آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

هاشمی رفسنجانی : مخالفان برجام اشتباه می‌کنند/ در خاورمیانه نمی‌شود بدون ایران تصمیم گرفت



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آقایانی که با برجام مخالفند اشتباه می‌کنند؛ محاسبه نکردند و اعداد و ارقام ندارند.

به گزارش  ایلنا از محل بندر کاسپین، آیت الله هاشمی رفسنجانی که به منظور سفری دو روزه عازم استان گیلان شده است، با بیان این مطلب اظهار داشت: ۱۵۰ سال پیش سفرهای خارجی از بندر انزلی صورت می‌گرفت و بعد از جنگ به این نتیجه رسیدیم توسعه منطقه آزاد اساسی است.

وی با بیان اینکه در 10 سال اخیر مشکلات و تحریم داشتیم و علی رغم پر بودن خزانه فرصت سوزی شد، گفت: دولت فعلی تفکرات توسعه ای بعد از جنگ را دارد.

وی بیان داشت: روسیه، باکو و ترکمنستان امتیازاتی دارند اما ایران بهترین موقعیت را در انزلی دارد. کشورهای ساحل خزر اصرار داشتند دبیرخانه همکاری ها در ایران باشد تا از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: ارتباط خوب ما با گذشته فرصت مناسبی برای استفاده ایران است که شمال ایران از آستارا تا گنبد و پارک گلستان جزو محدود مناطق دنیا است که گردشگران زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: اسکله و بندر ساختن در دریای شمال بسیار سخت و دشوار است. راه آهن از دولت ما شروع شد و بالاخره عملی شد که در این سفر از این پروژه ها بازدید خواهم داشت.

وی افزود: تعداد زیادی از کشورها محصور خشکی هستند و آرزوی موقعیت ایران را دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توافق برجام اذعان داشت: آقایانی که با برجام مخالفند اشتباه می‌کنند محاسبه نکردند و اعداد و ارقام ندارند و ایران مردم خوب و تحصیلکرده فراوان دارد.

وی افزود: هماهنگی‌بین دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌ها ضعیف است و مناطق آزاد باید آزادتر عمل کنند و بدون محدودیت باشد.

وی بیان داشت: همکاری محیط زیست جهت توسعه ضروری است که با این اوصاف ظرف دو سال آینده منطقه آزاد انزلی بسیار متحول خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در خاورمیانه نمی‌شود بدون ایران تصمیم گرفت و جریان تروریسم در منطقه ما که به یک جریان رو به توسعه تبدیل شده بسیار سمی است.

وی افزود: سوریه، عراق، یمن، فلسطین ، لبنان ، افغانستان از جمله و نمونه ترویست است.

وی افزود: در افغانستان تروریست و موادمخدر بسیار شدیدتر شده است‌که این تروریست صادرات خطر دارد و کشورها نگران هستند.

هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: دنیا به ایران احتیاج دارد و ایران می‌تواند تروریست را نابود کند ولی شرط‌اش این است که با دنیا روابط مان خوب باشد.

وی عنوان کرد: دولت دکتر روحانی صنعت هسته‌ای ما را در دنیا به تثبیت رساند و دعواهای بی‌خودی سر برجام خطرناک است اما مردم می‌فهمند‌ و با حفظ وحدت باید به سازندگی و توسعه و موفقیت ایران کمک کنیم.

هاشمی رفسنجانی‌تصریح کرد: اگر تنگ‌نظری‌های شعاریون نبود وضعیت ایران در خطوط انتقال گاز و خطوط ارتباطی ما بسیار بهتر می بود.

وی بیان داشت: نگذاریم ایران در دعواهای بی خودی سیاسی که هیچ نتیجه ای ندارد گرفتار بشود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: می‌توانیم مجلس و دولت خوب و هماهنگ داشته باشیم که ظرفیت بانوان دانشمند بسیار خوب بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------