آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

وزیر کشور: در معرض یک آزمون بزرگ برای اقتصاد مقاومتی هستیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,عبدالرضا رحمانی فضلی

‌وزیر کشور گفت: در دولت اراده بر این است که فرمایش مقام معظم رهبری را در حوزه اقتصاد مقاومتی به سرانجام برسانیم.

به گزارش  ایسنا ، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح پنج‌شنبه در اجلاس سالانه استانداران سراسر کشور که در ساختمان مرکزی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به این‌که ما در جلسه امروز بحث اصلی را بر مساله‌ی اقتصاد مقاومتی متمرکز خواهیم کرد، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یک ضرورت عقلی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی است.

او با بیان این‌که اگر از هر سویی به ضرورت اقتصاد مقاومتی بنگریم می‌بینیم که این مساله‌ای قابل توجیه و تبیین است، افزود: ما در سال‌های مختلف با شرایطی مواجه بودیم که تاب‌آوری اقتصاد ما چون مبتنی بر درآمدهای نفتی بود، امیدبخش نبود و تکان‌هایی که اقتصاد ما در زمان‌های مختلف به خودش دیده نیز بیانگر همین مساله است.

وزیر کشور تاکید کرد: از بعد امنیتی نیز اقتصاد یکی از پایه‌های امنیت است برای این‌که بخش اعظمی از قدرت ملی ناشی از توان اقتصادی است و همه کشورهایی که در عرصه‌ بین‌المللی ایفای نقش موثری دارند دارای اقتصاد قوی، بنیانی، محکم و موثری هستند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: ما که ادعای مقاومت و ایستادگی داریم و در 37 سال گذشته نیز همین‌گونه عمل کردیم، حتما باید پایه‌های امنیت ملی خود را مبتنی بر اقتصادی توانمند پایه‌ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از نظر الگوسازی به عنوان کشوری که ارائه‌ دهنده الگوی جدید در عرصه حکومتی در کنار الگو‌های جاری مثل سوسیالیست و لیبرالیسم بوده ما مدعی حکومت اسلامی به عنوان الگوی قابل قبولی هستیم که نه تنها مبتنی برعقلانیت و تجربه علمی بشری است بلکه ناشی از یافته‌ها و آموزه‌های دینی است که به صورت وحی بر پیامبر اسلام (ص) نازل شده است.

وزیر کشور با بیان این‌که دنیای مردم در حوزه اقتصاد و مادیات تعریف می‌شود، افزود: ما به دنبال رفاه و آرامش اقتصادی مردم هستیم و هم به دنبال معنویت آن‌ها. مقام معظم رهبری نیز به موقع بر مساله‌ی اقتصاد مقاومتی انگشت گذاشتند و حالا وظیفه عقلی، شرعی و حکومتی ماست که این مساله را به جایی برسانیم.

او با اشاره به این‌که دولت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را با مسوولیت معاون اول رییس‌جمهور تشکیل داده است، اظهار کرد: همه موظف هستند این ستاد را با اختیارات خاصی که به آن داده شده در حوزه اقتصاد مقاومتی پیگیری کنند. ما در وزارت کشور در این دو سال اخیر این موضوع را مطرح کردیم که برخی استان‌ها توانایی اداره حوزه اقتصاد را دارند و حتی ادعا کردیم اگر دولت و مجلس مصلحت بدانند پنج تا 10 استان را در قالب هزینه مستقل از بودجه عمومی برنامه‌اش را ارائه کنیم که این موضوع با اقتصاد مقاومتی ادغام شد.

رحمانی فضلی ادامه داد: اختیارات حوزه اقتصاد مقاومتی بیش از آن است که ما در شرایط عادی پیگیر آن بودیم. در حال حاضر نیز دولت مصوب کرد تا دو استان را به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی معرفی کنیم تا بتوانیم آن چه به عنوان الگو در این استان‌ها اجرا می‌شود در سایر استان‌ها تسری دهیم.البته انتخاب استان‌ها مبنی بر شاخصه‌هایی بود که ارائه شد.

وزیر کشور با اشاره به این‌که دو استانی که در این زمینه به عنوان اولین استان‌ها معرفی شدند آذربایجان شرقی و کرمان بودند، افزود: اما دکتر جهانگیری گفتند مبنای انتخاب باید استان برخوردار و کم‌تر برخوردار باشد که در این راستا لرستان جایگزین کرمان شد. با پیگیری‌هایی که در سفر رییس‌جمهور به کرمان صورت گرفت ایشان در شورای اداری این استان دستور دادند که کرمان هم به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با اشاره به جلسه امروز استانداران سراسر کشور خطاب به آنان گفت: تعارفات را در این جلسه کنار بگذارید و فقط حول برنامه‌ها و اقدامات عملی آن با رویکرد مردمی‌بودن و درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های آن صحبت کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر این‌که ما در معرض یک آزمون بزرگ هستیم، ادامه داد: اگر در این حوزه سه الگوی موثر و مفید ارائه دهیم در حوزه اقتصاد مقاومتی ریل‌گذاری جدیدی صورت خواهد گرفت.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------