آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

نگاه فایننشال تایمز به نتایج انتخابات مجلس



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , انتخابات


نگاه فایننشال تایمز به نتایج انتخابات مجلس؛
رای مردم به توافق هسته ای / روحانی در موقعیت خوبی قرار گرفته / احتمال تشکیل ائتلافی از اصولگرایان و اصلاح طلبان در حمایت از دولت

با توجه به شواهد، این نتایج مهر تاییدی از سوی مردم ایران بر توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی بوده است. حالا روحانی در موقعیت بهتری قرار گرفته است. او اکنون برای اجرای بهتر برخی از اصلاحات اقتصادی خود قرار گرفته تا سرمایه گذاری هایی که ایران بسیار به آن نیاز دارد را جذب کند.

 فایننشال تایمز نوشت: چنان که به نظر می آید، نتایج دور دوم انتخابات مجلس ایران برای روحانی مجلسی فراهم کرده که می تواند در صورت ائتلاف حامیان او با اصلاح طلبان و اصولگرایان مستقل باعث ایجاد اکثریتی فعال از حامیان سیاست های او شود.

به گزارش  انتخاب ؛ این نشریه در ادامه آورده است: با توجه به شواهد، این نتایج مهر تاییدی از سوی مردم ایران بر توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی بوده است. حالا روحانی در موقعیت بهتری قرار گرفته است. او اکنون برای اجرای بهتر برخی از اصلاحات اقتصادی خود قرار گرفته تا سرمایه گذاری هایی که ایران بسیار به آن نیاز دارد را جذب کند.

در بخش دیگری از گزارش فایننشال تایمز آمده است: آشوب کنونی منطقه حاصل از جنگ های نیابتی عربستان با ایدئولوژی سنی وهابیش علیه ایران شیعه است. ایجاد گروه های پرتعداد جهادی همچون داعش که از تفکر وهابیت آکنده هستند، بدین معنا است که اقلیت هایی مانند، اعراب شیعه، علوی های سوریه و بسیاری از مسیحیان لبنان چشم به حمایت ایران برابر وحشی گری آن ها دارند.

اما جمهوری اسلامی ایران از سوی قدرت های عرب سنی مانند عربستان سعودی به چشم مهاجمانی دیده می شوند که در جهان عرب مداخله می کنند. به نظر می رسد تا زمانی که این اوضاع تغییر نکند، منافع اقتصادی بالقوه توافق هسته ای نمی تواند کاملا محقق شود.

محمد جواد ظریف، خوش سخن ترین سیاست مدار ایران، وزیر خارجه و رئیس هیات مذاکره توافق هسته ای، همچنان تکرار می کند که ایران و عربستان باید منافع خود را مشخص کرده و بدون محروم ساختن طرف مقابل به یکدیگر همکاری داشته باشند. واکنش عربستان آن است که ایران هیچ منافع معتبر و قابل قبولی در کشورهای عربی ندارد – و پس از آنکه اوباما در مصاحبه اخیر خود از آن ها دعوت کرد منطقه را با ایران تقسیم کنند، خشم سعودی ها بیشتر شد.

ناسازگاری عربستان و خصومتش با شیعه مانع بزرگی بر سر تنش زدایی در منطقه است.

نویسنده: دیوید گاردنر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------