آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

سه دلیل برای اینکه عارف برای ریاست مجلس گزینه مناسب‌تری است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, عارف

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: فکر می‌کنم مدلی که می‌شود که برای رقابت در زمینه ریاست مجلس در پیش گرفت‌‌ همان چیزی است که آقای عارف در سال ۹۲ دنبال کرد.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به موضوع ریاست مجلس دهم عنوان کرد: تاکنون کاندیداتوری آقای عارف و لاریجانی برای ریاست دهم مطرح است و ما انتظار نداریم بین این دو نفر رقابتی صورت گیرد، بنابراین برای حفظ وحدت بهتراست رقابتی شکل نگیرد و این رقابت تبدیل به یک موضوع اختلافی نشود. فراموش نکنیم در مجلس همه نمایندگان از رییس مجلس و هیات رییسه تا بقیه یک رای دارند و کلیت مجلس تعیین کننده خواهد بود.

او افزود: فکر می‌کنم مدلی که می‌شود که برای رقابت در زمینه ریاست مجلس در پیش گرفت‌‌، همان چیزی است که آقای عارف در سال ۹۲ دنبال کرد، اما این بار نمی‌توان دوباره از یک نفر انتظار از خود گذشتگی داشت. این بار نوبت آقای لاریجانی است خود گذشتگی بکند و بدون شک با این کار به‌ شأن و اعتبار او همچون آقای عارف افزوده خواهد شد.

قنبری با بیان اینکه من به سه دلیل موافق ریاست آقای عارف هستم، گفت: اول اینکه وی بیشترین رای را بین نمایندگان دوره دهم داشته و این پیام را د ارد که جامعه راغب‌تر به ریاست آقای عارف است و برآورد کردن این انتظار به چارچوب‌های دموکراسی نزدیک‌تر است.

او ادامه داد: دوم اینکه ما در کشور نیاز به چرخش نخبگان داریم اصول دموکراسی این است که سیاستمداران دائما در یک جایگاه نباشند. از این باب هم انتخاب عارف به بنیان‌های مردمسالاری نزدیک‌تر است و در ‌‌نهایت ما نیاز به نوعی تغییرات داریم. مطالبه مردم برای ایجاد تغییرات در انتخابات دوره دهم خود را نشان داد و مردم نسبت به جریان اصلاحات با این انتخاب ابراز علاقه کردند و علیرغم همه محدودیت‌ها و بی‌مهری‌ها پیام مردم این بود که به دنبال تغییر در جامعه هستند و نمی‌خواهند تجارب گذشته تکرار شود، بنابراین با همه این جهات فکر می‌کنم انتخاب آقای عارف به مصلحت کشور، نظام و خواست مردم نزدیک‌تر است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: تا جایی که اطلاع دارم بسیاری از اصولگرایان نیز دیگر تمایلی به ریاست لاریجانی در مجلس ندارد و از ضرورت تغییر در ریاست مجلس صبحت می‌کند، اما هنوز هیچ گزینه از اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس اعلام آمادگی نکرده است البته بعید نیست که در روزهای آینده برخی از آن‌ها کاندیدا شوند اما بدون شک خیلی از آن‌ها از ادامه ریاست لاریجانی بر قوه مقننه ناراضی هستند.

قنبری با اشاره به اینکه برخی معتقدند عارف قدرت ایستادگی در مقابل تندروهای مجلس را ندارد، گفت: این فرضیه‌ای است که مخالفان به آن دامن زدند آقای عارف اهل تعامل با همه جریان‌های سیاسی و ارکان نظام است آنچه که مطرح می‌شود برای تبلیغ به نفع کاندیدای رقیب است. آقای عارف فردی است که برای اقلیت نیز سهمی قائل است و اهل یکه‌تازی نیست و می‌تواند با اعتقاد به حقوق اقلیت کاری کند که وحدت خوبی در مجلس حاکم شود و حتی مخالفان زیادی جذب او شوند.

 

 اخبار  سیاسی  -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------