آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

پرونده مينو خالقي وارد فاز بي‌اخلاقي‌ها شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,مینو  خالقی

روز گذشته عكس‌‌هايي در فضاي مجازي منتشر و ادعا شد كه اين تصاوير مرتبط با مينو‌ خالقي، منتخب مردم اصفهان و دليل رد صلاحيت بعد از انتخاب اين فرد است.

اين موضوع نه از لحاظ‌ اخلاقي، نه ارزشي و نه اسلامي مورد تاييد نبوده و سوالي را در ذهن به وجود مي‌آورد كه مگر اين تصاوير در اختيار شوراي نگهبان نبوده‌‌ است، چرا بايد در فضاي مجازي منتشر شود!؟ از سوي ديگر مينوخالقي اين تصاوير را مربوط به خود ندانسته و اعلام كرده‌ است كه از مقصران انعكاس اين تصاوير شكايت خواهد كرد.

به گزارش قانون  ، چند نكته در اين بين بي‌پاسخ مانده است:

1- چرا اين تصاوير بلافاصله بعد از اعتراض رئيس‌جمهور به دخالت برخي نهادها در تهيه اعتبارنامه مينو خالقي منتشر مي‌شود!؟

2- مگر امير‌المومنين (ع) در نامه‌اي خطاب به اصحاب نفرمودند كه اگر شبانگاه فردي را در حين گناه ديدي، صبحگاه وي را به همان چشم نگان نكن چرا كه او شايد توبه كرده باشد و ما ندانيم! پس كي قرار است از گزينش مصلحتي احكام اسلام  و بيانات بزرگان‌مان دست برداريم!؟

3- مگر امام‌خميني (س) در فرمايشات خود نگفته‌اند كه ملاك، حال امروز افراد است و برخي از جريان‌ها بارها اين جمله‌ را عليه افراد مختلف به كار نبرده‌اند، چرا  امروز كه معناي واقعي بيانات معمار كبير انقلاب لمس مي‌شود، افراد به سابقه چندين سال پيش يك شخص اتكا مي‌كنند كه آن نيز در هاله‌اي از ابهام است!؟

4- مگر حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌اي راي مردم را حق‌الناس نپنداشتند، چرا اين حقوق را ناديده‌ مي‌گيرند؟

5- مگر حسن روحاني، رئيس‌جمهور قانوني ايران نيست، چرا وزير كشور و استاندار او اهميتي به سخنان وي‌ نمي‌دهند و از امضاي اعتبارنامه خالقي خودداري مي‌كنند!؟

6- مگر آقای نعمت‌زاده به عنوان وزیر صمت (صنعت، معدن و تجارت)، در زمان امضای قرار داد مالبرو، هنگامی که رئیس دخانیات از این اقدام سرباز زد، وی به شخصه قرار داد را امضا نکرد، پس چرا امروز رحمانی فضلی سکوت و تقصیرها را بر گردن استاندار اصولگرای اصفهان می‌اندازند!؟

بدون شك اگر اين روند ثبت شود، در ادامه نيز به بهانه‌هاي واهي مختلف، راه پايمالي راي مردم ادامه پيدا كرده و در آينده مشكلاني خاص گريبان‌گير ما خواهد شد. نگراني و دلشوره جامعه و مردم از حذف يك نماينده به نام «مينو خالقي» نيست، بلكه همه نگرانند كه فردا «مينو‌ خالقي‌هايي» پديد آيند كه ناخودآگاه آبستراكسيون‌هايي پيش مجلسي، چالشِ پارلمان ايران شود!

البته علی مطهری از احتمال ورود رهبر معظم‌ انقلاب به مورد پرونده منتخب مردم اصفهان خبر داده که اين مژده خوبي است و اميد را باز مي‌گرداند. امید به اینکه همیشه همه حرف قانون را بزنند و راه قانونی را بروند.

 اخبارسیاسی  -  قانون

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------