي‌كنند. با خودخواهي، با حسادت، با خودبرتربيني، با كينه و جهل با ديگران تعامل مي‌كنند. كه همه اينها قيد و اسارت انسانند. مشكل اينجاست كه عده‌اي معدود با تسلط بر ثروت و قدرت و رسانه، آزادي را از همگان سلب و به‌طور انحصاري در اختيار خود گرفته‌اند.
 

 اخبارسیاسی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------