آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

خرداد؛ پایان فصل تنهایی روحانی/ مجلس دل آرام‌ها بعد از پارلمان دل‌واپس‌ها



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,  مجلس  دهم

مردم اما در اسفند 94 و اردیبهشت 95 به این جریان «نه» گفتند و اعلام کردند برخلاف آنها دل آرام هستند و به روحانی اطمینان کامل دارند. روحانی به واسطه این رای و با تشکیل مجلس دهم در هشتم خرداد دیگر تنها نیست و مجلسی که نسبت به توافق هسته‌ای دل آرام است همراه با دولت برای به فرجام رساندن برجام تلاش می‌کند.

روحانی در دو سال همکاری خود با مجلس نهم با فراز و نشیب‌‌های زیادی روبرو بود. مجلس اصول‌گرای روحانی مملو از مخالفان دولت بود. در این مجلس گفتمان جدیدی در ایران به نام « دلواپسی» شکل گرفت. آنها که طرفدار سعید جلیلی و گفتمان او در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی بودند، استراتژی‌های ظریف و روحانی را بر نمی‌تابیدند می پنداشتند با راهبرد دولت یازدهم در سیاست خارجی عزت ملی ایران به حراح می‌رود و دولت تدبیر و امید ایران و ایرانی را به تاراج می‌دهد.

به گزارش  نامه نیوز ، دلواپسی آنها بعد از عملیاتی شدن دیپلماسی روحانی در عرصه بین المللی و آغاز مذاکرات هسته‌ای بیتشر شد و گفتمان دلواپسی رسما در ایران نهادینه شد. با گذشت زمان اما این دلواپسی رنگ وبوی دیگری به خود گرفت و دلواپسی از حالت عادی خود خارج شد و از یک دغدغه سیاسی تبدیل به یک انتقام گیری سیاسی شد.

هرچه سران کشور، مراحع تقلید، مسئولان نظامی و بالاتر از همه شخص مقام معظم رهبری از اطمینان به تیم مذاکره کننده هسته‌ای سخن می‌گفتند و مذاکره را راهی موثر در سیاست خارجی می‌دانستند، دلواپسان حرف خود را می‌زدند و تیم مذاکره کننده هسته‌ای متهم به کم کاری و حتی خیانت می‌کردند. اتهام خیانت به تیم مذاکره کننده هسته‌ای از تریبون مجلس شورای اسلامی اوج این رفتار بود.

هرچه بیشتر از عمر دولت روحانی گذشت این دلواپسی بیشتر شد و از سیاست خارجی به دیگر ساحت‌های اجتماعی و سیاسی نفوذ کرد. جریان مخالف دولت روحانی در برابر تصمیمات دولت، احساس دلواپسی کرد .

این جریان در این دو سال دلواپس مذاکره وزیر خارجه ایران با طرف آمریکایی بود، این جریان دلواپس توافق هسته‌ای بود، این جریان دلواپس باز شدن سفارت انگلستان بود، این جریان دلواپس حضور زنان در استادیوم بود، این جریان دلواپس گفت‌وگوی معاون رئیس جمهور با شبکه جهانی بی بی سی و نه تلویزیون فارسی آن بود، این جریان دلواپس اکران یک فیلم سینمایی بود، این جریان دلواپس حضور اصلاح طلبان در مناصب مختلف بود، این جریان دلواپس ادبیات رئیس جمهور بود و حتی این جریان دلواپس نحوه محاسن وزیر ارشاد بود.

مردم اما در اسفند 94 و اردیبهشت 95 به این جریان «نه» گفتند و اعلام کردند برخلاف آنها دل آرام هستند و به روحانی اطمینان کامل دارند. روحانی به واسطه این رای و با تشکیل مجلس دهم در هشتم خرداد دیگر تنها نیست و مجلسی که نسبت به توافق هسته‌ای دل آرام است همراه با دولت برای به فرجام رساندن برجام تلاش می‌کند.

فصل تنهایی روحانی در خرداد ماه به پایان می‌رسد و روحانی می‌تواند امید داشته باشد تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به راحتی اهداف خود را در کشور پیاده کند. سال پیش رو برای روحانی سال مهمی است، سالی که می‌شود با عقلانیت و تدبیر محصول برجام برداشت کرد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------