آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

لنکرانی: باید برویم سراغ شاگردان اصیل امام / به کسی که یک وقتی منکر تشکیل حکومت اسلامی بوده و حالا می گوید من موافقم، نمی توان اعتماد کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که مطالب گذشته آيت‌الله مطهری دردهای امروز جامعه را درمان می‌کند، گفت: شهید مطهری خود را محصور به دروس و برنامه‌های حوزه نکرد و فراتر از آنچه که در حوزه موجود بود، جلو رفت.

به گزارش  انتخاب ،‌ آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در درس خارج اصول که در مدرسه حضرت آیت الله گلپایگانی برگزار شد، با تبریک به مناسبت روز معلم به ویژگی‌های اخلاقی و سیره شهید مطهری اشاره کرد و اظهار داشت: مرحوم شهید مطهری از عمر خودش کمال استفاده را کرد یعنی وقتی در حوزه‌ علمیه قم بود، خودش را محصور به دروس حوزه و برنامه‌های حوزه نکرد و فراتر از آنچه که در حوزه موجود بود و در دوران خودش بود جلو رفت.
 
وی ادامه داد: این بسیار مسأله‌ مهمی است که یک طلبه بداند این سلاحی که در اختیارش قرار داده می‌شود چه مقدار قدرت دارد؟ علم سلاحی است که قدرتش ماورای زمان و مکان است، ماورای دوران خود انسان است و ما باید این جهت را توجه داشته باشیم.
 
آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که متأسفانه امروز یک بخشی از طلاب در حوزه به دنبال این هستند که امتحانی بدهند در مدارج قبول شوند، مدرکی بگیرند و به سراغ کارهای دیگر بروند و در یک جایی استخدام شوند، گفت: نه اینکه ما این را نفی کنیم، این هم تا یک حدی هم از جهت شخصی لازم است و هم برای مسؤولیت‌های این نظام لازم است ولی قربانی کردن علم به پای مدارج و علم برای منصب یک امری است که بسیار خطای بزرگ و جفای بزرگی به علم است.
 
آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به این‌که این روزها از فضای مجازی، ایادی استکبار و عده‌ای از جهال به این روایت «کل رائةٍ قبل قیام الحجة فهو طاغوت» تمسک می‌کنند بر اینکه ذهن ما طلاب و حوزه و مردم را دور کنند، گفت: ما این همه آیات محکم در قرآن داریم برای لزوم امر به معروف و نهی از منکر، ما این همه احکام اسلامی داریم، یعنی خدای تبارک و تعالی راضی به این است که احکام اسلامی پیاده نشود تا قیام حضرت حجت (عج)؟ نماز لازم نیست، روزه لازم نیست، زکات لازم نیست؟ جهاد لازم نیست! اینها همه تعطیل؟ تا آن زمان، این روایات مربوط به اینست که اگر کسی مدعی مهدویت باشد و آن حضرت نیست، در بعد از غیبت صغری هم یک عده گوشه و کنار پیدا می‌شدند که ما همان هستیم که پیامبر بشارت داده، مربوط به اینهاست نه به اینکه بخواهد نفی حکومت اسلامی کند! اصلاً اگر کسی بخواهد به این روایات تمسک کند نه طعم دین را چشیده و نه طعم فقه را.
 
وی تأکید کرد: انقلابی یعنی کسی که معتقد به ضرورت تشکیل حکومت اسلامی باشد و باید این فکر همیشه در او بوده باشد، اگر یک کسی یک وقتی منکر بوده بگوید حالا من موافقم، باز ما نمی‌توانیم اعتماد کنیم، برویم سراغ شاگردان اصیل امام، مرحوم والد ما حتی در روزهای آخر فرمودند از آن لحظه‌ای که پشت سر امام قرار گرفتیم تا الآن یک آن در راه امام تردید نکردم! این خیلی حرف است.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انقلابی، یعنی کسی که ولایت فقیه را آن طوری که امام می‌فرمود معتقد باشد، حالا گوشه و کنار یک کسی ولایت فقیه را طور دیگری تنظیم می‌کند و معنا می‌کند،متاسفانه دربعضی از مجموعه ها مشاهده می شود که فرمایشات رهبری تفسیر به رای می شود. یک کسی کم و زیادش می‌کند، نه ولایت فقیه آن طوری که امام در فرمایشاتش بیان کرد و عمل کرد، در کتابهای علمی و سخنرانی‌هایش وجود دارد، ولایت فقیه را قبول داشته باشد و نگوید ما در ایرانیم و در قم هستیم به ما چه مردم سوریه، فلسطین و یمن، هر جا دید که در مقابل اسلام توطئه می‌شود آرام ننشیند! اینها معیارهای انقلابی بودن است و ما امیدواریم در این روز معلم واقعاً این چهره و این جهت، این وجهه در کنار سایر مشخصاتی که هست، در کنار علم و تقوا و بصیرت و اخلاق و ... که این هم از وجوه دیگر حوزه است این وجهه انقلابی هم انشاء الله باشد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------