آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نماینده مجلس: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور راسا آن را اداره می‌کند

بیگی درباره نقش رئیسی بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: آقای رئیس جمهور در چندین صحبت خود گفته‌اند بساط بی حجابی را از کشور جمع می‌کنند. در نشست…

محل نگهداری5مرزبان رامی دانیم/ریش سفیدان علیه ربایندگان



اخبار,اخبار سیاسی, مرزبان ربوده شده

 

 اخبار سیاسی - نماینده ایرانشهر درباره آخرین تلاش ها برای آزادی 5 مرزبان ربوده شده

توضیح داد

محل نگهداری 5 مرزبان رامی دانیم/ریش سفیدان علیه ربایندگان

یعقوب جدگال نماینده چابهار، نيکشهر و کنارک در مجلس : "فعلا قرار نیست از گزینه نظامی برای حل ماجرای مرزبانان ربوده شده ایران استفاده کنیم. "

  18 بهمن یک گروهبان و چهار سرباز مرزبانی ایران ربوده شدند. پنج ساعت بعد، گروه تروریستی "جیش العدل" در صفحه فیس بوک اش خبر داد که این مرزبانان را ربوده است. بعد از گذشت هفت روز از ربوده شدن این افراد هیچ اطلاعات و اخبار رسمی ای درباره وضعیت شان منتشر نشده است.اما در شبکه های اجتماعی صفحه های متعددی در حمایت از آزادی این پنج مرزبان راه اندازی شده است.

دستگاه دیپلماسی ایران در واکنش به این موضوع سفیر پاکستان را احضار و مراتب اعتراض خود را به این کشور اعلام کرد. دادستان زاهدان هم در گفت و گو با تدبیرخبر داد که گروه تروریستی جیش العدل بعد از ربودن مرزبانان آنان را از خاک ایران خارج و به پاکستان برده است.

 علی عبداللهی معاون سیاسی – امنیتی وزارت کشور به منظور رسیدگی به این موضوع کمیته ای متشکل از همه ارگان های مسئول، در وزارت کشور تشکیل داده است. وی همچنین اعلام کرده که گروهی به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان برای رایزنی در خصوص آزادسازی مرزبانان ایران عازم پاکستان می شوند.

محمد سعید اربابی نماینده ایرانشهر، سرباز و دلگان در خصوص آخرین تلاش های انجام شده برای رهایی پنج مرزبان ربوده شده در منطقه جگیکور به "تدبیر" می گوید: "معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور اعلام کرده است که کمیته ای برای پیگیری این موضوع به دستور وزیر کشور تشکیل می شود.

 

سپاه هم یکی از یگان های ویژه خود را به منطقه اعزام کرده است."


وی ضمن تایید حضور یگان ویژه «صابرین» سپاه  در منطقه مطرح می کند: "البته در ابتدا به دنبال این هستیم که ازطریق ریش سفیدان و ارتباطات مردمی و طایفه ای که در دو منطقه بلوچستان ایران و پاکستان وجود دارد این مشکل را حل کنیم. تلاش هایی هم انجام شده و مقدمات دخالت ریش سفیدان در این ماجرا فراهم شده است.قصد داریم از ریش سفیدان بلوچ برای ریشه کن کردن این رفتارهای تروریستی استفاده کنیم."

اربابی ادامه می دهد: "این ها کارهایی است که در حوزه کاری یک نماینده مجلس است . اما کارهای نظامی، انتظامی و امنیتی در حوزه کاری وزارت کشور و وزارت دفاع است و به خوبی هم در حال پیگیری است." نماینده ایرانشهر، سرباز و دلگاندر گفت و گو با تدبیر تاکید می کند: "سرنخ های خوبی از این موضوع به دست آمده است و مکان نگهداری این افراد را هم می دانیم و حتی میدانیم چه کسانی اجرای این عملیات را به عهده داشتند."

وی در خصوص انجام عملیاتی برای رهاسازی سربازان ایرانی می گوید: "تا به حال عملیاتی در خاک پاکستان برای رهاسازی مرزبانان صورت نگرفته است." اربابی دلیل این کار را تصویب نشدن موافقت نامه امنیتی با پاکستان عنوان می کند که هنوز در مجلس است.

 

وی مطرح می کند: "موافقت نامه امنیتی با پاکستان در خصوص بحث ناامنی ها هنوز در مجلس معطل است. این قرارداد در صحن و منتظر نوبت است و اگر تصویب شود کمک زیادی به پیشبرد و حل مسائل امنیتی این منطقه می کند. اگر این توافق نامه به تصویب برسد عملا می توانیم تحرک هایی را با ستاد مشترک انجام دهیم."

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تدبیر مبنی بر اینکه سایت العربیه مدعی شده که گروه جیش العدل تماسی با آنها داشته و در صورت آزادی 200 تن حاضر به تحویل پنج مرزبان ربوده شده است، عنوان می کند: "هر کسی در فضای مجازی می تواند چنین ادعایی را داشته باشد اما من این اطلاعات را تایید نمی کنم و ارتباطی هم در این خصوص برقرار نشده است. اگر چنین درخواستی هم باشد عملی نمی شود چون بعد از این هر گروه تروریستی ای می تواند چنین ادعایی مطرح بکند."

اربابی ادامه می دهد: "پرونده زندانیان هم در محاکم قضایی بررسی می شود. اگر بی گناه باشند که آزاد می شوند و اگر نباشند هم براساس مقررات با آنها برخورد می شود." وی تاکید می کند نه دولت ایران که هیچ کشوری چنین کاری را انجام نمی دهد.

همچنین یعقوب جدگال نماینده چابهار، نيکشهر و کنارک در مجلس شوراي اسلامي در این باره به "تدبیر" می گوید: "ارتباطات مردمی برقرار شده و سعی شده است که از طریق ریش سفیدان منطقه کارهایی انجام شود. مشکلی که وجود دارد این است که حکومت پاکستان نسبت به این موضوع بی تفاوت است و البته قدرت همکاری هم ندارد زیرا از کنترلی و نظارت در این منطقه ندارد."

وی در خصوص آگاهی از محل نگهداری ربوده شدگان به "تدبیر" می گوید: "براساس اطلاعاتی که به دست آمده مرزبانان ایرانی در حال حاضر در منطقه ای در بلوچستان پاکستان هستند.  پیشنهاد شده است که کار از طریق دیپلماسی و گفت و گو انجام شود و فعلا قرار نیست از گزینه های نظامی استفاده شود. "


نماینده چابهار، نيکشهر و کنارک نیز در مورد پیشنهاد معاوضه ربوده شدگان با زندانیان بلوچ عنوان می کند: "این گروه در حدی نیست که بخواهد چنین درخواستی داشته باشد و این کاری نیست که ایران نتواند آن را انجام دهد، اما مصلحت بر این است که این ماجرا بدون درگیری تمام شود. اگر اتفاقی در هر نقطه از خاک ایران روی دهد تصمیم گیری نهایی در حوزه اختیارات شورای عالی امنیت ملی، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و ... است، همه این ارگان ها باید بر موضوع نظارت داشته باشند."

از سوی دیگر شب گذشته گروه تروریستی جیش العدل اعلام کرد هر پنج مرزبان ایرانی که توسط گروه تروریستی جیش العدل ربوده شدند،سالم هستند. این گروه تروریستی در بخشی از این پیام توئتیر نوشت:«پاسداران در صحت کامل بسر می برند و هیچ گونه ایظای نرساندیم.»

اخبار سیاسی -  تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------