آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

انتقاد شدید ایران از مقتدی صدر در روز سفر او به تهران / سخنان اخیر ولایتی درباره عراق در محکومیت چه کسی بود؟



 اخبارسیاست  خار جی ,خبرهای سیاست  خار جی, مقتدي صدر

محمد البياتي از سران «حشد شعبی»، ديروز در بيانيه اي گفت: "شعارهاي برخي از تظاهر كنندگان علیه ایران از طرف بعثی ها انجام شده است و نمي توان شعار شرافتمندان را كه مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل است را با شعارهايي عليه ايران، عوض كرد".

 الحیات نوشت: ايران از دولت عراق به رياست حيدر العبادي حمایت کرد و به شدت از مقتدي صدر كه در روز گذشته به تهران سفر كرد انتقاد کرد.

به گزارش انتخاب ؛ این نشریه عرب زبان در ادامه آورده است: علي اكبر "اتفاقات اخير در عراق" را محكوم كرد و گفت: "اين مساله در هر نقطه اي كه باشد غير قانوني است، و نمي تواند حمايت شهروندان را با خود همراه كند".

وی افزود: عراق قطعا در برخورد با هر گروهي كه قصد سرپيچي كردن از قانون دارد، سهل انگاري نخواهد كرد". اين يك اشاره روشن به جنبش صدر و رهبر آن است.

رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي ويديويي از معترضان در منطقه الخضرا را دست به دست كردند كه در آن معترضان شعارهایی علیه تهران و بدان معنا كه آن ها از دستورات صدر اطاعت مي كنند نه ایران، منتشر کردند.

ولايتي گفت: "مردم عراق در برابر هر نوع هرج و مرجي كه امنيت را مورد هدف قرار مي دهد، ايستادگي خواهند كرد".

سخنگوي وزارت امور خارجه نیز "احزاب عراق را به حفظ آرامش، و تلاش براي ارائه راه حلی مناسب از طريق گفتگو و تفاهم سياسي براي بحراني كه بغداد در آن به سر مي برد" فراخواند.

سازمان "بدر" در بغداد به رهبري هادي العامري، و تعدادي از رهبران "جمعيت مردمي" شعارها عليه ايران را محكوم كردند. محمد البياتي از سران «حشد شعبی»، ديروز در بيانيه اي گفت: "شعارهاي برخي از تظاهر كنندگان علیه ایران از طرف بعثی ها انجام شده است و نمي توان شعار شرافتمندان را كه مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل است را با شعارهايي عليه ايران، عوض كرد". او افزود: "يورش بر پارلمان به اين صورت اسفناك پس از بيانيه مقتدي صدر، عراق را در معرض فاجعه اي قرار خواهد داد كه عواقب آن نامشخص است". وي افزود: "ما با چشمان خود حمايت ايران، براي مبارزه با داعش را مشاهده كرديم، پس ای تظاهر كنندگان بدانید که تفاوت کجاست، بنابراين بايد دسيسه را درك كنيد و بدانيد چه كسي شما را وارد اين بازي مخرب كرده است".

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------