آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

در دوماه اخیر، احکام شرعی چقدر فرق کرده؟! / باز هم راهیپمایی و انتخابات در پیش هست ها!

برخورد دوگانه با مقوله بی حجابی سالهاست که سوژه رسانه هاست. در مناسبتهایی مانند۲۲ بهمن،روز قدس و انتخابات معمولا از حضور زنان بدحجاب و حتی…

لبخند احمدی نژاد بعد از شکست اصول گرایان



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , احمدی  نژاد

نامزدهای اصول‌گرای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مانند قالیباف، ولایتی و حداد عادل در جریان رقابت‌های انتخاباتی شدید ترین حملات را متوجه احمدی نژاد کردند حتی تندتر از روحانی و عارف.

  این روزها در کنار سرمستی جریان اعتدال از فتح کرسی‌های اکثریت مجلس دهم، احمدی نژاد و جریان منتسب به او نیز نتایج به دست آمد از انتخابات اسفند 94 و اردیبهشت 95 خوشحال هستند.

به گزارش نامه ، بعد از سال 88 کم کم میان اصول‌گرایان و احمدی نژاد اختلاف افتاد و در آخرین سال‌های ریاست جمهوری او نه اصلاح طلبان بلکه اصول‌گرایان مخالف جدی مدیریت احمدی نژاد در کشور بودند. اصول‌گرایان پس از این اختلاف‌های سعی کردند که به صورت شفاف خطوط خود را با احمدی‌نژاد اعلام کنند و به صورت شفاف بگویند که دیگر از احمدی نژاد حمایت نمی‌کنند.

نامزدهای اصول‌گرای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مانند قالیباف، ولایتی و حداد عادل در جریان رقابت‌های انتخاباتی شدید ترین حملات را متوجه احمدی نژاد کردند حتی تندتر از روحانی و عارف.

همین‌ها باعث شد تا احمدی نژاد و اصول‌گرایان در دوران ریاست جمهوری روحانی دو مسیر جدا از هم را بروند. در آستانه انتخابات مجلس دهم اصول‌گرایان سعی کردند از تمام ظرفیت خود برای شکست دادن جریان نزدیک به دولت استفاده کنند. در این استراتژی اما احمدی نژاد جایی نداشت. اصول‌گرایان بدون احمدی نژاد و حامیانش پای به عرصه رقابت گذاشتند. از آن سو احمدی نژادی‌ها نیز گفتند که اصول‌گرایان بدون ما نمی‌توانند بر اصلاح طلبان و حامیان دولت پیروز شوند.

نتایج انتخابات نشان داد که اصول‌گرایان نتوانستند همچون 12 سال گذشته اکثریت مجلس را بدست بگیرند و رقابت را به رقیب واگذار کردند. همین مسئله باعث شد تا احمدی نژادی‌ها با سری بالا خطاب به اصول‌گرایان بگویند:" دیدید که بدون ما هیچ شانسی در رقابت با دولت روحانی ندارید."

عبدالرضا داوری سخنگوی غیر رسمی این روزهای احمدی نژاد در تحلیل انتخابات مجلس می‌گوید:« اصولگرایان به خاطر دوری از احمدی نژاد شکست خوردند. روزی که آقای حدادعادل گفت مرز اصولگرایان با انحراف است و منظورش از انحراف‌، آقای احمدی نژاد بود. همین تحلیل غلط است. خود آقای حداد عادل با صدهزار رای در انتخابات هفتم اسفند انتخاب نشد. شخص آقای حدادعادل اگر به زعم خودش با انحراف مرزبندی نمی کرد الان در مجلس بود. جریان اصولگرا از سال 81 در انتخابات شورای شهر دوم، مجلس هفتم،‌ریاسلت جمهوری نهم، تمام نوار جریان پیروزی این جریان در نقاطی بود که از وزن اجتماعی آقای احمدی نژاد استفاده کردو اضمحلال آن جریان از این بود که این جریان خودش را از آقای احمدی نژاد دور کرد.»

حالا بعد از این انتخابات به نظر می‌رسد احمدی نژاد و جریان او از نتایج به دست آمده در انتخابات مجلس راضی هستند و شاید راضی تر می‌شوند اگر ببیند که عارف به جای لاریجانی بر کرسی ریاست مجلس تکیه می‌زند. لاریجانی برای آنها یادآور روزهای سختی است که احمدی نژاد در مجلس نهم با آن درگیر بود. یک‌شنبه سیاه در مجلس نهم نمونه بارز این معناست.

البته باید گفت شاید با این شکست‌های پی در پی جریان افراطی اصول‌گرا را وادار کند که بازهم به سراغ احمدی نژاد بروند و او را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 و رقابت با روحانی آماده کنند. مسئله‌ای که با توجه به شرایط سیاسی کشور دور از ذهن نیست.

باید دید که در یک سال باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم چه سرنوشتی میان اصول‌گرایان و احمدی نژاد رقم خواهد خورد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------