آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

امیرعبداللهیان: شکاف بسیاری بین کشورهای حامی روش نظامی و سیاسی در بحران سوریه وجود دارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,امیرعبداللهیان

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: تا زمانی که برخی حمایت‌های آشکار و پنهان از تحرکات تروریست‌ها و مسلحان متوقف نشود امکان اینکه یک آتش بس پایدار در سوریه قابل مشاهده باشد، دشوار خواهد بود.

به گزارش ایسنا ، حسین امیرعبداللهیان اظهار کرد: تا زمانی که اراده جدی برای کنترل مرز‌های سوریه به وسیله همسایگانش و جلوگیری از ورود تروریست‌ها وجود نداشته باشد ایجاد آتش بس پایدار در سوریه دشوار خواهد بود.

وی با اشاره به نشست مقامات ۲۰ کشور و سازمان‌های بین المللی در وین در روز سه شنبه برای حل بحران سوریه گفت: در این نشست یکی از موضوعات اساسی و مورد توجه ضرورت پایبندی به آتش بس بود.

وی افزود: در جلسه روز سه شنبه در مورد این موضوع روی کاغذ توافق شد، اما امیدواریم در عمل نیز کشور‌ها در این زمینه اراده جدی داشته باشند.

امیرعبداللهیان گفت: ‌متاسفانه همچنان فاصله و شکاف بسیاری میان کشورهای حامی توسل به روش‌های نظامی - که به شکل حمایت از تروریست‌ها و گروه‌های مسلح بی‌مسئولیت، بروز کرده است - و کشورهایی که به روش‌های سیاسی پایبند هستند، وجود دارد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه به سخنان وزیر خارجه کشورمان در نشست روز گذشته وین برای حل بحران سوریه اشاره کرد و افزود: ‌آقای ظریف در این نشست به شرکت کنندگان متذکر شدند که توافق‌های روی کاغذ از جمله ایجاد آتش بس نه تنها اجرا نمی‌شود بلکه هم از طرف گروه‌های مسلح و هم از طرف برخی کشور‌ها نقض می‌شود.

وی ادامه داد: آقای ظریف در این نشست تاکید کردند اجازه ورود کمک‌های انسان دوستانه به برخی از مناطق تحت اشغال تروریست‌ها از جمله فوعه و کفریا داده نمی‌شود و چهره‌های شناخته شده تروریست به جای نمایندگان واقعی گروه‌های معارض و سیاسی مردم سوریه در میز مذاکرات حضور پیدا می‌کنند که این خود ناقض راهکار سیاسی است.

وی در بخشی دیگر از گفت‌و‌گوی خود با یکی از بخش‌های خبری تلویزیون افزود: در گفت‌وگو با روس‌ها و متحدان دیگرمان تلاش می‌کنیم گروه‌های مخالف مسلحی که با تروریست‌ها در ارتباط هستند در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گیرند، اما برخی بازیگران و کشور‌ها کماکان با استفاده ابزاری از تروریسم موجب نقض آتش بس، ‌کشتار بیشتر مردم سوریه، ‌ناکارآمدی مذاکرات و نرسیدن کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه شده‌اند.

وی افزود: برخی کشور‌ها معتقدند آینده سیاسی سوریه باید به وسیله مردم این کشور رقم بخورد و این موضوع را باور دارند اما برخی فقط شعار آن را می‌دهند.

معاون وزیر امور خارجه گفت: کشور‌ها و طرف‌هایی که در ۵ سال گذشته با توسل به روش‌های نظامی و امنیتی در پی تغییر نظام سیاسی سوریه بوده‌اند اکنون تلاش می‌کنند از میز مذاکرات سیاسی برای تحقق اهداف خود استفاده کنند.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکا و برخی کشورهای منطقه این ایده را دنبال می‌کنند.

این دیپلمات ارشد وزارت خارجه با اشاره به سخنان متناقض مقامات آمریکایی در مورد آینده سوریه از جمله ماندن و یا رفتن بشار اسد (رییس جمهور کنونی سوریه) تصریح کرد: آمریکایی‌ها هر روز یک حرفی می‌زنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------