استراتژي اتوبوسي جریانی خاص!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, انتخابات


 مشخص نيست اين اتوبوس‌ها از چه نوع هستند؛ دو طبقه‌هاي قديمي يا از آنهايي است كه به تازگي وارد ناوگان شركت واحد شده و هنوز گرماي تابستاني آغاز نشده كولرهاي آنها روشن شده است! تعداد صندلي براي مسافران اين اتوبوس هاي خاص هم معلوم نيست چون شايد برخي ايستاده به مقصد برسند و برخي هم پشيمان شده و در ايستگاه‌هاي بين راهي پياده شده باشند!

 

شايد هم اتوبوس هايي هستند كه خيلي سريع حركت مي‌كنند و البته ديگر مثل قديم نياز به ارائه بلیت كاغذي نيست بلكه بايد بلیت الكترونيك داشته باشيد كه با كشيدن آن بر روي كارت خوان اجازه ورود به داخل اتوبوس صادر شود كه اگر اين بلیت نبود در برخي ايستگاه‌ها ممكن است متصدي ايستگاه به صورت نقدي مبلغ كرايه را دريافت كند يا اينكه بگويد هر زمان بلیت الكترونيك را داشتيد دو مرتبه بر كارت خوان بكشيد كه هزينه اين‌بار هم جبران شود. پس معلوم شد كه براي ورود به اين اتوبوس بايد مجوزي داشت كه همان بلیت الكترونيك است!

اتوبوس هاي عالم سياست
 در عالم سياست هم از اين اتوبوس‌ها و بلیت‌ها موجود است؛ اتوبوس هايي كه مسافران خاص دارد و بلیت هاي ويژه! مقصد هم صندوق راي است. مسافران اين اتوبوس هزينه‌اي براي دريافت بلیت نمي‌پردازند بلكه هديه نقدي يا غير نقدي هم دريافت مي‌كنند. هر چه باشد در عالم سياست سوار شدن به اين اتوبوس‌ها امر اخلاقي تلقي نمي‌شود. ظاهرا در انتخابات اسفندماه ۹۴ اتوبوس بازي سياسي راه افتاده بود چنانكه در ايام انتخابات مجلس دهم شنيده شد: « بعضي از آقايان جلساتي را برگزار كرده‌اند و حتي اطلاعاتي از اعضاي جلسه، ساعات و مكان آن بيان كردند.

 

چنين تصميمي گرفته شده بود كه تعدادي را به تهران منتقل كنند و هزينه‌هاي آن را هم بپردازند تا كانديداهاي موردنظر آنها راي بالايي بياورند. بعد از مدتي مشخص شد كه چنين انگيزه‌اي بوده و بعد از افشاي اين خبر، اين نقشه به هم خورد و صددرصد نتوانستند اجرا كنند، اما درصدي را انجام دادند، همان طور كه وزير كشور و ديگران نيز گفتند كه چند اتوبوس را بين راه متوقف كردند.» در زمان برگزاري انتخابات هم اين موضوع انتقال اتوبوسي راي‌دهندگان از معاون سياسي امنيتي فرماندار تهران پرسيده شد كه علي اصغر ناصربخت گفت: «بازرسان ويژه وزارت كشور و نمايندگان فرماندار در تمامي حوزه‌هاي راي‌گيري در صورت مشاهده چنين تخلفي آن را سريعا به ما اطلاع داده و ما بلافاصله با آن برخورد خواهيم كرد.»

 

خبرگزاري بسيج هم در ۷ اسفند نوشت: « ۱۶ اتوبوس حامل راي‌دهندگان غيربومي در فومن توسط سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه قدس گيلان شناسايي شدند.» در دور دوم انتخابات هم اتوبوس‌ها در پاركينگ شركت واحد پارك نشده بود و باز هم برخي تلاش داشتند افرادي را به برخي حوزه‌هاي انتخابيه برسانند تا به نفع كانديداي مورد نظرشان رای دهند كه این عمل با واكنش وزير كشور مواجه شد چنانكه برنا نوشت؛ وزير كشور در در رابطه با خبري مبني بر ورود تعدادي اتوبوس سازماندهي شده براي راي دادن به ليست مشخصي در تهران اظهار داشت: در مرحله اول انتخابات مجلس سفر به شهرهاي ديگر و راي دادن در آن شهر مجاز است

 

اما اگر جريان سازماندهي شده‌اي وجود داشته باشد كه بتواند تاثيرگذار باشد مي‌توان شكايت كرد و تخلف را مطرح كرد. عبدالرضا رحماني فضلي گفت: سه مورد اتوبوس در محدوده حسن آباد توسط پليس راه متوقف شد و به شهر مبدا برگردانده شد. ما به فرمانداري قم هم اعلام كرديم اگر چنين حركت‌هاي سازمان دهي شده‌اي مشاهده شد از ادامه حركت آنها جلوگيري كنند و مستندات را ارسال كنند.»

فرافكني اصولگرايان براي بلیت اتوبوس
پس از پررنگ شدن موضوع انتقال افراد عادي به برخي حوزه‌هاي انتخاباتي بود كه اصولگرايان به آن واكنش نشان دادند چنانكه خبرگزاري دانشجو نوشت؛ « در شهر ما كانديداي عزيزي اتوبوس اتوبوس آدم را به شهر پدري خود مي‌برد و از آنها پذيرايي مي‌كرد و صبح انتخابات اتوبوس آدم‌ها را از شهري كه پسوند نامش هم يادآور آن ديار است به شهر ما آورد و اين شد كه الان بر كرسي رفيع نمايندگي مجلس تكيه زده است؛ به همين سادگي.»

افشاگري وزارت كشور درباره اتوبوس ها
ديروز اما وزارت كشور نسبت به سياست راي اتوبوسي واكنش نشاد داد و سخنگوي اين وزارتخانه گفت: «نمي‌گويم اتوبوس‌هاي انتقال رأي‌دهندگان براي چه كانديدايي يا جرياني بوده است.» حسينعلي اميري در پاسخ به اين پرسش كه «در دور اول انتخابات مجلس دهم شوراي اسلامي چند اتوبوس نزديكي تهران به دليل رفتارهاي غيرانتخاباتي و انتقال رأي‌دهنده توقيف شدند؛ آيا در مرحله دوم نيز چنين اتفاقي رخ داده است يا خير؟»، اظهار كرد: خير، گزارش خاص يا چنين اتفاقاتي در دور دوم انتخابات مجلس دهم شوراي اسلامي اعلام نشده است.»

 

وي در پاسخ به اين سوال كه «اين اتوبوس‌ها و افراد براي چه كانديدا و جرياني بوده است؟»، گفت: بهتر است اين موضوع فراموش شود چراكه امروز در شرايطي به سر مي‌بريم كه به وحدت، انسجام و اتحاد نياز داريم. با توجه به وضعيتي كه در اطراف كشور وجود دارد پاسخ دادن به سوال شما به هيچ‌وجه به مصلحت ملي نيست.

 

اميري در پاسخ به ديگر سوال خبرگزاري آنا مبني بر اينكه «چرا براي افكار عمومي روشن نمي‌كنيد كه اين اتوبوس‌ها براي كدام كانديدا و جناحي بوده است؟»، افزود: نمي‌گويم اتوبوس‌هاي انتقال رأي‌دهنده براي چه كانديدايي يا جرياني بوده است زيرا پاسخ به اين پرسش ديگر فايده‌اي ندارد. همانطوري كه پيش‌تر گفتم طرح چنين مباحثي جز بگو مگوهاي سياسي در برنخواهد داشت. بنابراين در شرايط كنوني به وحدت و اتحاد نياز داريم نه اختلافات سياسي.

 

 اخبار سیاسی  -  آرمان 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------