آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

دری نجف‌آبادی: ریاست آیت‌الله جنتی قابل پیش بینی بود/ شرایط برای اعلام نامزدی آیت‌الله هاشمی فراهم نبود



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,دری نجف‌آبادی

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان گفت: ترکیب اکثریت این مجلس مشخص بود و چنانچه انتخاب رییس به دور دوم هم کشیده می‌شد، آیت‌الله جنتی شانس بیشتری از دو نامزد دیگر داشت.

 آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در مورد افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات هیات رئیسه آن گفت: نتیجه انتخابات هیات رئیسه خبرگان از قبل قابل پیش‌بینی بود. چرا که در شرایط کلی این مجلس تحول خاصی ایجاد نشده است. اعضای مجلس خبرگان تعهدی به مردم، انقلاب و نظام دارند که در همه دوره‌ها سعی کرده‌اند به عهد خود پایبند باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از میان اعضای هیات رئیسه خبرگان به جز آیت الله یزدی که توفیق بودن در کنار ایشان را در این مجلس نداشتیم، دیگران در کرسی های هیات رئیسه ابقا شدند. آیت‌الله جنتی با 51 رای به ریاست این مجلس انتخاب و با رای همین نمایندگان بر کرسی‌های هیات رئیسه تکیه زدند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به قرائت پیام مقام معظم رهبری در افتتاحیه جلسه امروز گفت: این پیام در آغاز راه خبرگان پنجم بهترین توشه برای این نمایندگان خبرگان بود. بیانات ایشان در پایان اجلاس دوره چهارم نیز چراغ راهی برای خبرگان در دوره پنجم خواهد بود.

وی تاکید کرد: اعضای خبرگان رهبری با سوگندی که یاد کردند تلاش خواهند کرد تا با استناد به قانون اساسی، شرع و رهنمودهای مقام معظم رهبری و بزرگان، دین خود را به نظام و اسلام ادا و از هویت نظام صیانت کنند.

دری نجف آبادی در مورد به ریاست رسیدن آیت‌الله جنتی نیز گفت: باید به این مسئله توجه کرد که فضای این مجلس تغییر چندانی نکرده است و ایشان نیز از شخصیت‌هایی هستند که همواره در خدمت امام (ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب بوده‌ و هستند.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان در مورد چرایی عدم نامزدی آیت‌الله هاشمی برای ریاست خبرگان نیز اظهار کرد: به نظر من شرایط برای اعلام نامزدی آیت‌الله هاشمی فراهم نبود و خود ایشان نیز طبعا شرایط عمومی مجلس را برای نامزدی مناسب نمی دیدند.

وی با اشاره به نامزدی آیات امینی و هاشمی شاهرودی برای پست ریاست گفت: این دو بزرگوار نیز از چهره‌های شناخته شده و موجه نظام هستند اما ترکیب اکثریت مجلس مشخص بود و اگر انتخابات کرسی ریاست، به دور دوم هم کشیده می‌شد، شانس ایت‌الله جنتی از دو نامزد دیگر بیشتر بود.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------