آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیشنهاد یک استاد دانشگاه پس از کشف ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش: فهرست اموال ۱۰۰ روحانی مشهور و آقازاده های شان را منتشر کنید

یک استاد دانشگاه با انتشار توئیتی به حواشی ماجرای کاظم صدیقی و پسرانش واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که عصرایران روایت…

دستاویزی برای هاشمی ستیزی



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, هاشمی ستیزی

  دیدار اخیر فائزه هاشمی، دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یکی از اعضای بهائیان که هم‌بندی وی در زندان اوین بوده، دستاویزی شد که برخی رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی که همواره مواضع منتقدانه‌ای نسبت به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دارند و از هر فرصتی برای این امر استفاده می‌کنند، وی را آماج حملات خود قرار دهند.

 آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی البته درباره این اقدام اشتباه فائزه، موضع‌گیری کرد و در گفت‌وگو با روزنامه جمهوری‌اسلامی گفت: «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند.»

 

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم هم درباره دیدار اخیر فائزه هاشمی با یکی از زندانیان بهائی اظهار کرد: «در این‌باره، آیت‌الله هاشمی موضع شایسته‌ای داشته‌اند و این کار را نکوهش کرده‌اند پس باید به این نظر احترام بگذاریم.» اما حمید رسایی، عضو جبهه پایداری و نماینده ردصلاحیت شده انتخابات مجلس دهم، البته با بازنشر عکس دیدار فائزه‌هاشمی به صورت تقریبا شطرنجی در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «بازنشر تصویر دیدار فائزه هاشمی - دختر حاج آقا - با فریبا. ک، عضو ارشد بهائیت ایران بعد از مرخصی از زندان در کنار تعدادی از مردان و زنان بی‌حجاب دیگر، هر چند خودشان این تصاویر را برای بار نخست منتشر کرده باشند، از نظر وزارت کشوری روحانی جرم است و تبعاتی مانند انتشار عکس‌های فیسبوکی مینو. خ دارد. چون از نظر دولت اعتدال، ساختار‌شکنی آنها مجاز اما اطلاع‌رسانی این ساختارشکنی جرم است.

 

باتوجه به بازنشر تصاویر دختر حاج‌آقا در جمع مکشفه و مختلط عناصر این فرقه ضاله در فضای مجازی و حساسیت دولت، یادآوری این هشدار لازم بود.»البته یک روزنامه‌نگار در روزنامه جمهوری اسلامی، بعد از مصاحبه در یادداشتی نوشت: «فرمایش امیرالمؤمنین در مورد رفتار خوش با همه انسان‌ها شامل بهائیان نمی‌شود. از طرف دیگر با اعتقاد بر اینکه بهانه بسیاری از هجمه‌ها علیه آیت‌الله هاشمی را فرزندان ایشان به کسانی می‌دهند که سعی برخرد کردن این استوانه نظام دارند، به فرزندان آیت‌الله توصیه می‌کنم که در این جنگ نابرابر، بهانه‌ای به دست تخریب‌گران هاشمی ندهند.»
در ادامه این یادداشت آمده است: «خانم فائزه هاشمی در پاسخ به اعتراضاتی که به دیدار وی با بعضی عناصر بهائی شد، گفت که این دیدار، جنبه حقوق بشری داشت و چون بهائی‌ها هم شهروندان ایرانی هستند؛ دیدار من با آنها از این نظر بلا اشکال است. وی برای توجیه این اقدام خود به جمله معروف علی (ع) در نامه به مالک‌اشتر که در آن سفارش می‌فرماید حقوق همه شهروندان را رعایت کن زیرا آنها یا برادران دینی تو هستند یا مخلوقات خدایند و در هر دو صورت باید حقوقشان رعایت شود «اما اخ لک فی‌الدین و اما نظیرلک فی‌الخلق» استناد کرده است.

 

«البته احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در حاشیه صحن علنی دیروز مجلس، در جمع خبرنگاران با بیان این ادعا که سابقه خاندان رفسنجانی نگرانی‌های متعدد ایجاد کرده است، گفت: امیدواریم قوه قضائیه رسالت خود را در مورد دیدار فائزه هاشمی با عناصر بهائی انجام دهد.» نماینده مردم اصفهان به «وقایع اتفاقیه» گفت: امیدوارم دستگاه‌های امنیتی، دانشگاه آزاد و قوه قضائیه، رسالت خود را در قبال دیدار فائزه هاشمی با عناصر بهائی انجام دهند، این نشست به صرف هم‌بندی بودن صورت نگرفته است و اعلام یک موضع‌گیری است. وی ادامه داد: فائزه هاشمی اعلام کرده که در راستای حقوق بشر نشست داشته و چیز دیگری نیست اما پرسش مطرح می‌شود که آیا در داخل کشور، حقوق انسان‌ها در سایه جنایت آمریکا، اسرائیل و جریانات اروپایی از بین نرفته است؟ چرا از خانواده‌های شهدا و ایثارگران دفاع نمی‌کنید؟


نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه باید جریان پشت‌پرده این مسئله روشن شود، گفت: یک نوع ارتباطی با واسطه بهائیت با اسرائیل برقرار شده و این مطلب بسیار حساس بوده و برای مردم ما قابل تحمل نیست، لذا باید پشت‌پرده آن برای مردم روشن شود. سالک در بخش دیگری از سخنانش با تحریک جریان‌های منتقد دولت و نهادهای خاص، اظهار کرد: از اساتید و دانشجویان انقلابی دانشگاه آزاد هم خواسته می‌شود که نسبت به اینها اعلام برائت کنند و اجازه ورود به دانشگاه را ندهند زیرا دانشگاه آزاد نامش پاک‌تر از این مسائل است و این مسئله را باید دانشگاه آزاد جداً پیگیری کند. از ریاست این دانشگاه نیز می‌خواهم تصمیمی جدی در این زمینه بگیرد. ما نمی‌توانیم این نوع تفکرات را شاهد باشیم.


معاون فرهنگی قوه قضائیه: بهتر است به موضوع فائزه هاشمی پر و بال داده نشود
البته حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در حاشیه‌ همایش ملی «وضعیت حال و آینده حقوق ارتباط و رسانه در ایران» که عصر دوشنبه در دانشگاه شهید علامه برگزار شد، در موضعی اصولی درباره دیدار فائزه هاشمی‌رفسنجانی با برخی از اعضای فرقه‌ بهائیت گفت: این اقدام خطا بوده و هیچ‌توجیهی ندارد. آیت‌الله هاشمی رفنسجانی نیز اظهار داشته‌اند که این حرکت اشتباه بوده است، لذا بهتر است به این موضوع پر و بال داده نشود.


تندروها با تخریب آقای هاشمی چیزی عایدشان نمی‌شود
همچنین مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با «وقایع اتفاقیه» در این‌باره اظهار کرد: به تندروها و افرادی که برای تخریب آقای هاشمی‌رفسنجانی دست به هر کاری می‌زنند و از هیچ کاری رویگردان نیستند، توصیه می‌کنم دست از این رفتار بردارند چون با این کارها نتیجه‌ای عایدشان نمی‌شود. نماینده تبریز در مجلس نهم و منتخب مجلس دهم خاطرنشان کرد: هر چقدر تندروها علیه آقای هاشمی موضع بگیرند، ایشان را در چشم مردم بزرگ‌تر می‌کنند. وی افزود: تجربه‌های 10 - 12 ساله اخیر نشان می‌دهد که هر چقدر این افراد علیه آقای هاشمی موضع گرفتند، سخنرانی کردند، منبر رفتند و در صدا و سیما سعی در تخریب وی داشتند اما به خواست و نیتشان نرسیدند و حتی این رفتار باعث شد که آقای هاشمی رأی اول خبرگان رهبری در تهران را به دست آورد.

 

پزشکیان تأکید کرد: معتقدم تندروی و افراطی‌گری نتیجه عکس می‌دهد و مردم آن رفتار را تأیید نمی‌کنند و به آن رأی مخالف می‌دهند.  وزیر بهداشت دولت اصلاحات ادامه داد: همین‌که برخی با هر بهانه‌ای سعی می‌کنند آقای هاشمی را تخریب کنند، نمی‌دانند که با این کارشان وی را در نظر مردم مظلوم جلوه می‌دهند و این بهترین تبلیغ برای آقای هاشمی است. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تأکید کرد: به این افراد توصیه می‌کنم منطقی باشند و هر چیزی را تا این حد بزرگ‌نمایی نکنند و به بهانه دیدار فائزه هاشمی با کسی، به دنبال تخریب و گرفتن انتقام از آقای هاشمی نباشند.


پیرمؤذن: این دیدار ملعبه‌ای برای تخریب نشود
همچنین کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده اردبیل در مجلس نهم در این‌باره به «وقایع اتفاقیه» گفت: پیامبر اسلام می‌فرماید: مرام ما اهل بیت گذشت وعطوفت است. گذشت بر کسی که به ما ظلم کرده است و محبت در حق کسانی که حق ما را ادا نکرده‌اند؛ بنابراین با این دیدگاه برگرفته از احادیث و آموزه‌های دینی، دیدار با یک هم‌بند را نباید ملعبه‌ای برای تخریب یکی از ارکان و استوانه‌های تأثیرگذار نظام قرار داد. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تصریح کرد: آقای هاشمی فردی است که مردم با رأی چشمگیری وی را به عنوان نفر اول خبرگان رهبری انتخاب کردند، پس کسی حق ندارد به هر وسیله ای، به دنبال تخریب منتخب مردم باشد و به رأی و نظر آنها توهین کند. وی ادامه داد: طبق اظهارات رهبرمعظم انقلاب، افراد باید از خودشان نجابت نشان دهند نه اینکه با تحریک مردم فضا را بحران‌زا کنند. پیرمؤذن یادآور شد: آموزه‌های اسلام انسان را به مهربانی دعوت کرده است، پس تأکید می‌کنم تلاش برخی تندروها و کسانی که بغضی از آقای هاشمی دارند، برای تخریب چهره‌های محبوبی مثل ایشان نزد مردم، بی‌تأثیر است و با این شیوه راه به جایی نمی‌برند.


عضو فراکسیون رهروان ولایت خاطرنشان کرد: امیدوارم این افراد خودسر و تندرو منافع ملی را مد نظر قرار دهند و بدانند با این‌گونه رفتار چیزی عایدشان نمی‌شود. پیرمؤذن افزود: کسانی که رفتار فراقانونی و ماجراجویانه دارند، بدانند با این نوع برخورد با سرمایه اجتماعی ارزشمندی چون آقای هاشمی به منافع و کیان نظام آسیب می‌رسانند.

 

وی همچنین تأکید کرد: بزرگ کردن این موضوع نه به صلاح این افراد است و نه به صلاح منافع ملی. این افراد باید بدانند که با بزرگ‌نمایی و ساختن کوه از کاه، چیزی عایدشان نمی‌شود و از طرف مردم هم این تندروی‌ها پذیرفته شده نیست. پیرمؤذن خطاب به تندروها اظهار کرد: این افراد باید بدانند که نمی‌توانند از رفتار اشتباه دخترآیت‌الله به عنوان یک اهرم فشار برای ضربه زدن به آقای هاشمی استفاده کنند. 

 

 اخبار  سیاسی - وقایع  اتفاقیه 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------