آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

علی یونسی: انقلاب ایران امنیت خود را در وحدت می‌داند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, یونسی

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، با اشاره به ضرورت دوری از تعصبات قومی و مذهبی، گفت: انقلاب اسلامی ایران امنیت خود را در وحدت و وحدت خود را در کثرت جامعه اسلامی می‌داند.

به گزارش ایسنا، منطقه یزد، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در اختتامیه هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام که به میزبانی استان یزد برگزار شد، با اشاره به پیشنهاد ابتکاری رییس‌جمهور مبنی بر طرح جهانی مبارزه علیه خشونت، به بیان راهکارهایی برای تحقق جهانی عاری از خشونت توسط مجمع جهانی کشورهای اسلامی پرداخت.

وی با دعوت از تمام کشورهای اسلامی به دوستی و وحدت، گفت: این هدف در جهان اسلام به عهده سازمان کنفرانس اسلامی گذاشته شده و عالمان جهان اسلام، مسئول ایجاد راهکارهای عملی در این مورد هستند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام، تاکید کرد: مبارزه با خشونت و افراطی­‌گری از ضرورت­‌های امروز جهان اسلام است.

وی با اشاره به تنوع‌های قومی در جهان اسلام نیز گفت: قرآن تنوعات مختلف قومی، نژادی و زبانی را به عنوان فرصت و آیت الهی بیان کرده و آن را نشانه‎‎ای از توحید و خداپرستی بیان کرده است.

یونسی ادامه داد: به همین دلیل نیز نه تنها نباید از تنوعات بشری هراس داشته باشیم بلکه باید با آغوش باز از آنها استقبال کنیم؛ چرا که این از جمله خواسته‎‎های خداوند برای تکامل بیش از پیش بشریت است.

وی با اشاره به ضرورت احترام به حقوق دیگران از سوی یکدیگر، اظهار کرد: آشنایی با نحوه تعامل و همزیستی مسلمانان با یکدیگر از الزامات روابط بین کشورهای جهان اسلام با یکدیگر است.

یونسی در ادامه دوستی و وحدت مسلمانان را بر اساس اخوت اسلامی، اصلی اجتناب‎‎ناپذیر خواند و عنوان کرد: تعامل و گفت‎‎وگو بر اساس مشترکات ادیان از جمله راهکارهای موثر برای ایجاد ارتباط و همبستگی مسلمانان با غیرمسلمانان است.

این مقام مسئول احسان و نیکوکاری را به عنوان اصل همزیستی با مشرکین عنوان کرد.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‎‎های دینی و مذهبی در همین رابطه متذکر شد: جامعه اسلامی که با حضور امام زمان(عج) تشکیل می‌شود، برای مسلمین ایده‌آل و برای غیر مسلمانان و مشرکین، قابل تحمل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دوری از قرآن، فطرت و عقلانیت که سه اصل اساسی تشکیل جامعه اسلامی هستند، مهمترین دلایل انحراف، ناامنی و مشکلات در جامعه اسلامی نیز محسوب می‎‎شوند.

یونسی ملت ایران را رنگین کمانی از تنوعات قومی، نژادی و مذهبی دانست و بیان کرد: همکاری و همراهی ملت ایران از جمله دلایل امنیت موجود در نظام اسلامی ایران است.

وی کثرت وجودی را از دیگر اهداف انقلاب اسلامی و رمز پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و ادامه داد: تمام ادیان و اقوامی که در ایران زندگی می‌کنند، از حق و حقوقی مشترک برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: مردم بلوچ، ترکمن، آذری، عرب‌ها، کردها و اهل سنت ایران عامل اصلی اتحاد و توسعه کشور ایران هستند و نقش مهمی در ارتباط ایران با دیگر کشورهای جهان ایفا می‌کنند.

به گفته‌ یونسی، انقلاب اسلامی ایران امنیت خود را در وحدت و وحدت خود را در کثرت جامعه اسلامی می‌داند و تعصبات قومی، دینی، ملی و مذهبی را به عنوان عامل اصلی بروز خشونت و خونریزی اقدامی مردود معرفی می‌کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام در پایان نیز رجوع به اندیشه عرفانی و اسلامی مولانا را نمونه‎‎ای برای ایجاد وحدت و دوری از هرگونه افراطی گرایی دانست و خاطرنشان کرد: هیچ اثری بهتر از اثر مولانا برای معرفی ارزش‌ها و اهداف اسلام در دنیای امروز وجود ندارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------