آخرین اخبار سیاسی

دور جدید طرح حجاب و عفاف  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

برخوردهای خیابانی در موضوع حجاب؛ بدون‌ برنامه، بی‌قاعده و فاقد تدبیر | «تذکر خاص» به آمران طرح «نور»

دور جدید طرح حجاب و عفاف در میادین و خیابان‌های مهم اغلب شهرهای بزرگ کشور چنان گسترده و پرحاشیه آغاز شد که عده‌ای آن را لشگرکشی خیابانی…

کوچک زاده :دریافتی من بیش از ۱میلیارد تومان بود!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , کوچک  زاده


آرمان - مهدی كوچك زاده نماینده اصولگرای مجلس که خود را حامی مستضعفان می‌داند، دیروز فاش كرد كه درآمد او در طول دوران نمایندگی مردم تهران در مجلس علاوه بر حقوق، بیش از یك میلیارد تومان بوده است. این عضو فراكسیون جبهه پایداری كه در انتخابات مجلس دهم موفق به كسب رای مجدد مردم برای راهیابی به بهارستان نشد، تصریح كرد كه درآمد یادشده حاصل ۱۲ سال مدت نمایندگی وی در مجلس بوده است.

 

كوچك زاده در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم نماینده مردم حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات بود و از منتقدان جدی دولت روحانی و مخالفان سرسخت برجام به شمار می‌رفت. كوچك‌زاده در نطق میان دستور جلسه علنی دیروز گفت:« به عنوان یكی از افرادی كه با شیوه تنظیم و اجرای برجام، همواره مخالفت كرده ام و از طرف رئیس‌جمهوری متهم شده‌ام كه «نان ما در تحریم است» این نطق را به اطلاع ملت ایران می‌رسانم و در پایان ۱۲ سال نمایندگی مجلس، ضمن عذرخواهی و طلب حلالیت از همه افرادی كه حقی به گردنم دارند؛ ابتدا از مردم شریف و دوم كاركنان مجلس و همكاران، خصوصا مجموعه خدوم و نجیب برادران پاسدار و كاركنان سخت‌كوش نقلیه كه انصافا گاهی شب‌ها هم برای آسایش ما نخوابیدند و همین‌طور از یاری‌كنندگان اینجانب و فراهم‌كنندگان زمینه خدمت و آرامش خود در این ۱۲ ساله، چه خانواده و چه دوستان و نزدیكان صمیمانه تشكر و قدردانی می‌كنم.»

 

این نماینده اصولگرای مجلس با تاكید بر اینكه در طول دوره نمایندگی، « تلاش كردم غیر از حقوق ثابت دریافتی از دانشگاه، از امكان دیگری برای اداره زندگی خود استفاده نكرده و هیچ فعالیت اقتصادی‌ای نداشته باشم»، توضیح داد: « در این ۱۲سال، تدریس در دانشگاه را رها نكردم، لذا مبلغ حدود ۹۰ میلیون تومان از حق‌التدریس حاصله را همراه با قریب به۱۲۰میلیون تومان منابع حاصل از حق مأموریت‌ها كه تعدادشان زیاد هم نبود چراكه من به تعداد انگشتان دست سفر خارج هم نرفتم و همیشه اكراه داشتم و جایزه‌ها و موارد دیگر كه به بهانه‌های مختلف به مسئولان داده می‌شود، جمعا معادل ۲۱۰ میلیون تومان از همان زمان، وصول و در دو صندوق قرض‌الحسنه در دانشگاه تربیت مدرس و در بنیاد خدمات اسلامی برای پرداخت به صاحبان اصلی آن یعنی مردم قرار دادم.»

 

كوچك زاده افزود: بنا به صورتحساب دقیق و رسمی حسابداری مجلس، كل مبالغ مربوط به هزینه‌های نمایندگی من همچون حق همراه، محافظ، راننده، دفتر، مسكن، تلفن و... طی این ۱۲ سال به اندكی بیش از یك میلیارد تومان بالغ شده است . وی با بیان اینكه از مبالغ یادشده «هیچ استفاده شخصی نكرده ام»، اعلام آمادگی كرد آنها را در اختیار «متولیان امر مقاومت اسلامی و مدافعان غیور و شریف حرم در كشور» قرار دهد تا «صرف مقاومت اسلامی و خانواده‌ها و بازمانده‌های شهدای حرم شود».

فحش و تهمت و ناجوانمردی نصیبم شد
این عضو فراكسیون جبهه پایداری كه از هواداران دولت محمود احمدی نژاد و مخالف سرسخت دولت روحانی بود، مدعی شد:« آنچه در این ۱۲ سال (دوره نمایندگی) در این دنیا نصیبم شد، فحش و تهمت و ناجوانمردی هتاكانی بود كه در پوشش هواداری از مدعیان «ادب مرد به ز دولت اوست» و «زنده باد مخالف من» روانه من شد.»

 

كوچك زاده در ادامه، نارضایتی خود را از همراهی مجلس بعدی با دولت و نیز ریاست احتمالی محمدرضا عارف یا علی لاریجانی بر مجلس دهم ابراز كرد و اولی را سرلیست اصلاح‌طلبان تهران و دومی را «سرلیست اصلاح‌طلبان قم» خواند و خاطرنشان كرد كه برای مردم خیلی هم فرق نمی‌كند كه كدامیك از آنها رئیس مجلس شوند. این عضو فراكسیون پایداری در ادامه اظهارات خود، به انتقاد از روحانی و هاشمی پرداخت و خطاب به رئیس جمهوری گفت: «به شما توصیه می‌كنم بعد از سه‌سال بدگویی و تهمت و فحاشی به این و آن كه بنای جواب دادن به شما را هم ندارند، دست بردارید و نه در ۱۰۰ روز بلكه در قریب به ۴۰۰ روز باقیمانده صدارتتان، فكری به حال بیكاری و گرانی و دیگر مشكلات مردم بنمایید و یقین داشته باشیم خواست مردم، آزادی افسارگسیخته و فحشا كه موجب هتك و بی حرمتی خود آنان می‌شود، نیست.» كوچك زاده نطق میان دستور خود را با طرح مطالبی كنایه آمیز به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پایان داد و اظهارداشت: آقای هاشمی با ارزیابی مطلوب شرایط كشور فرموده اند «حال دیگر می‌توانم راحت بمیرم»؛ من عرض می‌كنم خدا ان شاءا... به شما و همه خادمان ملت ۱۲۰ سال عمر بدهد و هم توفیق داشته باشیم به نحوی این عمر را سپری كنیم كه واقعا مرگ برایمان راحتی ما باشد و با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا به سوی جایگاه ابدی سفر كنیم.

پاسخ باهنر به اظهارات كوچك‌زاده
«محمدرضا باهنر» نایب رئیس دوم مجلس كه دیروز برای ساعاتی، ریاست نشست علنی آن را بر عهده داشت، پس از اظهارات كوچك زاده گفت: من یك موضوع را توضیح دهم كه امكاناتی كه در اختیار نمایندگان است و هزینه دفاتر آنها كه ذكر شد، چیزی نیست كه پنهان باشد و در فیش‌های حقوقی نمایندگان نیز موجود است كه ۵/۳، ۴ و ۵ میلیون تومان برای این موضوع داده ایم. وی تصریح كرد: عزیزانی بوده اند كه چهار دفتر تا پنج دفتر در حوزه انتخابیه داشته اند. كارمند، ساختمان و برق هزینه هایی بوده كه آنها متحمل شده اند. حال اگر كسی این پول‌های دریافتی را خرج نكرده و خرد خرد جمع شده است ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان در چهار سال می‌شود اما مردم بدانند كه بسیاری از نمایندگان مجلس همین الان بابت دفاتر خود بدهكارند. باهنر افزود: نباید این برداشت شود كه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ظرف چهار سال كه هر ماه ۵ تا ۶‌میلیون تومان می‌شود جزو درآمدهای شخصی بوده و آقای كوچك زاده كه گفته اند من آن را خرج نكرده ام و در صندوق قرض الحسنه گذاشته ام، قطعا خدا خیرشان خواهد داد.


  اخبار سیاسی  -  آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------