آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

معاون پارلمانی رییس جمهور: از نظر دولت و شخص رئیس جمهوری نمایندگان زن مجلس 18 نفر هستند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,انصاری

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: از نظر دولت و شخص رئیس جمهوری نمایندگان زن مجلس 18 نفر هستند و منتخب ملت را تنها نمایندگان مردم در مجلس می‌توانند تعیین تکلیف کنند.

به گزارش  ایسنا ، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری صبح امروز طی سخنانی در آیین بزرگداشت مقام معلم که در مجموعه باغ زندگی شهرستان اسلامشهر برگزار شد، با اشاره به نقش مردم و معلمان در حماسه انتخابات هفتم اسفندماه و دهم اردیبهشت،‌ اظهار کرد: من از همه ملت ایران و نیز معلمان کشور به خاطر نقش جاودانشان در حماسه انتخابات هفتم اسفند و نیز جمعه گذشته تشکر می‌کنم.

وی افزود: انتخابات مجلس دهم با رویکرد اعتدالی انجام شد و ترکیب این مجلس نیز خوشبختانه متشکل از تمام جریانات سیاسی درون نظام از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان،‌ مستقلین و اعتدال‌گرایان شکل گرفته است که نوید مجلسی مقتدرتر،‌ کارآمدتر، مستقل‌تر و در تعامل بیشتر با سایر قوا را می‌دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به راهیابی 18 نفر نماینده زن به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: باید به بانوان نیز تبریک مضاعف گفت که در این دوره رکوردشکنی کردند و 18 نماینده زن را وارد مجلس کردند. البته این عدد کافی نیست و اگر نگوییم نیمی از ترکیب مجلس، حداقل یک سوم از ترکیب مجلس آینده باید مورد هدف‌گذاری زنان قرار بگیرد.

انصاری با اشاره به اینکه از دیدگاه رئیس جمهوری و هیأت دولت نمایندگان زن راه یافته به مجلس 18 نفر هستند، اظهار کرد: از دید رئیس جمهوری نمایندگان زن مجلس 18 نفر هستند نه 18 منهای یک. ما معتقدیم قانون اساسی در کشور فصل‌الخطاب است و همه جا باید به آن عمل شود. بنابراین، طبق قانون اساسی کاندیدایی که در مرحله تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان مجوز حضور در انتخابات را می‌گیرد و مردم به او رأی می‌دهند می‌تواند وارد مجلس شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه از مقطع انتخاب یک کاندیدا توسط مردم رسیدگی به وضعیت او و سوابقش به مجلس شورای اسلامی سپرده شده است، اظهار کرد: از مقطعی یک کاندیدا توسط مردم انتخاب می‌شود طبق آیین‌نامه داخلی مجلس رسیدگی به اسناد این فرد بعد از انتخاب شدن بر عهده مجلس است که در رویه بررسی اعتبارنامه‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

انصاری تأکید کرد: منتخب ملت را تنها نمایندگان مردم در مجلس می‌توانند تعیین تکلیف کنند و با بررسی اعتبارنامه او تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط پسابرجام در کشور، اظهار کرد: همه ما ماجرای دشوار، پرفراز و نشیب، پرغصه و در عین حال افتخارآمیز برجام را می‌دانیم و نیز آگاهیم که مردم در سال 92 با انتخاب این دولت کوشیدند تا برای سامان دادن به موضوع هسته‌ای و پایان تحریم‌ها ظالمانه گامی به جلو بردارند که این امر در انتخابات مجلس دهم نیز تکرار شد و عزیزان اصولگرایی که درسراسر کشور انتخاب شدند کسانی بودند که مشی اعتدالی را برگزیده بودند. همچنانکه نمایندگان اصلاح‌طلب و مستقل نیز این مشی را دارند.

انصاری با اشاره به تلاش و هزینه 18 ماهه دولت در زمینه مذاکرات هسته‌ای، ‌اظهار کرد: دولت اعتدال 18 ماه هزینه و تلاش کرد تا ملت ایران در برابر قدرت‌های جهانی پیروز شود و حقوق هسته‌ای خود را از دست ندهد و برجام نیز به سرانجام برسد که چنین نیز شد.

وی با تأکید بر اینکه اکنون نوبت اجرای برجام رسیده است،‌ اظهار کرد: من به اندک کسانی که مخالف اجرای برجام هستند و چشم بر واقعیت بسته‌اند و بدیهیات را منکر می‌شوند، عرض می‌کنم شما که می‌گویید برجام چه نتیجه‌ای داشته است من به شما عرض می‌کنم که اگر برجام نبود وضعیت امروز ایران چگونه می‌شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور فرانسه در دیداری که با آقای روحانی داشته است رسماً گفته که قرار بوده است به ایران حمله نظامی انجام شود و این حمله قطعی شده بوده و تنها در زمان اجرای آن اختلاف نظر وجود داشت که انتخابات سال 92 در ایران و مذاکرات هسته‌ای، سایه جنگ را از سر ایران برداشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه گام بعدی دولت‌های غربی پس از تحریم‌های ظالمانه مبادله نفت با غذا بود، اظهار کرد: دولت‌های غربی در نظر داشتند پس از تحریم‌های ظالمانه گام بعدی‌شان را علیه ایران مبادله نفت با غذا قرار دهند و این الگویی بود که آنها برای کشورهایی چون لیبی و عراق پیاده کردند. اما امروز بعد از سه ماه از به سرانجام رسیدن برجام صادرات نفت و میعانات گازی ما از یک میلیون بشکه پیش از برجام به 2 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسافرت‌های روسای جمهور و هیأت‌های بازرگانی کشورهای مختلف به ایران، اظهار کرد: رئیس جمهور کره جنوبی بعد از 55 سال نخستین بار است که به ایران می‌آید و با هیأتی 200 نفره از بازرگانان و سرمایه‌گذاران کره‌ای با رئیس جمهور ما مشغول مذاکره می‌شود و باز هم عده‌ای می‌گویند مگر ما چه به دست آورده‌ایم.

انصاری ادامه داد: مگر در سه ماه باید چه به دست می‌آوردیم که به دست نیاوردیم.امروز ما با کشورهای ایتالیا و فرانسه قراردادهایی امضا کردیم و رئیس جمهور ما به اتریش مسافرت کرده است و از کشورهای مختلفی نیز به ایران مسافرت انجام شده است. روسای جمهوری که به ایران می‌آیند و هیأت‌های اقتصادی که به نقاط مختلف کشورمان سفر می‌کنند بیکار نیستند که هر روز بیایند و قرارداد ببندند و آن را به دیوار بزنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تأکیدات رهبری در زمینه اجرایی شدن قراردادهای ایران با سایر کشورها، اظهار کرد: البته هشدار و تأکید رهبری بر اجرایی شدن قراردادها و نیز تأیید ایشان در زمینه انجام چنین ملاقات‌هایی میان مقامات کشورهای دنیا با مسئولان ما قطعاً ‌در زمینه بهبود این موارد تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه برجام سبب‌ساز نقض شدن 6 قطعنامه فصل هفتم شورای امنیت علیه ایران شده است، اظهار کرد: ما بدون اینکه گامی به عقب برداشته باشیم همچنان حقوق هسته‌ای خودر ا حفظ کرده‌ایم و سانتریفیوژهای ما در نطنز می‌چرخند و امروز محصول آب سنگین اراک را خود آمریکا از ما می‌خرد که در گذشته بازاری نداشت.

انصاری با بیان اینکه به خواب کسی هم نمی‌آمد که ما وارد باشگاه هسته‌ای جهان شویم، اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر کیک زرد هسته‌ای ما به دو برابر قبل از مذاکرات افزایش یافته است و ما چیزی را از دست نداده‌ایم. ما که نمی‌خواهیم بمب بسازیم البته اگر هم می‌خواستیم هیچ کس نمی‌توانست جلوی ما را بگیرد اما فتوای رهبری نیز بر حرمت بمب هسته‌ای است و ما را بیهوده متهم کردند و تیم مذاکره کننده آن پرونده را بست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: اینکه سازمان کشتیرانی ما می‌تواند آزادانه در دریاهای دنیا تردد کند و به طور مستقیم معامله کنیم آیا دستاورد کمی است؟

انصاری با تأکید بر اینکه رئیس جمهور بر پیمانی که با مردم بسته است محکم ایستاده و در جهت رفع موانع تولید عمل خواهد کرد،‌ گفت: دولت بر عهدی که با مردم بسته است محکم ایستاده و موانع تولید و رکود را رفع خواهد کرد و رونق اقتصادی و اشتغال پایدار و نیز جذب سرمایه از تمام دنیا به ایران را ایجاد کرده و در این زمینه هیچ فرصتی را از دست نخواهد داد.

وی با بیان اینکه دولت در برابر بی‌انصافی‌ها، ناملایمت‌ها و کج‌تابی‌های رسانه‌ای تحمل خودش را از دست نخواهد داد، اظهار کرد: ما بی‌انصافی‌ها ، ناملایمات و کج‌تابی رسانه‌ها را تحمل می‌کنیم؛ چراکه اگر بخواهیم در زمینه‌های مختلف پاسخ دهیم و بگوییم چه اتفاقی افتاده است از جمله در همین ماجرای بلوکه شدن دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در آمریکا که اگر منافع ملی را در آن در نظر نگیریم و اصل ماجرا را بیان کنیم آن وقت مردم بیشتر قدر آقای ظریف،‌ آقای صالحی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای را می‌دانند هرچند که در حال حاضر نیز مردم قدردان آنها هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مصمم است اقتصاد مقاومتی را نیز اجرا کند، اظهار کرد: امیدواریم امسال سال تحرک ویژه‌ای در اقتصاد کشور باشد چرا که دولت مصمم است اقتصاد مقاومتی را که نسخه شفابخش اقتصاد کشور و ابلاغ شده از سوی رهبری است مو به مو اجرا کند.

انصاری با اشاره به اینکه دولت در نظر دارد 500 هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور اضافه کند، اظهار کرد: شأن ملت ایران این نیست که هواپیماهای مسافربری‌اش به دلیل فرسودگی در هر فرودگاه پنج ساعت تأخیر داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح با تمام ملت‌های جهان است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح با تمام دنیاست اما در برابر قلدری و زورگویی و نیز در برابر رژیم صهیونیستی می‌ایستد و امروز نیز می‌بینیم که اسرائیل از فرجام برجام عصبانی است و عربستان نیز به دنبال کارشکنی در شرایط پسابرجام است که البته به جایی نخواهد رسید و مردم ایران در کنار دولت و با هدایت رهبری راه توسعه را خواهند پیمود.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: در تمام دوره‌های انتخابات که با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شده است نیروی اصلی امانتدار صندوق‌های مردم معلمان و آموزش و پرورش بوده است و مدارس ما نیز امانتدار صندوق‌های رأی و آرای مردم بوده‌اند.

وی همچنین با اشاره به وجود کاستی‌هایی در عرصه معیشت و زندگی معلمان اظهار کرد: مطمئناً کاستی‌هایی در عرصه معیشت و زندگی معلمان وجود دارد، اما منزلت معلمان در کشور ما بی‌نظیر است.

وی افزود:علیرغم مشکلات بسیار زیاد و سنگین مالی دولت که اگر بخواهیم آنها را نقل کنیم ذائقه جمع حاضر تلخ خواهد شد اما دولت تخصیص اعتبارات به آموزش و پرورش را کم نکرده است بلکه در سال 94 بیش از 107 درصد افزایش داده است.

انصاری با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب دشوارترین سال برای بودجه‌بندی و مدیریت منابع و مصارف کشور سال 94 بوده است، اظهار کرد: بیش از 80 درصد بودجه کشور به دلیل ساختار بیمارگونه اقتصاد ماست و نیز گذشته غیرقابل قبول هفت، هشت سال پیش صرف امور جاری می‌شده است در حالی که سایه سنگین تحریم‌ها و سقوط آزاد قیمت نفت از 110 دلار به زیر 30 دلار در هر بشکه علیرغم تمام فشارهای مالی بودجه آموزش و پرورش به دستور رئیس جمهوری و با همکاری این وزارتخانه کاهش نیافته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کلیه مطالبات معلمان تسویه شده است، اظهار کرد: این گام کوچک دولت بوده است و گام‌های بلندتری نیز در راه است. ما بودجه آموزش و پرورش را جزو بودجه جاری محسوب نمی‌کنیم و اگر بتوان از بودجه عمرانی در یک حوزه با قطعیت صحبت کرد همان بودجه‌ای است که به آموزش و پرورش تخصیص می‌یابد.

وی افزود: البته باید در نظام آموزش و پرورش تحول به وجود آید و امکان استفاده از خرد جمعی آموزگاران فراهم شده و هزینه‌های اداری و غیرآموزشی وزارتخانه کاهش یابد و در عوض به بخش آموزش اختصاص یافته و در اختیار معلمین و مدارس قرار گیرد.

انصاری با بیان اینکه سیاست واگذاری امور در مدارس به خود معلمین از سیاست‌های کلی نظام است ،‌اظهار کرد: سپردن امور مدارس به خود معلمین و فرهنگیان و نیز استفاده از خیرین مدرسه‌ساز و نیز توسعه مدارس غیردولتی از جمله سیاست‌های کلی نظام است و در برنامه ششم توسعه نیز تمهیدات بیشتری برای ارتقای منزلت و معیشت آموزگاران و نیز تحول در نظام ‌آموزش و پرورش انجام شده است که به موقع بازگو خواهد شد. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------