آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

"فهمیه اروانی" 10 روز قبل از اعلام دستگیری، آزاد شده بود!



پلیس ایران در تمام این سال ها کوشید نام اروانی و دیگر متهمان حوادث تروریستی ایران را در فهرست افراد تحت تعقیب اینترپل حفظ کند.

 عصر ایران - یک منبع مطلع در نیروی انتظامی گفت که فهیمه اروانی، 10 روز قبل از اعلام خبر بازداشتش، آزاد شده بود.


25 اردیبهشت 1395، سردار  سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا اعلام کرد که یکی از عوامل اصلی فاجعه 7 تیر توسط پلیس بین الملل در آلبانی دستگیر شده است که بعد از چند روز، مشخص شد که نام این تروریست، فهمیه اروانی بوده است.
با گذشت چند روز، خبر دیگری رسید مبنی بر این که اروانی، آزاد شد و به ایران مسترد نمی شود.

اینجا بود که انتقاداتی از ناجا مطرح شد که خبر دستگیری اروانی را عجولانه اعلام کرده و باعث سیاسی شدن موضوع و آزادی وی شده است.

 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,فهمیه اروانی

دو تروریست در کنار هم


امروز یک مقام آگاه در نیروی انتظامی به عصر ایران گفت که این تروریست، نه بعد از اظهارات سخنگوی ناجا که 10 روز قبل از آن، در آلبانی آزاد شده بود ولی به دلایلی، خبر آن توسط ناجا با این تأخیر زمانی اعلام شد.

انفجار 7 تیر 1360 که به شهادت دهها نفر انجامید، توسط سازمان مجاهدین خلق(منافقین) رخ داد. بعد از آن، جمهوری اسلامی از طریق پلیس بین الملل، عوامل این حادثه تروریستی را تحت تعقیب قرار داد و نیروی انتظامی موظف به پیگیری موضوع شد.

 مبارزه با تروریسم؛ از ادعا تا عمل!
طبق مقررات اینترپل، در بازه های زمانی مشخص، اینترپل نام برخی متهمان را مورد بررسی مجدد قرار می دهد و برخی را از فهرست افراد تحت تعقیب حذف می کند. با این حال، پلیس ایران با حضور در نشست های تخصصی پلیس بین الملل و ارائه مدارک، در تمام این سال ها کوشید نام اروانی و دیگر متهمان حوادث تروریستی ایران را در فهرست افراد تحت تعقیب اینترپل حفظ کند که موفق هم شد و نهایتاً نیز کار به دستگیری یکی از عوامل اصلی حادثه 7 تیر رسید که این پیگیری و ممارست جای تقدیر دارد ولی با این حال، عدم همکاری دولت های اروپایی که همواره ادعای مبارزه با تروریسم دارند باعث شد این تروریست برغم بازداشت، آزاد شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------