آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مجید انصاری: برخی از دستاوردهای برجام را فعلا نمی‌توان بیان کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,مجید انصاری

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه یک دلار از بودجه دولت را برای خرید هواپیما پرداخت نکردیم، بیان داشت: سالانه 4 میلیارد دلار هموطنان ما با مسافرت از طریق شرکت‎های امارات و ترکیه پول به جیب آن‎ها واریز می‎کردند.

به گزارش  ایسنا  حجت‎الاسلام "مجید انصاری" در جلسه شورای اداری شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: با ایجاد فضاسازی‎ دشمنان اسلام در تلاش هستند تا آینده بشریت را با رفتار و گفتار خود تیره و ناامیدکننده نشان دهند.

وی اظهار داشت: دشمنان عدالت و انسانیت از ابتدای تشکیل این نظام تلاش وافری از جمله با توطئه‎های صدر انقلاب و گروهک‎ها تا تحمیل جنگ ظالمانه نابرابر بر این ملت، تحریم‎های فلج‌کننده بر اقتصاد و همچنین مراودات بین‎المللی انجام دادند تا انقلاب را در نطفه خفه کنند و درخت نورسته آن را بخشکانند، اما به لطف الهی و ایمان و مجاهدت مردم وعده‌های فتح الهی تحقق یافت.

انصاری گلزار شهیدان را نشانه وفاداری مردم به انقلاب و نظام ذکر کرد و افزود: سفره شهادت حتی امروز باز است، همان طور که رزمندگان و نیروهای ما برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) و نظام مظلومانه در مصاف با عوامل استکبار در سوریه به شهادت می‎رسند.

این مقام مسؤول ادامه داد: برخی‎ها امروز فریاد بر می‎آورند که چرا ما در سوریه شهید می‎دهیم و هزینه می‎کنیم، پاسخ این افراد روشن است، اگر ما در این مناطق با داعش و عوامل صهیونیزم نجنگیم به تعبیر مقام معظم رهبری باید در کرمانشاه با آن مقابله کنیم.

وی بیان داشت: اگر خط مقدم برخورد با جبهه استکبار را در دوردست‎ها جایی که آن‎ها خیمه فرماندهی را به کمک دلارهای باد آورده عربستان سعودی و سلاح‎های این رژیم وابسته و منحط صهیونیستی برپا کرده‎، ایجاد نکنیم و به دعوت دولت‎های کشورهای منطقه پاسخ مثبت ندهیم، دچار انواع ناامنی‎ها در داخل می‎شویم.

انصاری تصریح کرد: ما در شرایط ویژه‎ای هستیم، دشمنان ما که از براندازی سخت نظام مأیوس شده، چشم امید به براندازی نرم از طریق ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و اختلاف و شکاف در میان صفوف منسجم ملت ایران دوخته‎اند.

وی افزود: دشمنان برای مقابله با اسلام ناب محمدی به نام اسلام عده‎ای از جوان‎ها و مسلمانان کشورهای مختلف را در مدارس وهابیت در مدینه و مکه آموزش و شست‎و‎شوی مغزی دادند و برای این کار آخوندهای درباری را به تمام نقاط جهان اعزام کردند.

انصاری عنوان کرد: آن روز که امام خمینی (ره) فرمودند «پدر پیرتان خون دلی که از دست متحجران خورده از ساواک نخورده است»، و یا «کمر اسلام را ارتجاع، نادانی و جهالت دینی شکسته است»، چنین روزی را می‎دیدند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: شعار مقدس «الله اکبر» که روزی توسط بلال حبشی بر بلندای بام کعبه دل‎ها را به خود جذب کرد و اسلامی که شعار خود را سلام قرار داد و نه با زور شمشیر بلکه با صلح و صفا و مهر و محبت قلب‎ها را فتح کرد، اکنون اینگونه به نمایش گذاشته شده است.

وی اظهار داشت: اما باید در میدان نبرد در برابر کسانی که در برابر زبان مهربانی و سلام شمشیر بر می‎کشند، باید قوی و انعطاف‎ناپذیر بود و مقابله به مثل کند.

انصاری خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر این معارف یک انقلاب الهام‎بخش ایجاد کرده و رهبر معظم انقلاب نیز نافذترین رهبر سیاسی معنوی جهان است به دلیل اینکه تکیه بر اسلام ناب دارد و مبین آن است و ملتی پشتوانه وی است که آگاهی را با عشق و رشادت در هم آمیخته، 37 سال دشمن را شناخته، شیوه‎های نبرد آن و تکلیف خود را می‎دانند، البته این تعارف، تملق و گزافه‎گویی نیست.

این مقام مسؤول ادامه داد: مردم عرصه انتخابات را مانند عرصه جنگ مقدس می‎دانند در آن به رقابت برادرانه برمی‎خیزند، پس از پایان آن پرونده انتخابات را می‎بندند و در کنار یکدیگر با احزاب مختلف اصلاح‎طلبی، اصول‎گرایی، مستقل و ... زیر خیمه نظام برای ساختن ایران و اعتلای انقلاب حرکت می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما توطئه‎های نرم پیچیده‎ای دارند، بیان داشت: به ویژه طی دو سه هفته اخیر تلویزیون بی‎بی‎سی مدام اختلاف در سطوح عالی جمهوری اسلامی و مدیریت دوگانه را القا می‎کنند.

انصاری تصریح کرد: دشمنان نظام سیاسی ما را نشناختند در صورتی که باید بدانند، ارتباط قوا با رهبری طولی است و در عرضه یکدیگر قرار ندارند که رقابتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اصل 57 قانون اساسی سه قوه را زیر نظر ولایت مطلقه فقیه می‎داند، افزود: ما مفتخر هستیم که اختلاف سلیقه در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده و آزادی فکر و اندیشه توسط امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ترویج شده است، اما آن‎ها در پی این هستند که با القا شوم خود ایران را کشوری دیکتاتوری نشان دهند که هیچکس حق ندارد، نظری ارائه کند.

انصاری با اشاره به اینکه من خاطرات زیادی از امام راحل دارم تا دلایل جاودانه بودن وی را پس از 27 سال از رحلت ایشان بیان کنم، عنوان کرد: باید واقعاً قدر انقلاب را دانست تا در دام بدخواهان و دشمنان نیفتیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: ما در میان منطقه آشوب زده و ملتهبی قرار داریم که در غرب آن عراق در آتش داعش و اربابانش می‎سوزد، شرق افغانستان و پاکستان در کینه ناامنی‎های عوامل صهیونیزم و گروهک‎های تکفیری و سلفی آرامش ندارد، سوریه و یمن نیز با ترویست‎ها دست و پنجه نرم می‎کنند.

وی گفت: اما در میان این منطقه جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور آرامش و امنیت نه تنها برای شهروندان خود بلکه در این کشورها با کمک‎های مستشاری و دلاورمردی پاسداران و بسیجیان از جمله سردار قاسم سلیمانی در پی برقراری آرامش هستند.

انصاری با تأکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران امنیت را به عنوان سوغات به دیگر ملت‎ها ارزانی می‎کند، اضافه کرد: در چنین شرایطی طبیعی است که مثلث شوم اسرائیل، عربستان و لابی صهیونیستی آمریکا دست به کار می‎شوند و القا یأس و ناامیدی می‎کنند.

وی با تأکید بر اینکه نه تنها مسؤولان از مشکلات بی‎اطلاع نیستند، بلکه با جزئیات کامل نسبت به آن‎ها واقف هستند، اظهار داشت: اما نباید دشمنان نظام بتوانند، ما را نسبت به کارآیی آن و دولت منتخب مردم ناامید کنند.

انصاری با بیان اینکه امروز اگر به این نتیجه برسیم که دولت، مجلس و دستگاه قضا ناکارآمد است به این معنا است که نظام ولایت فقیه ناکارآمد است، ادامه داد: برخی جاها از جمله در رسانه‎ها به مردم القا می‎کنند، مقام معظم رهبری تنها است و اشکی هم می‎ریزند، اما این حرف‎ها بی‎معنا است، زیرا 76 میلیون نفر ایرانی پشت سر رهبری هستند و دولت خود را به اجرای فرمان‎های ایشان مفتخر می‎داند.

وی روحانی را یار دیرین رهبری از دوران قبل از انقلاب در مبارزه با رژیم شاه و همچنین دفاع مقدس دانست و گفت: در برخی از مسائل مربوط به برجام توافق‎هایی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری صورت گرفته بود، اما به دلیل نظر خاصی که ایشان مجدداً در یکی از خط قرمزها مطرح کردند که به حسب ظاهر به‎گونه‎ای محال بود، زیرا توافق‎های قبلی بر زمان‎بندی دیگری انجام شده بود، ظریف تجدید نظر کرد.

انصاری اضافه کرد: هنگامی که رهبری در سخنرانی خود زبان دیگری را بیان فرمودند، ظریف سردار بزرگ عرصه دیپلماسی کشور به رئیس جمهور گفته بود که دیگر با این شرایط نمی‎شود، گفت‎وگوها را پیش برد، زیرا با این توافق‎ها مشکل ایجاد می‎شود، اما روحانی با صراحت گفت، شما که مرد میدان هستید، مذاکرات را ادامه بدهید، اگر در این بین سخن رهبری به زمین ماند یا برجام به فرجام نرسید، باید فرمان ایشان را عمل کنید.

وی برجام و مذاکرات هسته‎ای را افتخار تمام ملت ایران و شخص مقام معظم رهبری و همچنین دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی دانست و اظهار کرد: گام به گام هدایت رهبری پشت مذاکرات هسته‎ای بود، مگر می‎شد، بدون اذن، تأیید، راهنمایی‎های بسیار ماهرانه و خط قرمزهای هوشمندانه ایشان در این مسیر گام برداشت، همان طور که فرمودند «من به این‎ها اعتماد دارم و مؤمن، متدین و انقلابی می‎دانم».

انصاری خاطرنشان کرد: پس از اینکه مقرر شد، مذاکرات مسیر قانونی خود را طی کند با اینکه می‎شد از طریق شورای عالی امنیت ملی بررسی شود، اما تدبیر ایشان این بود که بهتر است مجلس هم دخیل باشد، همان طور که در مسأله گروگان‎ها امام راحل تدبیر کرد و مسأله را به مجلس واگذار کرد و امروز به این نتیجه رسیدیم که تا چه اندازه این تدبیر حکیمانه بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: مجلس نیز در کمال آزادی در زمینه برجام به این مسئله رسیدگی و سرسخت‎ترین مخالفان و همچنین موافقان پشت تریبون در این مورد صحبت کردند، صدا و سیما نیز تریبون آزاد برای نقد برجام گذاشت در نهایت نمایندگان ملت آن را تصویب و رهبری تأیید کردند و پس از این مرحله ما برجام را به فرجام رساندیم.

انصاری فرمایش رهبری را برای دولت هدایتگر و تحلیلگر در راستای حرکت بیشتر و اقدام و عمل ذکر و تصریح کرد: به فضل الهی در مدت کمتر از چهار ماه که از تصویب برجام می‎گذرد، دستاوردهای بزرگی برای ملت ایجاد شده که به محضر رهبری و همچنین ملت ارائه شده است، اما برخی از آن‎ها را به دلایل محرمانه بودن و امنیت ملی فعلاً نمی‎توان، بیان کرد، زیرا دشمنان راه خنثی کردن آن را پی می‎گیرند.

وی افزود: اما طی این مدت حدود 4 میلیارد دلار از پول بلوکه و دزدی شده، ایران به ملت برگردانده و تحریم‎های ظالمانه دارو، فناوری، قطعات و فروش هواپیما، نظام بانکی، رفت و آمد، کشتیرانی و ... برداشته شده است.

انصاری با اشاره به مشکلات تهیه قطعات هواپیما در دوران تحریم عنوان کرد: ما از تحریم نمی‎ترسیم، اما هیچ ملتی داوطلبانه به استقبال تحریم نمی‎رود، ما از جنگ نمی‎ترسیم، اما از هیچ جنگی استقبال نمی‎کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: ما بعد از انقلاب اهل تجاوز به کشوری نبودیم، بلکه به دلیل تجاوز بیگانگان در جنگ شرکت کردیم، در تحریم نیز از آنجا که به ما تحمیل شد، تحمل کرده و امید دشمنان را به یأس مبدل کردیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران تحریم ما تسلیم نشدیم، بلکه صنعتگران، کشاورزان و سایر اقشار جامعه سرسختانه ادامه داده و خون دل خوردند، گفت: سپاه پاسداران مقتدر، دانشمندان هسته‎‎ای و موشکی و سازندگان هواپیما و پهبادها ابتکار عمل خوبی دارند، اما پشتیبانی مالی آن‎ها توسط دولت انجام می‎شود.

انصاری اضافه کرد: اگر بسیج سازندگی ما در ساختن روستاها افتخار می‎آفریند، بودجه آن‎ها توسط دولت تأمین می‎شود و تأمین آن بسیار مشکل است.

وی سال 94 دشوارترین سال مالی در تاریخ کشور پس از انقلاب دانست و اظهار کرد: اداره کشور در حالی که صادرات ما به یک میلیون بشکه نفت کاهش پیدا کرد، قیمت نفت نیز از میانگین 107 دلار پیشین به زیر 30 دلار رسید و بودجه جاری از 23 هزار میلیارد تومان در سال 84 به 175 هزار میلیارد تومان در سال 94 افزایش پیدا کرد، کار آسانی نبود.

انصاری همچنین با تأکید بر اینکه کاهش نرخ تورم از 40 درصد به زیر 15 درصد کار آسانی نبود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ریاست جمهوری نیز در مجمع تشخیص مصلحت بودند، این دولت قبل از ابلاغ سیاست‎های اقتصاد مقاومتی برنامه‎های خود را بر اساس مبانی علمی آن سامان داد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور دوای درد اقتصاد ایران را اجرای نسخه شفابخش ابلاغی مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: ایشان از جهانگیری فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی تجلیل و همچنین تشویق به ادامه مسیر کردند.

وی اقتصاد مقاومتی را اقتصادی خواند که با تکانه‎های جهان نلرزد و گفت: هنگامی که دولت تدبیر و امید در نخستین سفر به خوزستان طرح 17 ساله هموارسازی 500 هزار هکتار زمین و واگذاری به کشاورزان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری را که همچنان بر زمین مانده بود، مشاهده می‎کند، اعلام کرد که طی سه سال باید این فرمان تحقق یابد و بلافاصله عملیات اجرای آن آغاز و اکنون 300 هزار هکتار از آن انجام شده است.

انصاری با اشاره به اینکه در سال 92 ذخیره گندم در سیلوها در برخی از استان‎های کشور سه روز بود، اضافه کرد: اما امروز ذخایر استراتژیک از جمله گندم برای 10 ماه کشور کافی است، این در حالی است که اکنون یک میلیون تن گندم تنها برای واردات نیاز داریم در حالی که قبل از این حدود 6 میلیون تن بود.

وی اظهار داشت: اینکه هاشمی وزیر بهداشت لباس اتاق عمل می‎پوشد و در قلعه‎گنج، جاسک و دیگر نقاط محروم با تیم پزشکی حاضر می‎شود، بسته سلامت را در عین نداری دولت اجرا و بیمارستان‎هایی را احداث کند، تمام هموطنان را زیر پوشش بیمه ببرد و پرداخت مردم را در بیمارستان‎ها کاهش دهد، نماد اقتصاد مقاومتی است.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه ما در صدد هستیم تا مردم ایران در سایه برجام با آبرو و مرفه زندگی کنند، ادامه داد: برخی‎ها انتقاد دارند که چرا دولت در این شرایط قرارداد خرید 100 فروند هواپیمای ایرباس منعقد کرده است در صورتی که هنگامی یک هواپیما سقوط و هموطنان ما کشته می‎شوند، می‎گویند، چرا دولت فکری در این باره نمی‎کند.

وی با اشاره به اینکه یک دلار از بودجه دولت برای خرید هواپیما پرداخت نکردیم، بیان داشت: سالانه 4 میلیارد دلار هموطنان ما با مسافرت از طریق شرکت‎های امارات و ترکیه پول به جیب آن‎ها واریز می‎کردند.

انصاری با بیان اینکه 15 درصد مبلغ خرید این هواپیماها را خود شرکت تقبل کرده و مابقی را از محل فروش بلیط طی 16 سال پرداخت می‎کنیم و سپس شاهد یک ناوگان هوایی مدرن و پیشرفته هستیم، تصریح کرد: شأن جمهوری اسلامی این نیست که شهروندان آن در فرودگاه‎های دنیا با هواپیماهای قراضه‎ای که بعضاً 12 ساعت زمین‎گیر می‎شوند، انگشت‎نمای عام و خاص شوند و دولت در این راستا نسبت به این خرید اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه با برداشتن تحریم‎ها قراردادهای گسترده‎ای با کشورهای معتبر جهان در راستای توسعه حمل و نقل ریلی کشور منعقد شده است، افزود: راه‎آهن سریع‎السیر برقی اصفهان به تهران و تهران به خراسان از جمله این قراردادها است.

انصاری عنوان کرد: در اکثر سفرهای استانی شبکه ریلی کشور به‎گونه‎ای طراحی شده است که بتواند، ایران بزرگ را مجهز به امن‎ترین و ارزان‎ترین سیستم حمل و نقل سازگار با محیط زیست کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در ملاقات یکی از رهبران کشورهای اروپایی با گلایه از آن‎ها که تنها کارهای خود را روی کاغذ انجام ندهید، ادامه داد: کلام ایشان برای حمایت از دولت و پیشرفت در مذاکرات است.

وی با اشاره به راه‎اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی با اعتبار 500 میلیون دلار در سال اول گفت: معاون فناوری رئیس جمهور فرزندان شهید و بسیجیان تحصیلکرده و نوآور را گرد هم آورده و تور جذب جوانان ایرانی را که سال‎ها در خارج از کشور تحصیل کرده و مقیم شدند، راه‎اندازی کرده است.

انصاری از تشکیل 2 هزار و 500 شرکت دانش‎بنیان در دولت تدبیر و امید خبر داد و اضافه کرد: در دانش نانو، پزشکی و داروسازی پیشرفت‎هایی داشتیم که اعتبار و حمایت آن‎ها توسط دولت تأمین شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید به خود ببالیم، زیرا دشمنان در پی نابودی ما بودند، اما ما امروز بیدار روی پای خود ایستاده‎ایم، اظهار داشت: مذاکره با دشمن و برجام نه برای تسلیم بلکه برای گرفتن حق ملت بود.

انصاری خاطرنشان کرد: دولت مجاهد و ایثارگر طراحی عملیات کردند تا سرزمین اقتصادی به غصب رفته ایران را که تحت کنترل تحریم‎های ظالمانه آمریکا و شورای امنیت بود، آزاد کنند و به همین منظور 18 ماه جنگید تا عرصه اقتصاد کشور را از چنگال تحریم‎گران بیرون آورد و بر همین اساس از این توافق رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بسیار عصبانی بودند.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه ما نه تنها در مسأله هسته‎ای هیچ چیز را از دست ندادیم، بلکه دستاوردهای بزرگی داشتیم، ادامه داد: فعالیت‎های هسته‎ای ما امروز قانونی و علنی است، نطنز، فردو و آب سنگین اراک همچنان فعال هستند و ایران رسماً وارد باشگاه معامله‎گران محصولات هسته‎ای شد که هرگز کسی به خواب هم نمی‎دید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------