آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

سخنگوی دولت: برخي مي گويند «کو محصول برجام؟» / تشکیک کنندگان در برجام در خط اسرائیل و آمریکا هستند / در مورد مینو خالقی، مستندات قانونی داریم



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, سخنگوی دولت

 سخنگوی دولت با بیان اینکه آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، گفت: تمام تلاش خود را برای استیفای حقوق ملت ایران انجام می‌دهیم.

به گزارش  انتخاب ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: برای استفاده از ثمرات برجام هنوز فاصله داریم، اما گام به گام استفاده‌های لازم را از این فرصت انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: برجام یک مقوله و موضوع از موضوعات اختلافی ما با کشورهای قدرتمند یعنی 6 کشور دنیا بوده است.

سخنگوی دولت یازدهم با اعلام "ماهیت آمریکا را متفاوت با 5 کشور دیگر می‌دانیم و اساساً آنها قابل اعتماد نیستند"، تصریح کرد: کارگروهی از جانب رئیس‌جمهور برای بازگرداندن 2 میلیارد دلار از آمریکا تشکیل شده است و همه تلاش خود را برای استیفای حقوق ملت انجام خواهیم داد.

وي با بيان اينکه جلو تشدید تحریم ها گرفته شد و دولت توانست با مذاکرات سخت و حساس تحریم‌ها را از اقتصاد ایران حذف کند، ادامه داد: اما برخي مي گويند «کو محصول برجام؟» با همین صراحت عده ای مطالبه می کنند یا نفی می کنند. بگذریم که عده ای از ابتدا با مذاکرات و اجرای برجام مخالف بودند و با بدبینی می گفتند امکان دستیابی به توافق ممکن نیست، اما این دولت توانست. آنها پس از حصول توافق در مذاکرات هسته اي، مورد به مورد در برجام ایجاد تشکیک کردند. حتی بخاطر دارید که قرار بود براساس توافق اولیه ماهانه حدود  450تا 500 میلیون دلار از اموال بلوکه ما آزاد شود. با همین موضوع هم همیشه جنگ اعصاب داشتیم  که می گفتند واریز نشده! ولی مشخص شد که این مبالغ آزاد شده و مورد استفاده قرار گرفت.

سخنگوي دولت با تاکيد بر اينکه «برجام، برجام است» افزود: از برجام در اندازه برجام انتطار داشته باشیم. از ابتدا هم گفته می شد محدوده برجام مباحث هسته ای است و به تحریم های هسته ای مربوط می شود. هرچند از نظر ما تحریم های غیر هسته ای، غیرمشروع و غيرقابل پذيرش است.

وي با اشاره به اينکه برخي منتقدان دولت مي گويند که «این برجام چه دستاوردي براي کشور داشته است؟»، خاطرنشان کرد: اولین اقدام برجام رفع تحریم های نفتی بود. مصداق بارز تحریم ها، تحریم نفتی بود. من می پرسم که ایا کسی هست که بگوید  ان تحریم های نفتی که اصل تحریم ها بود، لغو نشده است؟

نوبخت گفت: قصد تخریب و توهین به کسانی که در برجام ایجاد تشکیک می کنند را ندارم، اما این افراد در همان صفی قرار گرفتند که تندروهای امریکا و اسرائیل ایستاده اند و با همان نگاه به برجام نگاه می کنند.

اعتبارنامه مينو خالقي بايد به مجلس ارائه شود

يکي از محوري ترين سوالات جلسه امروز از نوبخت، نظر دولت درباره اعتبارنامه مینو خالقی بود. سخنگوي دولت در پاسخ با اشاره به اختلاف حقوقی بین دولت و شورای نگهبان، اظهارداشت: دولت مستندات قانونی‌اي دارد و معتقد است که بررسی اعتبارنامه ها را باید در مجلس دهم انجام شود و اين مجلس در اين باره اظهارنظر کند.

وي با اشاره به اينکه در سال 67 که نماینده مجلس بودم درباره یکی از منتخبین مباحث و عکس هایی منتشر شده بود، خاطرنشان کرد: اما بعد از بررسی آنها، رای مجلس به تایید اعتبارنامه آن فرد بود. از این موارد در همه ادوار مجلس بوده و باید خود مجلس به آن بپردازد.

نوبخت با تاکيد بر ايمکه این نظر حقوقی دولت قبلا هم تجربه شده است، افزود: ما معتقدیم این پرونده هم باید به مجلس ارسال شود و در انجا اظهارنظر شود. نظر رییس جمهور هم همین است. انشااله وزارت کشور از همه ظرفیت های قانونی خود برای حل این موضوع استفاده کند.

وي در پاسخ به سوال ديگري که به تغییرات احتمالي در کابینه و احتمال استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزير کشور اشاره داشت، گفت: معمولا با هر تغییري در فضای سیاسی مثل انتخابات مجلس، پیش بینی ها و گمانه زنی هایی درباره تغییر کابینه مطرح می شود. اما اعضای کابینه همگی با قدرت کار خودشان را انجام می دهند. در بحث استیضاح‌هايي هم که مطرح است ما هم مثل شما اين اخبار را می شنویم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------