آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

پروانه مافی: بحث های تفرقه ای از سر شیطنت است/ حاجی بابایی: اصول گرایان دنبال ریاست لاریجانی اند



نماینده تهران:تعیین ريیس مجلس با راي نمايندگان است و طبعا هرگروهي كه اكثريت داشته باشد مي تواند ريیس مجلس را تعيین كند

مجلس دهم برخلاف سه دوره گذشته پارلمان، با حضور دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا شکل گرفته است و هر دو طبعا به دنبال ایجاد فراکسیون‌های مطلوب خود هستند. بر این اساس  هر دو مدعی کسب اکثریت مجلس اند و تلاش می‌کنند بر همین پایه رئیس آینده مجلس را از بین عارف و لاریجانی مشخص کنند.

هر چند که چتر فراکسیون امید شماری از اصول گرایان حامی برجام و دولت را نیز در بر می گیرد و به نظر نمی رسد اصلاح طلبان مایل باشند رقابت را به صحن بکشانند.

عصر ایران با این پیش فرض سراغ دو نماینده منتخب مجلس از هر دو جریان رفته و نظر آنها در مورد جایگاه‌ فراکسیون‌های اصول‌گرایان و اصلاح طلبان در مجلس آیندهرا جویا شده است.

حميدرضا حاجي بابايي که به عنوان وزیر آموزش و پرورش دوران احمدی نژاد شهرت بیشتری دارد بار دیگر در مقام منتخب همدان به مجلس شورای اسلامی بازگشته و در این گفت و گو درباره برنامه‌هاي اصول گرايان براي مجلس آینده می گوید: همه تلاش‌مان اين است كه بتوانیم تعريف  واحدی از فراكسيون اصول‌گرایان ارائه دهیم تا بر اساس این تعریف هم اصول‌گرایان در آن جا بگیرند و هم نمایندگان مستقل بتوانند در آن حضور داشته باشند.

عضو دولت احمدی نژاد خاطر نشان می کند: ما در واقع ما به دنبال این هستیم که فراكسيون حداكثري شكل بگيرد و اين فراكسيون بتواند در كنار دیگر سلايقي كه در مجلس هستند يك مجلس كارآمد و قدرتمندي را شكل بدهد كه ريل گذاري هدايت حمايت و نظارت بر دولت را بر دوش بگیرد.

وی ادامه می دهد: طبق جمع‌بندي‌هاي ما فقط یک فراكسيون اصولگرايان كه همه اصولگرايان و از جمله آقاي لاريجاني عضو آن هستند در مجلس دهم شكل مي گيرد و همه سلایق اصول‌گرا در آن حضور دارند.

نمایندهٔ دوره‌های پنجم ، ششم ، هفتم ، هشتم مجلس با بيان اينكه رياست اين فراكسيون را اعضا با راي مشخص مي كنند خاطر نشان می کند:  سعي‌مان اين است كه وحدت رويه بين همه اصولگرايان شكل بگيرد و لاريجاني ريس مجلس شود.

 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,رئیس  مجلس


مافی: رئیس مجلس با رای نمایندگان اکثریت انتخاب می‌شود
پروانه مافی منتخب مردم تهران در مجلس دهم در مصاحبه با عصر ایران در مورد تشکیل فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: در مجلس مرسوم است كه افراد با تشكيل فراكسيون فعاليت هايشان را انجام دهند و در اين دور هم ما در فراكسيون اميد اين فعاليت‌ها را انجام مي‌دهيم و با توجه به اينكه فراكسيون اميد از نظر كمي در سطح خوبي قرار دارد و هم از نظر كيفي افرادي توانمند عضو اين فراكسيون هستند لذا مي توانيم اميدوار باشيم كه اين فراكسيون در مجلس دهم در تمامي عرصه‌ها به صورت قوي حضور داشته باشد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در مورد رياست عارف در مجلس دهم گفت:تعیین ريیس مجلس با راي نمايندگان است و هرگروهي كه اكثريت باشد مي تواند ريیس مجلس را تعيین كند و با توجه به نتایج انتخابات فراكسيون اميد اين اكثريت را در اختيار خواهد داشت.

مافی در مورد تنش‌هاي احتمالی میان فراكسيون اميد و اصولگرايان در مجلس آینده خاطر نشان کرد: كساني که مي خواهند شيطنت كنند بحث هاي تفرقه‌ای را مطرح مي‌كنند و همه مجالس در گذشته اينگونه بود كه يك اقليت دارد و يك اكثريت و براساس همين تصميمات را مي گيرند.

وي دوباره اينكه آيا از زنان مجلس دهم كسي كانديداي هيات ريسه مي شود گفت: يكي دونفر از خانم‌ها تا الان اعلام امادگي كرده‌اند و قطعا این شانس را دارند که عضو هيات ريسه بشوند زيرا داراي پيشينه اجرائي قوي هستند و اداره هيات ريسه كار شاقي براي آنها نيست.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------