آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

بازی با اعداد اصولگرایان برای اکثریت شدن در مجلس دهم



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, اصولگرایان

روز گذشته دو نشست راه یافتگان به مجلس دهم در حالی برگزار شد که بار دیگر سیاست اصولگرایان مبنی بر ایجاد توهم و بازی با اعداد ادامه داشت؛ سیاستی که با پایان یافتن شمارش آرا، با انگیزه پیروز جلوه دادن اصولگرایان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

رویداد۲۴- روز گذشته دو نشست راه یافتگان به مجلس دهم در حالی برگزار شد که بار دیگر سیاست اصولگرایان مبنی بر ایجاد توهم و بازی با اعداد ادامه داشت؛ سیاستی که با پایان یافتن شمارش آرا، با انگیزه پیروز جلوه دادن اصولگرایان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

پایان جلسات دیروز، آغاز فرآیندی بود که بار دیگر بر سیاست کاری‌های اصولگرایان اعم از تندرو یا معتدل صحه گذاشت؛ اصولگرایان پس از پایان جلسات، در ابتدای امر اعلام کردند که در این نشست در مجموع ۱۸۱ نفر از فراکسیون فراگیر اصولگرایان حمایت کرده‌اند!

با در نظر گرفتن این رقم، دو بحث مطرح می‌شود؛ نخست، توهم بودن این آمار و ارقام ؛ و دوم، تغییر اردوی اصولگرایان معتدلی که در قالب لیست امید به مجلس دهم راه یافتند.

۱. در مورد گزینه نخست، این موضوع مطرح می‌شود که چگونه ممکن است به دنبال حضور ۱۵۷ منتخب حامی فراکسیون امید در جلسه، در آن واحد ۱۸۱ منتخب (به ادعای اصولگرایان) نیز در جلسه فراکسیون فراگیر اصولگرایان حضور یافته باشند؟

این در حالی است که طبق مدارک مستند از سوی لیست امید، در سرتاسر کشور ۱۶۹ کاندیدای لیست امید موفق به ورود به مجلس دهم شده‌اند. محسن رهامی، عضو ارشد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در این مورد به رویداد۲۴ گفت: «طبق لیستی که به عنوان لیست امید منتشر شد، در مجموع دو مرحله از احزابی که حامیان این لیست بودند، ۱۶۹ نفر به مجلس راه یافتند که اصلاح طلبان، حامیان دولت (حزب اعتدال توسعه) و احزابی که حامی لیست بودند و البته سایر اشخاص مورد تایید را شامل می‌شود.»

رهامی افزود که فهرست نام منتخبین لیست امید در سرتاسر کشور نیز پیش از این در رسانه‌ها منتشر شده است.

نکته آن است که اصولگرایان پس از جلسه روز گذشته مدعی شدند که ۱۸۱ منتخب مجلس دهم از فراکسیون فراگیر اصولگرایان «حمایت کرده‌اند» و هیچ سندی از «حضور» این تعداد منتخب در جلسه اصولگرایان ارائه نشده است!

این گزاره می‌تواند حقیقت تلخی را در دل خود پنهان کرده باشد؛ پشت کردن اصولگرایان معتدل به لیست امید و غلطیدن در آغوش فراکسیون فراگیر اصولگرایان.

۲. محسن رهامی در گفت‌و‌گوی خود با رویداد۲۴ در مورد افراد جای گرفته در لیست امید از گروهی با عنوان «اشخاص مورد تایید» نام برد؛ که این گروه می‌تواند کلید حل این مساله باشد.

پس از این اشاره کوتاه، باید از گفت‌و‌گوی هفته گذشته بهروز نعمتی با عصرایران یاد کرد که در آن نعمتی از تشکیل فراکسیون رهروان در مجلس دهم خبر داد. این در حالی است که بهروز نعمتی، کاظم جلالی و افرادی امثال آن‌ها در نقش اصولگرایان معتدلی که از تندروی‌ها به ستوه آمده‌اند، ظاهر شدند؛ و در انتخابات ۷ اسفند در لیست امید قرار گرفتند! بدین ترتیب این افراد که از صفت فرصت طلب نیز به شدت به خشم می‌آیند، با وجود تعهدات اخلاقی در قبال لیست امید مبنی بر حضور در فراکسیون امید، حتی بسیار زود‌تر از تشکیل مجلس، ساز جدایی سر دادند و علم ریاست لاریجانی بر مجلس را برافراشتند.

سناریوی اصولگرایان از هفته گذشته کلید خورده بود و روز گذشته نیز با ایجاد گره‌های بسیار، بار دیگر مسیر روایتی متفاوت از حقیقت موجود را در پیش گرفت.

هیچ بعید نیست که «اشخاص مورد تایید» در لیست امید که بواسطه حضور در این لیست رای اعتماد مردم را اخذ کردند،‌‌ همان کسانی باشند که به آغوش اصولگرایان تندرو غلطیده باشند.

به نظر می‌رسد که این سناریو تابه حال کاملا بر اساس آنچه که باید پیش رفته و از چفت و بست کافی برای اجرایی شدن نیز برخوردار است.

اینک باید منتظر اجرای فصل‌های بعدی این سناریو بود، سناریویی که پلان‌ها و سکانس‌های بعدی آن برای پایان بندی باب میل اصولگرایان، از مدت‌ها پیش چیده شده و به نظر می‌رسد ریاست لاریجانی بر مجلس پایان بندی خوش این فصل از سناریو برای اصولگرایان باشد.

در این صورت (ریاست لاریجانی) می‌توان به راحتی پیش بینی کرد که ممکن است حتی تعداد دیگری از «اشخاص مورد تایید» نیز به سوی فراکسیون فراگیر اصولگرایان بچرخند.

مجموعه اتفاقاتی که فرآیند پرفراز و نشیب انتخابات ۷ اسفند تابحال را رقم زده، می‌تواند شاهدی بر این موضوع باشد که احتمال بازی خوردن اصلاح طلبان و حامیان دولت بسیار بیشتر از آن چیزی است که بیم آن می‌رفت!

 

 اخبار  سیاسی  - رویداد۲۴

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------