آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

سخنراني، سفارت، حوزه و ...



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,مجلس


يك روز پس از آنكه رهبر معظم انقلاب در تهران ، خطاب به‌ جريان‌هاي خاص درباره جنجال و هياهوي بي فايده هشدار دادند، در آنسوي ايران ، گروهي به حوزه علميه خرم‌آباد حمله‌ور شدند؛ طلاب را مورد ضرب و شتم قرار دادند ، شيشه هاي مدرسه علميه را شكستند و زمينه ورود نيروهاي يگان وي‍ژه را به محل درس و بحث علوم ديني فراهم كردند.


واكنش طلاب به يك شعار!
اتفاقي كه شايد در تاريخ معاصر ايران بي‌سابقه باشد. درگيري نيروهاي به اصطلاح حزب اللهي با طلبه هاي حوزه علميه ، بعد از آن رخ داد كه طرفداران سخنران جنجالي مراسم حوزه علميه كماليه شعار «مرگ بر هاشمي » سر دادند و به‌دنبال آن عليه همسر و دختر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام شعار سر دادند. اين شعارها ابتدا واكنش يكي از مسولان حوزه علميه و سپس ديگر طلاب را در پي داشت .


اينگونه بود كه سه‌شنبه سياه خرم آباد، رقم خورد. بيش از نيم قرن بعد از آن روز ننگين و در حالي كه جمهوري اسلامي جايگزين ر‍ژيم پهلوي شده است ، بارديگر به حوزه علميه حمله‌ور مي‌شوند ؛ طلاب و روحانيون را با بيل و چوب مي زنند و شيشه هاي مدرسه علميه را مي شكنند. ناگفته نماند كه طلاب نيز واكنشي درخور نشان مي دهند و اجازه نمي دهند كه تنها قرباني اين ماجرا باشند! فيلم هاي موجود از مراسم نشان مي دهد كه طلاب نيز در مقابل هجوم نيروهاي تندرو از خود دفاع كرده اند.


بازهم مدعيان دينمداري!
طي دهه هاي گذشته ، نام حسين ا...كرم در بسياري از وقايع تنش‌آميز ديده مي شود. در بسياري از مواقعي كه نيروهاي به اصطلاح حزب اللهي با گروهي ديگر درگير مي شوند ، ردپايي نيز از ا...كرم ديده مي شود. كما اينكه واقعه خرم آباد نيز در انتهاي سخنراني حسين ا...‌كرم به وقوع پيوست. حضور او در خرم‌آباد براي به تهييج در آوردن نيروهاي محلي حزب ا... كافي بود. جريانات حزب ا... در آستانه دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در ممانعت از ورود فائزه هاشمي به خرم‌آباد ناكام مانده بودند. در آن زمان با دخالت مردم و همچنين نيروهاي امنيتي و انتظامي شهر ، فائزه هاشمي وارد خرم‌آباد شد و در حمايت از كانديداهاي ليست اميد سخنراني كرد.


هاشمي‌ها در لرستان
 يك‌بار هم در سال‌هاي ابتدايي انقلاب برخي جريانات تندرو با حمله به سخنراني آيت ا... هاشمي رفسنجاني ، سخنراني وي در كوهدشت را به هم زده بودند. اين بود كه نيروهاي حزب اللهي معتدل شهر ، با اصلاح طلبان همراه شدند تا اين بار دختر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بدون مزاحمتي ، خرم آباد را ترك كند و چنين نيز شد؛ فائزه هاشمي سخنراني كرد و خرم‌آباد را ترك كرد. اما گويا ديدار فائزه هاشمي با هم‌بند بهايي‌اش ، بهانه لازم را به افراطيون داده بود تا سخنراني حسين ا...كرم را به محلي براي حمله به شخص آيت ا... هاشمي رفسنجاني تبديل كنند.


چشمان بسته افراطيون
اما افراطيون چند موضوع مهم را در محاسبات خود ناديده گرفته بودند.  نخست ؛ واكنش احتمالي طلاب حوزه عليمه است. اين واكنش نشان مي دهد كه بين نيروهاي افراطي و سنتي اصولگراي شهر تفاوت است. همان نيروهايي كه كمك كردند تا فائزه هاشمي قبل از انتخابات سخنراني خود را انجام دهد ، اين بار نيز در قالب طلاب حوزه در مقابل توهين به هاشمي رفسنجاني و خانواده اش ايستادند.


دوم ؛ قدرت رسانه هاي اجتماعي است.عكس ها و فيلم هاي منتشره در شبكه هاي اجتماعي اين واقعه را به‌سرعت در سراسر كشور و حتي خارج از كشور مطرح كرد و بدين ترتيب يك‌بار ديگر به تندروها اين تذكر را داد كه نمي توانند به راحتي هر چه مي خواهند انجام دهند.


سوم ؛ سخنان رهبر معظم انقلاب است. سخنان رهبري كه از قضا يك روز قبل از اين ماجرا انجام گرفته نشان مي دهد كه اين افراد تندرو در خط مشي رهبري نيستند. كما اينكه وقتي سخنان رهبري را مرور مي كنيم اين واقعيت را بهتر درمي‌يابيم. رهبر انقلاب در بخشي ازسخنراني خود در دانشگاه امام‌حسين(ع)يك روز قبل از اين اقدام فرمودند: « یک نکته هم این است که تبیین را اساس کار بدانید.


بنده می‌بینم گاهی اوقات یک جماعتی، یک افرادی، جوان‌های احتمالا صالح و مؤمنی با یک کسی مخالفند یا با یک جلسه‌ای مخالفند، بنا می‌کنند هیاهوکردن و جنجال‌کردن و شعاردادن؛ بنده با این کارها موافق نیستم. این هیچ فایده‌ای ندارد؛ این را من از قدیم به کسانی که در این کارها بودند، همواره سفارش کرده‌ام. اینکه بروند در یک مجلسی، چون فلان‌کس سخنرانی می‌کند که شما مثلا او را قبول ندارید، ممکن هم هست حق با شما باشد یا نباشد، برویم این مجلس را خراب کنیم، به‌هم بزنیم؛ نه، این هیچ فایده‌ای ندارد. فایده در تبیین است، فایده در کار درست است، در کار هوشمندانه است؛ این‌ها است که فایده دارد. گاهی اوقات بعضی‌ها از روی اغراضی این کارها را می‌کنند، به پای بچه‌های مومن و حزب‌اللهی می‌اندازند؛ حواستان به این هم باشد».

پشت‌پرده يك حمله
ماجرا از زمان سفر فائزه‌‌هاشمي به لرستان شروع شد كه در همان دوران، عده‌اي با حضور و فشار بر حوزه كماليه تلاش كردند تا روحانيون را مجبور به صدور بيانيه‌‌اي عليه دكتر هاشمي‌رفسنجاني كنند! در همان زمان و هنگامي كه فائزه قصد سفر به اين استان را داشت، برخي با هجوم به فرودگاه سعي كردند تا جلوي ورود او را به لرستان بگيرند ولي فردي به نام(م) كه از چهره‌هاي انقلابي و از اعضاي ليست اميد بود،جلوي اين كارشكني را گرفت.


گفتني است بعد از سفر هاشمي به اين استان‌ جمعيتي كه سه‌شنبه به حوزه هجوم برده بودند به استانداري رفته و اعتراض و تجمع كردند. اين اعتراض به دليل بي اهميتي استاندار به آن‌ها به پايان رسيد.البته از تريبون نماز جمعه به نماينده دولت انتقاد شد كه دولت هم از خود در اين زمينه دفاع كرد.اين بي اهميتي حوزه و دولت خشم تندروها را برانگيخت و سبب شد تا با بهانه سخنراني حسين  ‌ا...كرم انتقام خود را از حوزه بگيرند.بنا به برخي شنيده‌ها اين جماعت قصد داشتند در زمان سفر اسحاق‌جهانگيري شهر را به آشوب بكشانند ولي نشد.آنها كه مكان‌هاي مختلفي را براي سخنراني در دست داشتند، حوزه را محل سخنراني ا... كرم قرار دادند تا بتوانند آن کینه‌ای كه از حوزه و دولت در دل دارند، يكجاتخليه كنند.افراد و جريان‌هاي خاص كه با ادوات ويژه‌اي وارد حياط حوزه شده بودند، با توهين به رئيس‌مجمع تشخيص مصلحت نظام و ناموس وي، فضا را برهم ريختند.


طلاب و روحانيون مجلس كه نگران از بين رفتن حرمت حوزه شدند، آنها را به بيرون مي‌رانند ولي جريان خاص يا همان اقليت آفندي با فحش‌ و توهين، شيشه ‌مي‌شكنند و فرياد و مشت مي‌زنند!نكته جالب اين بود كه افرادي را مورد حمله قرار دادند كه به خواسته‌هاي خلاف عرف اين حماعت تن نداده‌بودند. برخي شنيده‌ها حاكي از اين است كه 7 روحاني مورد ضرب وشتم قرار گرفته اند. اين اقليت 50 نفري كه برخي از آنها در زمان حمله به استاندار لرستان در سال 80 نيز ديده‌شده‌اند، تلاش مي‌كنند تا دولت، مردم و حوزه را با اقدامات خشونت آميز خود بترسانند.

  اخبار  سیاسی  -  قانون 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------