آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

لاریجانی مردی است که راه را برای پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 هموار می کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ریاست مجلس

 
نگاه بلومبرگ به انتخابات ریاست مجلس؛
لاریجانی مردی است که راه را برای پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 هموار می کند

علی لاریجانی، از قانون گذاران با نفوذ که از حامیان توافق هسته ای با قدرت های جهان بود، برای بار سوم به ریاست مجلس ایران رسید، و در جایگاهی تاثیرگذار قرار گرفت تا چنان که به نظر می رسد به روحانی در جذب سرمایه گذاری کمک کند.

  بلومبرگ نوشت: علی لاریجانی، از قانون گذاران با نفوذ که از حامیان توافق هسته ای با قدرت های جهان بود، برای بار سوم به ریاست مجلس ایران رسید، و در جایگاهی تاثیرگذار قرار گرفت تا چنان که به نظر می رسد به روحانی در جذب سرمایه گذاری کمک کند.

به گزارش «انتخاب»؛ لاریجانی، اصولگرای عمل گرایی که به روحانی کمک کرد با وجود مجلسی متخاصم برابر توافق هسته ای، آن را به سرانجام برساند، او با کسب 173 رای از 281 رای  توانست جایگاه خود در ریاست مجلس را حفظ کند. تنها رقیب لاریجانی، محمدرضا عارف، 103 رای به دست آورد.

به گفته ی یک تحلیلگر ارشد حوزه ایران، انتخاب مجدد لاریجانی می تواند با همراهی با دولت روحانی رشد اقتصادی ایران را با ورود میلیاردها دلار سرمایه گذاری خارجی به شدت بالا ببرد، و از سوی دیگر زمینه را برای انتخاب مجدد روحانی در دور بعدی ریاست جمهوری فراهم کند.

وی گفت: «او رابطه کاری خوبی با رئیس جمهور دارد، و حمایت بی اندازه ای از توافق هسته ای داشت. او فرصت بهتری برای کمک به دولت در ایجاد اجماع نظر میان طیف ها و لابی های مختلف دارد».

مجلس اخیر که روز شنبه آغاز به کار کرد، میانه رو ترین مجلس از سال 2008  است که لاریجانی به ریاست آن رسید. ائتلافی از اصطلاح طلبان طرفدار روحانی و عملگرا ها به ناکام ماندن تندروهای منتقد توافق هسته ای در کسب کرسی مجلس در انتخابات 26 فوریه کمک شایانی کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------