آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

مطهری: احتمال ورود رهبری به پرونده مینو خالقی/ امکان ورود خالقی به مجلس با چندماه تاخیر



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,علی مطهری

 نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: هنگامی که هیات نظارت استان اصفهان انتخابات را در این حوزه انتخابیه تایید کرده، به معنای امضا و تایید نهایی است و امضا نکردن اعتبارنامه یکی از منتخبان، در حکم تخلف آشکار از قانون است.

علی مطهری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به استیضاح وزیر کشور به دلیل تعلل در ارسال اعتبارنامه مینو خالقی به مجلس، اظهار داشت: موضوع استیضاح وزیر کشور همچنان در حال پی‌گیری است و بر این اساس از طریق قانونی این مسئله را دنبال خواهیم کرد.

ممانعت وزارت کشور از صدور اعتبارنامه خالقی تخلف آشکار است

نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به اظهارنظر وزیرکشور مبنی بر این‌که عدم صدور اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان ارتباطی به مجموعه وزارت کشور نداشته، اعلام کرد: هنگامی که هیات نظارت استان اصفهان انتخابات را در این حوزه انتخابیه تایید کرده، به معنای امضا و تایید نهایی است و امضا نکردن اعتبارنامه یکی از منتخبان، در حکم تخلف آشکار از قانون است.

نماینده برگزیده مردم تهران در مجلس دهم اضافه کرد: در واقع درصورتی می‌توانند اعتبارنامه برگزیدگان را امضاء نکنند که انتخابات در آن حوزه انتخابیه ابطال شده‌باشد. بنابر این هنگامی که می‌گویند انتخابات در حوزه انتخابیه اصفهان به تایید هیات نظارت رسیده، به معنای امضای آن است و هنگامی که این اعتبارنامه‌ها امضا شده، وزارت کشور موظف است که آن‌را به مجلس ارسال کند.

مطهری با بیان این‌که جلسه‌ای با قائم‌مقام وزارت کشور درخصوص استیضاح وزیر کشور و مشکل عدم ارسال اعتبارنامه مینو خالقی برگزار نشده، گفت: آقای امیری با بنده به‌صورت تلفنی صحبت کردند و گفتند که در وزارت کشور به‌دنبال به نتیجه رساندن این پرونده به‌شکل قانونی هستیم و حرف ما هم این است که همچنان منتظر تصمیم‌گیری ازسوی وزارت کشور هستیم.

وزارت کشور باید اعتبارنامه خالقی را صادر کند

او گفت: در مجموع وزارت کشور در بحث برگزاری انتخابات عملکرد مثبتی داشت و به‌طور کلی ایستادگی خوبی کرد اما به نظر ما این میزان از تلاش کافی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم یادآور شد: دوستان در وزارت کشور می‌گویند که ما تلاش خودمان را انجام دادیم اما نتوانستیم به نتیجه برسیم و ما هم می‌گوییم که این میزان از تلاش کافی نیست و باید اعتبارنامه این نماینده منتخب هرچه سریع‌تر صادر شود.

خالقی حتی می‌تواند با چندماه تاخیر وارد مجلس شود

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به مهلت اندک باقی‌مانده تا پایان کار مجلس، می‌توان منتظر استیضاح وزیر کشور در این مجلس بود یا خیر، گفت: ممکن است که امکان استیضاح وزیر کشور در همین مجلس هم فراهم شود اما اگر هم این‌گونه نشد، مشکلی نیست. چراکه در مجلس دهم هم می‌توان موضوع استیضاح را پی‌گیری کرد و در آن صورت، منتخب سوم اصفهان می‌تواند با چندماه تاخیر وارد مجلس شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اشاره به تکرار این اتفاق در مجلس سوم، گفت: این مسئله در گذشته نیز سابقه داشته و دوستان باید این مسئله را بررسی کنند.

هیچ ابهامی در پرونده منتخب سوم اصفهان وجود ندارد

او گفت: از نظر قانونی، وضعیت این پرونده کاملاً روشن است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد و این‌که اعلام شده باید استفساریه صادر شود، چندان ضرورتی ندارد.

راه‌های سه‌گانه رسیدگی به پرونده خالقی

مطهری در تشریح راه‌های سه‌گانه ممکن برای رسیدگی به این پرونده گفت: به طور کلی سه راه برای رسیدگی به این پرونده وجود دارد؛ فارغ از راه اول نخست که‌‌ همان استیضاح وزیر است، امکان استفسار به‌عنوان راه‌حل دوم نیز مطرح شده که به نظر بنده باتوجه به این‌که قانون در این خصوص هیچ ابهامی ندارد، ضروری نیست و راه سوم این است که رهبر انقلاب این پرونده را به هیات حل‌اختلاف واگذار کند.

مطهری در پایان نتیجه‌گیری کرد: شخصاً معتقدم وزارت کشور باید هرچه سریع‌تر اعتبارنامه را صادر و به مجلس ارسال کند، ‌ چراکه هیچ مشکل و ابهامی در این پرونده وجود ندارد.
 

 اخبار  سیاسی  - ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------