آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین خبرها از حکم اعدام توماج صالحی از زبان وکیلش

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی فرایند پرونده این خواننده را توضیح داده. آقای رئیسیان می‌گوید حتی اگر دادگاه بدوی بر رأیش اصرار کند، باز حکم…

مجید انصاری: برخی کشور‌ها با ارائه تابعیت به چهره‌های مطرح، درصدد هویت‌سازی جعلی هستند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,انصاری

امروزه مشکلاتی که در برخی کشورهای همسایه مشاهده می‌کنیم ناشی از تفرقه بین اقوام و طوایف است.

در جریان سفر استانی هیات دولت به کرمان، حجت الاسلام انصاری در آیین افتتاحیه «جشنواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی» دانشگاه ازاد اسلامی کرمان شرکت کرد.

به گزارش ایلنا، معاونت پارلمانی رییس جمهور، مجید انصاری در این همایش عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگ‌ترین دانشگاه جهان به شمار می‌رود.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی و با هدایت و تایید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شده، هم اکنون به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه جهان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره و قدردانی از ریاست و مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی کرمان و تقارن این جشنواره با ماه مبارک شعبا‌ن افزود: دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با برگزاری «جشنواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی»، زمینه آشنایی دانشجویان را با زیبایی‌های فرهنگ و اقوام ایرانی فراهم کرده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور، این جشنواره را موجب انسجام و اتحاد بیشتر اقوام مختلف کشور دانست و گفت: امید است این جشنواره، الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

انصاری به آیه شریفه «إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ» اشاره کرد و افزود: در این آیه شریفه، قرآن تکثر آدمی را به واسطه قبایل، گروه و نژاد‌های مختلف به رسمیت شناخته است.

وی با اشاره به اینکه فخر فروشی به واسطه قبیله، فرهنگ و زبان از نظر اسلام مطرود است گفت: هدف نهایی تمامی قبایل،‌نژاد‌ها و فرهنگ‌های مختلف باید رسیدن به کمال خدایی باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی، اقوام و نژاد‌های ایرانی از پویایی بیشتری برخوردار شدند تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان قصد داشتند با ایجاد تفرقه در بین اقوام و نژاد‌های گوناگون، شیرینی انقلاب را به کام مردم تلخ کنند ولی خوشبختانه با رهبری داهیانه حضرت امام خمینی (ره) و با تدوین قانون اساسی، حقوق اقوام و مذاهب و اقلیت‌ها به رسمیت شناخته شد و این توطئه دشمنان، نقش بر آب شد.

 انصاری به نقش مهم اقوام و مذاهب ایرانی در پیروزی جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از رزمندگان اهل تسنن و مسیحی در جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل آمدند.

وی، ایران را مهد علم و فرهنگ و دانش برشمرد و تصریح کرد: امروزه برخی کشور‌ها با ارائه تابعیت به برخی قهرمانان و چهره‌های مطرح، درصدد هویت سازی جعلی هستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور از تلاش دشمن برای واگرایی اقوام خبرداد و گفت: امروزه مشکلاتی که در برخی کشورهای همسایه مشاهده می‌کنیم ناشی از تفرقه بین اقوام و طوایف است.

انصاری همچنین از تاکید ریاست جمهور و عزم دولت تدبیر و امید نسبت به همبستگی بین اقوام ایرانی اشاره و تاکید کرد: پیوند و همبستگی بین اقوام،‌نژاد‌ها و فرهنگ‌های ایرانی موجب اقتدار ملی و موجبات آبادانی و توسعه کشور خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان سخنان خود را تلاش‌های بابک آل طه، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و حوزه فرهنگی به واسطه میزبانی «جشنواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی» قدردانی کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------