آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طراحان گشت ارشاد در خانه‌های سازمانی و ایزوله زندگی می‌کنند!

اعتمادآنلاین | علی قلهکی، فعال رسانه‌ای نوشت: ‌برآوردم این است که طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد (طرح نور) عموما افرادی هستند که در شهرک‌های…

داریوش قنبری:عارف یک بار از خودگذشتگی کرد و این بار نوبت از خودگذشتگی لاریجانی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,داریوش قنبری

ریاست دو سال دو سال لاریجانی و عارف می‌تواند راه حل رضایت بخشی با توجه به شرایط پیش آمده باشد.

داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان انکه عارف گزینه بهتری نسبت به لاریجانی برای ریاست مجلس دهم است گفت: عارف در میان نمایندگان مجلس دهم بیشترین رای را دارد و با توجه به این مسئله انتخاب ایشان به عنوان رییس به قواعد دموکراسی نزدیک تر است.

نماینده مجلس‌های هفتم و هشتم در مصاحبه با  عصر ایران خاطر نشان کرد: یکی از اصول دموکراسی چرخش نخبگان است و نباید یک پست برای همیشه در اختیار یک فرد باشد. نخبگان باید به صورت دوره‌ای جانشین یکدیگر شوند و بر همین اساس اعتقاد دارم که عارف باید بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: تمایل مردم هم به سمت تغییر است. مردم در دو انتخابات ریاست جمهوری 92 و مجلس 94 رای به تغییر دارند و باید این رای باید در ریاست مجلس دیده شود.

قنبری با اشاره به کناره گیری عارف از انتخابات ریاست جهوری 92 افزود: از خود گذشتگی عارف در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باعث پیروزی روحانی شد و جا دارد این از خود گذشتگی جبران شود. بهتر است در این دوره این از خودگذشتگی را آقای لاریجانی انجام دهد و نامزد ریاست مجلس نشود.

وی تصریح کرد: نباید انتظار داشته باشیم همیشه عارف به نفع شخص دیگری کنار برود. او یکبار از خودگذشگی کرد و این بار نوبت از خودگذشتگی لاریجانی است.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در پاسخ به کسانی که اعتقاد دارند عارف تجربه ریاست مجلس را ندارد گفت: مگر لاریجانی زمانی که رئیس مجلس هشتم شد، تجربه حضور در پارلمان و ریاست مجلس را داشت؟ تجربه با روح دموکراسی همخوانی ندارد. اگر ما بخواهیم به تجربه نگاه کنیم دیگر چه احتیاجی به انتخابات است؟ نماینده‌های که تجربه بیشتری دارند بدون انتخابات بر صندلی‌های مجلس تکیه بزننند.

این نماینده سابق مجلس در واکنش به راه‌حل‌های ارائه شده از سوی فعالان سیاسی برای تعیین رییس مجلس آینده گفت: با این که ترجیح‌ام ریاست عارف در 4 سال مجلس دهم است اما با این راه‌حل‌ها هم موافق هستم. به طور مثال ریاست دو سال دو سال لاریجانی و عارف می‌تواند راه حل رضایت بخشی با توجه به شرایط پیش آمده باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که اگر لاریجانی به ریاست مجلس نرسد، چه جایگاهی در مجلس دهم خواهد داشت افزود: لاریجانی می‌تواند رییس کمیسیون امنیت ملی شود و با توجه به سوابقی که در این حوزه دارد می‌توان وزن این کمیسیون را افزایش دارد و به برجام کمک کند.

وی در مورد جایگاه عارف در صورت رئیس نشدن در مجلس دهم گفت: جز پست ریاست مجلس، پست دیگری برای ایشان سراغ ندارم چون انتظار عمومی جامعه ریاست عارف بر مجلس است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------