تحلیل محجوب از احتمال حضور جلیلی در انتخابات 96: سقف رای جلیلی در سال 92 مشخص شد/ در دولت احمدی‌نژاد باخت‌های زیادی دادیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, محجوب

محجوب در پاسخ به این سوال که آیا این اشتباه‌ها در اقبال مردم به احمدی‌نژاد تاثیر منفی نخواهد داشت، گفت: قطعاً این اشتباه‌ها در اقبال مردم تاثیرگذار است اما امروز نمی‌توانیم به‌جای مردم سخن بگوییم. بلکه بنابه تحلیل وضعیت در آن دوران نظر می‌دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس می گوید در تاریخ جمهوری اسلامی این‌که کسی بتواند بعد از دو دوره ریاست‌جمهوری دوباره رئیس‌جمهور شود، سابقه ندارد و همین‌طور سابقه این‌که دوره ریاست‌جمهوری در ایران 4 ساله باشد نیز وجود ندارد و تمام روسای جمهوری گذشته، دو دوره رئیس‌جمهور بوده‌اند.

به گزارش  نامه نیوز، علیرضا محجوب  با اشاره به احتمال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هر کسی حق دارد بنابر احساسی که دارد خود را برای نامزد شدن در هر انتخاباتی محق و شایسته بداند. به‌ویژه کسی که یک‌بار رئیس‌جمهور شده، طبیعتاً بیش از دیگران دچار چنین احساساتی می‌شود.

او گفت: با این حال، در تاریخ جمهوری اسلامی این‌که کسی بتواند بعد از دو دوره ریاست‌جمهوری دوباره رئیس‌جمهور شود، سابقه ندارد و همین‌طور سابقه این‌که دوره ریاست‌جمهوری در ایران 4 ساله باشد نیز وجود ندارد و تمام روسای جمهوری گذشته، دو دوره رئیس‌جمهور بوده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تشریح کرد: شاید قوی‌ترین کسی که می‌توانست این سنت را برهم بزند، آقای هاشمی بود که در سال 84 در شرایطی که احمدی‌نژاد هنوز فرد شناخته‌شده‌ای نبود، موفق به تکرار دوران ریاست‌جمهوری خود پس از 8 سال نخست نشد؛ بنابر این احمدی‌نژاد هم نمی‌تواند بار دیگر رئیس‌جمهور شود.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال حضور سعید جلیلی در انتخابات یادآور شد: فارغ از این بحث که رئیس‌جمهوری یک‌دوره‌ای در ایران بی‌سابقه است، بعید می‌دانم جلیلی موفق به شکست روحانی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم همچنین در واکنش به برخی تخلف‌های دولت احمدی‌نژاد و عدم موفقیت جلیلی در بحث هسته‌ای گفت: تعداد رای آقای جلیلی در انتخابات گذشته، میزان شانس و اقبال او در انتخابات دوره آتی را هم نشان می‌دهد و ممکن است اگر دیگر اصولگرایان در انتخابات حضور پیدا نکنند، این رای تاحدودی افزایش یابد اما نه به آن میزان که او را به ریاست‌جمهوری برساند.

افزایش رضایت‌مندی اقشار فردوست در دولت روحانی

رئیس فراکسیون کارگری در پاسخ به سوالی درباره میزان رضایت‌مندی اقشار فرودست از دولت روحانی و احمدی‌نژاد یادآور شد: میزان رضایت‌مندی اقشار فرودست در گذشته و حال چندان بالا نیست. البته کنترل تورم یا کند کردن شتاب تورم، از نقاط مثبت این دولت است که در گذشته سابقه نداشته که قاعدتاً این مسئله تاحدودی این میزان رضایت‌مندی از دولت روحانی را افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: همچنین اگر اجازه داده می‌شد، سیاست غیرنقدی دولت تداوم می‌یافت، در رضایت‌مندی اقشار فرودست موثر بود و سیاست‌های مربوط به بحث سلامت در دولت روحانی نیز می‌تواند به افزایش محبوبیت او کمک کند.

محجوب همچنین در پاسخ به سوالی درباره سیاست‌های دولت نهم و دهم در بحث معیشتی مردم، تصریح کرد: البته بحث در این خصوص نیازمند درنظر گرفتن بسیاری جزئیات است اما به طور کلی ما در دولت احمدی‌نژاد باخت‌های زیادی دادیم.

رئیس فراکسیون کارگری ادامه داد: در دوره احمدی‌نژاد مبلغ 512 هزار میلیارد دلار که معادل 49 درصد تاریخ ایران، واردات ارزی داشتیم و به‌گفته اسحاق جهانگیری 500 هزار میلیارد تومان هم به پیمانکاران بدهکار شدیم. یا در بحث هدفمندی یارانه‌ها نوعی مسیر پوپولیستی را به‌جای خدمت واقعی به مردم در دستور کار قرار دادیم. بماند که بنده قصد همه دولت‌ها را خدمت می‌دانم ولو این‌که دچار اشتباه‌هایی شده‌باشند.

محجوب در پاسخ به این سوال که آیا این اشتباه‌ها در اقبال مردم به احمدی‌نژاد تاثیر منفی نخواهد داشت، گفت: قطعاً این اشتباه‌ها در اقبال مردم تاثیرگذار است اما امروز نمی‌توانیم به‌جای مردم سخن بگوییم. بلکه بنابه تحلیل وضعیت در آن دوران نظر می‌دهیم.


    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------