آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

نمایندگان سابق مجلس این روزها چه می‌کنند؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, نمایندگان

نزدیک سه‌چهارم نمایندگان مجلس نهم که از راهیابی به مجلس دهم باز ماندند، بعد از نمایندگی کجا رفتند و چه می‌کنند؟ وضعیت برخی از آنها شبیه کارمندان معلق، منتظر خدمت یا جویای کاری است که منتظرند پست مناسبی به آنها پیشنهاد شود. به‌این‌دلیل شاید به نظر برسد که وضعیت «نمایندگان بی‌کار» شبیه «بی‌کاران عادی» است؛ اما با یک تفاوت، آن هم اینکه اینجا ما با بی‌کاران بی‌پول و احیانا بدهکاری روبه‌رو نیستیم که در صفحه نیازمندی‌های روزنامه‌ها و مؤسسات کاریابی به‌دنبال شغل می‌گردند.

 

رد نمایندگان بی‌کار را باید در اتاق وزرا و جلسات لابی با مدیران عالی گرفت؛ اگرچه بسیاری از نمایندگان، به‌ویژه چهره‌های شاخص اصولگرای مجلس پیشین، معمولا هم‌زمان با نمایندگی مجلس، عضو هیأت علمی یا مدیر مؤسسه یا بنیادی بوده‌اند، برای همین چندان با معضل شغل بعد از پایان نمایندگی روبه‌رو نیستند. اگرچه دور از ذهن نیست که برخی از آنها در روزها و ماه‌های آینده به سِمَت‌هایی در نهادهای مختلف منصوب شوند.

 

در‌این‌میان معمولا نمایندگانی که چهره سیاسی شاخص نبودند یا نمایندگان شهرستان‌ها، باید دنبال جایگزینی برای بعد از نمایندگی باشند که یا از مدت‌ها قبل رایزنی‌های خود را با وزارتخانه و نهادها آغاز کرده یا منتظر نشسته‌اند تا سمتی به آنها پیشنهاد شود. نکته جالب این است که تعداد نمایندگانی که صاحب مشاغل آزاد و غیردولتی بوده‌اند و الان هم بنا دارند همان شغل قبلی را ادامه بدهند، بسیار بسیار اندک است. برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها درباره شغل بعد از نمایندگی پارلمان‌نشینان سابق حدس‌هایی زده‌اند و با برخی از آنها گفت‌وگو هم کرده‌اند. برخی خودشان در مصاحبه‌های جسته و گریخته یا در صفحات اجتماعی شخصی خود از برنامه آینده خود گفته‌اند. برخی دیگر را هم ما سراغشان رفتیم و روایت شخصی آنها را جویا شدیم.


روایت‌های شنیده‌شده
محمدرضا باهنر که امسال برای انتخابات مجلس ثبت‌نام نکرد و گفت دیگر بس است، به دنبال راه‌اندازی حزب فراگیر اصولگرایی است. او دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری و جامعه اسلامی مهندسین هم هست.

 

به نظر می‌رسد که باهنر چندان تمایلی به حضور در عرصه‌های مدیریتی ندارد و تمایل دارد در نقش یک چهره حزبی در قامت رهبر جریان اصولگرایی شناخته شود و به ترمیم این جریان بپردازد. باهنر بازنشسته وزارت راه و مسکن و شهرسازی است.حمید رسایی که پس از رد‌صلاحیت، هفته‌نامه‌اش  (٩ دی) هم توقیف شده، در نوشته صفحه اینستاگرام خود از سبزی‌کاری‌هایش می‌گوید و به طرفدارانش توصیه می‌کند تا از پشت بام‌ها و بالکن‌های خانه‌های خود بهترین استفاده را ببرند و سبزی‌کاری کنند. رسایی می‌نویسد: این بوته کدوی خورشتی است که گل داده و چند کدو هم بار آورده. در کنار این بوته کدو، بوته خیار و گوجه و سبزی‌های ریحان، گشنیز و جعفری هم کاشته شده.

 

چون برخی دوستان از نحوه سبزی‌کاری خانگی سؤال کرده‌اند، توضیح می‌دهم که برای این کار می‌توانید از پشت ‌بام منزل یا بالکن خانه استفاده کنید. بنده با استفاده از بدنه داخلی یخچال اسقاطی (به دلیل اینکه زنگ نمی‌زند) و مقداری پوکه برای سطح زیرین و خاک مناسب، این کار را انجام داده‌ام؛ اما گلدان‌های کوچک پلاستیکی هم برای این کار در بازار وجود دارد که می‌توانید آن را تهیه کنید. در کنار مشغله‌های متعدد شخصی و اجتماعی، این کار علاوه بر استفاده از سبزی تازه، یکی از بهترین تفریحات و سرگرمی‌هاست که پیشنهاد می‌کنم با صبر و حوصله تجربه کنید. روح‌الله حسینیان که هم‌زمان عضو مجلس و ‌رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود؛ درحال‌حاضر همچنان رئیس این مرکز است. محمدحسن ابوترابی‌فرد تولیت مدرسه علمیه امام حسین (ع) را به عهده دارد و اگر پست جدیدی در این روزها نگیرد؛ به احتمال زیاد بعد از پایان دوران نمایندگی به فضای حوزه برمی‌گردد.

 

غلامعلی حدادعادل از سال ١٣٦٤ تاکنون عضو هیأت علمی گروه فلسفه در دانشکده ادبیات‌ و‌ علوم انسانی دانشگاه تهران است. همچنین از سال ١٣٧٤ مدیریت بنیاد دایره‌المعارف اسلامی را به عهده دارد. حداد از سال ١٣٧٤ تاکنون و به‌جز سال‌های ١٣٨٣ تا ١٣٨٧ رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است و همچنین مدیریت گروه واژه‌گزینی فرهنگستان و ادب فارسی را نیز به عهده دارد. حداد مدیرعامل بنیاد سعدی هم هست. احمد توکلی صاحب سایت خبری تحلیلی الف و انجمن مردمی «دیده‌بان شفافیت و عدالت»، استادیار گروه علوم اقتصادی دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است که احتمالا بعد از مجلس هم به دانشگاه باز می‌گردد.

 

علیرضا زاکانی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز پزشکی هسته‌ای مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان دکتر شریعتی است و بعد از پایان نمایندگی هم احتمالا همان شغل پیشین را ادامه می‌دهد.الیاس نادران عضو هیأت علمی دانشکده علوم اقتصاد است که بعد از دوره نمایندگی هم فعالیت‌های دانشگاهی‌اش را ادامه خواهد داد. مهرداد بذرپاش صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز است و در ٢٠ اردیبهشت سال جاری در حکمی از سوی «محمد سرافراز» مدیر رسانه ملی، به دبیری قرارگاه تخصصی ماهواره منصوب شد. این قرارگاه با هدف بررسی نقش ماهواره‌ها و چگونگی برخورد با تهاجم فرهنگی دشمن، تشکیل شده است. البته بذرپاش پس از جداشدن از دولت احمدی‌نژاد مدتی راهی بنیاد تعاون سپاه شده بود و بعید نیست دوباره راهی بنیاد تعاون سپاه شود.

 

مهدی کوچک‌زاده عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس است و قرار است بعد از پایان دوره نمایندگی‌اش در مهرماه تدریس را ادامه دهد. غلامرضا مصباحی‌مقدم در دانشگاه امام صادق(ع) چند سمت مهم دارد و به نظر می‌رسد بعد از دوران نمایندگی نیز فعالیت‌هایش در این دانشگاه و مجمع تشخیص مصلحت بیش از سابق باشد و همچنان روزهای پرکاری داشته باشد. علی‌اصغر زارعی دکترای مدیریت سیستم مهندسی برق و مخابرات فارس دارد و سابقه کار در اداره تحقیقات ستاد مشترک سپاه و ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه امام حسین (ع) را دارد. به احتمال زیاد او به دانشگاه امام حسین و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برمی‌گردد. سیدمحمود نبویان عضو دانش‌آموخته فلسفه و هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) است و بعد از نمایندگی هم به احتمال زیاد همان‌جاست. حسین مظفر، وزیر سابق آموزش‌وپرورش، بوده و با توجه به اینکه عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است، بعد از نمایندگی هم به آنجا بازگشته است.

 

مسعود میرکاظمی، وزیر بازرگانی و نفت دولت احمدی‌نژاد، سابقه حضور در سپاه و ریاست دانشگاه شاهد را در کارنامه خود دارد. او احتمالا در صورت بازنشسته‌نشدن به دانشگاه باز می‌گردد.علیرضا مرندی، وزیر سابق بهداشت، بود که بعد از گذراندن ٧٥‌سالگی به علت محدودیت شرط سنی، امکان حضور در انتخابات مجلس دهم را نداشت. شغل اصلی او همان طبابت است. مرتضی آقا‌تهرانی، دبیرکل جبهه پایداری و یکی از استادان مؤسسه امام خمینی است که احتمالا در همان شهر قم به تدریس ادامه خواهد داد. فاطمه آلیا پیش‌از‌این قائم‌مقام امور زنان در صداوسیما و مدرس مراکز تربیت معلم بوده و احتمالا به شغل سابقش باز گردد.

 

فاطمه رهبر سابقه تدریس در رشته هنر دانشکده هنر را نیز داشته است. به نظر می‌رسد این نماینده بعد از پایان دوره نمایندگی به فعالیت‌های سابق خود بازگردد. محمد سلیمانی، وزیر سابق ارتباطات و فناوری دولت نهم، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت است و مشخص است بعد از نمایندگی به دانشگاه باز می‌گردد. مجتبی رحماندوست مدرس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران بود و این روزها باید شاهد حضور دوباره‌اش در این دانشکده بود.حسین دهدشتی کارمند وزارت بهداشت بود و احتمال بازگشتش به وزارت بهداشت زیاد است. شهروز افخمی هم که خبرآنلاین درباره او نوشته بازنشسته آموزش و پرورش است و خود را برای نمایندگی در دور بعد آماده می‌کند.

 

موسی غضنفرآبادی، نماینده بم، رئیس دادگاه انقلاب شده است. محمدصالح جوکار نماینده یزد به گزارش خبرآنلاین پایان‌نامه دکترا در رشته تهدیدات امنیت ملی را تمام می‌کند.هدایت‌الله میرمراد‌زهی، نماینده سراوان، به نوشته خبرآنلاین قول مساعد برای معاونت پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی گرفته است.یعقوب جدگال نماینده چابهار که خبرآلاین درباره‌اش نوشته فرهنگی بوده و بازنشسته می‌شود.عباس صلاحی نماینده تفرش و آشتیان که به نوشته خبرآنلاین به بخش خصوصی می‌رود.زهره طبیب‌زاده می‌گوید من سال‌هاست عضو هیأت علمی دندان‌پزشکی دانشگاه شهید بهشتی هستم و بعد از دوره نمایندگی به دانشگاه بر می‌گردم. به لطف دولت یازدهم بعید است که از ما در سمت‌های اجرایی استفاده شود.


روایت‌های مستقیم
محمدرضا امیری نماینده کهنوج، قلعه‌گنج، رودبار و منوجان: ما خودمان نمی‌دانیم کجاییم. فعلا در کار مبل و تلویزیون هستم؛ یعنی روی مبل تلویزیون تماشا می‌کنم. روزهای اول فهرستی گرفتند و درخواست‌هایمان را به لاریجانی دادیم. من قبلا امام‌جمعه کهنوج بودم. پیشنهاد امام‌جمعه‌شدن برای دو، سه جا به من شده؛ اما من گفتم فعلا تصمیمی نگرفته‌ام. حسین طلا: کارمند وزارت صنعت، معدن و تجارت هستم و بعد از نمایندگی مأموریتم در مجلس تمام می‌شود و دوباره به آنجا برمی‌گردم؛ درحال‌حاضر هم یک‌سری پیشنهادات به من داده شده و هنوز مشخص نیست.

 

محمد‌مهدی رهبری نماینده رودسر املش: در خانه هستم و جایی نرفته‌ام. دعوتی هم از من نشده که جایی بروم.ناصر عاشوری نماینده فومن و شفت‌ : من فعلا جایی نرفته‌ام. قبلا معاون وزیر بازرگانی بودم و مدیرعامل شرکت هولدینگ آتیه دماوند بودم.ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل: ما با برخی مسئولان صحبت‌های خود را شروع کرده‌ایم و چند روز آینده جایگاه ما مشخص می‌شود. عمده جایگاه ما در حوزه صنعتی است. حوزه‌های ما اقتصادی، صنعتی و سیاسی و در هر سه حوزه گفت‌وگو داشته‌ایم تا ببینیم کدام محقق می‌شود. او به خبرآنلاین گفته است که به دولت می‌رود.بهرام بیرانوند نماینده بروجرد : باغدارم. ما در شهرستان هم باغ سیب داریم و هم گردو.

 

به شغلی که قبل از نمایندگی داشتم، برگشته‌ام. ابراهیم کارخانه‌ای نماینده همدان : فعلا زود است که دراین‌باره صحبت کنم و تمایلی به اظهارنظر ندارم. فرهاد بشیری نماینده پاکدشت: من هنوز جایی مشغول نشده‌ام. قبل از نمایندگی آموزش و پرورش بودم. الان باید دید رئیس و رؤسا چه می‌گویند. همکاران صحبت‌هایی داشتند؛ ولی به نتیجه نرسیده است. مهناز بهمنی، نماینده سراب: درخواست کرد که روز بعد تماس بگیریم، اما روز بعد هم تماس ما را پاسخ نداد.حسین نجابت، نماینده تهران: بنده قبل از ورود به عرصه نمایندگی مجلس، در حوزه دانشگاه و تدریس مشغول بودم؛ بنابراین اکنون نیز به این حوزه بازمی‌گردم. من عضو هیأت‌علمی دانشگاه آزاد قم هستم. حمیدرضا خصوصی نماینده صومعه‌سرا: سرگردانم تا ببینم دولتمردان چه می‌کنند. قبل از نمایندگی در وزارت علوم بودم. بیشتر از این نمی‌توانم اطلاعات بدهم. حسن تأمینی، نماینده رشت: من قبل  ازنمایندگی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بودم و الان هم به دانشگاه بازگشتم.

 

دخیل عباس زارع‌زاده، نماینده مهریز، بافق، خاتم، ابرکوه و بهاباد: بلاتکلیف هستم که به کدام وزارتخانه بروم. هنوز مشخص نیست. صحبت‌هایی شد که در وزارت کار مشغول شوم. قبلا در سازمان تبلیغات اسلامی تهران بودم. مفید کیایی‌نژاد، نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان: دو، سه جا از من دعوت شده، اما چون ماه رمضان در پیش است می‌خواهم این ماه به خودم بپردازم. قبل از مجلس در ارتش بودم. الان هم از ارتش و هم برای امامت جمعه دو سه شهر و هم از برخی مؤسسات آموزشی پیشنهادهایی داشته‌ام. ابراهیم نکو، نماینده رباط‌کریم: قبلا آموزش‌وپرورش بودم اما اگر تشخیص بدهند و خودم هم بدانم جایی دیگر مفید هستم، تمایل دارم به وزارتخانه دیگری بروم. قبل از نمایندگی شغلم تدریس بود، اما چهارسال باعث شده دیگر به‌روز نباشم، در آموزش‌وپرورش باید فرد به‌روز باشد. محمداسماعیل کوثری، نماینده تهران: بازنشسته سپاه هستم و جایی مشغول نیستم. می‌خواهم بروم سوریه. سکینه عمرانی، نماینده سمیرم: فعلا هیچ صحبتی دراین‌باره انجام نمی‌دهم.

 

نعمت منوچهری، نماینده اورامانات: به‌ عنوان مشاور وزیر بهداشت درمان در امور بیمه منصوب شدم.محمدجواد نظری‌مهر، نماینده کردکوی و بندر ترکمن: کارمند دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان شده‌ام. عطاءالله سلطانی صبور، نماینده رزن: من آموزش‌وپرورشی بودم و احتمال الان هم برگردم همان‌جا. پیشنهاداتی از طرف وزارتخانه آموزش‌وپرورش داشتم که هنوز قطعی نشده است. ابراهیم آقامحمدی، نماینده خرم‌آباد: هنوز نفسمان جا نیامده است. تصمیم دارم امسال ماه مبارک را بگذرانم، بعدا تصمیم بگیرم. من قبلا روزنامه نگار بودم. دوست دارم در حوزه رسانه مشغول شوم، اما تا الان دل به جایی نبستم. لاله افتخاری، نماینده تهران: وقتی به مجلس ‌آمدم، عضو هیأت‌علمی و مدیرگروه دانشگاه شاهد بودم، الان هم برگشتم سرکار خودم در دانشگاه شاهد. محمد رحمتی (علیپور)، نماینده ماکو و چالدران: از چند ارگان پیشنهاد شده، اما چون رسمی نیست ترجیح می‌دهم اعلام نکنم.

 

هم‌اکنون «شهردار زنجان» هستم یعنی در منزل در خدمت حاج خانم هستم.مؤید حسینی‌صدر، نماینده خوی: من عضو هیأت‌علمی دانشگاه تبریز و درعین‌حال دانشجوی دکترای شیمی نیز هستم. از طرف مسئولان چند وزارتخانه هم به من پیشنهاداتی شده است که درصورتی‌که مناسب من باشد درباره آن تصمیم خواهم گرفت.روح‌الله بیگی، نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب: شعار من «سربازی نظام و ولایت و خادم ملت» بود. من یک طلبه و مبلغ دین هستم و هم‌اکنون هم در دانشگاه تدریس می‌کنم. قبل از نمایندگی مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی بودم و اکنون اگر تولیت یک امام‌زاده در یک روستای کوچک را هم پیشنهاد دهند قبول می‌کنم و در آنجا به عبادت خواهم پرداخت. از طرف وزارت ارشاد با من تماس گرفته شده است و بنا است با وزیر ارشاد ملاقاتی داشته باشم، اما برای من مهم نیست در کجای نظام خدمت کنم.عابد فتاحی، نماینده ارومیه: بنده در دو نوبت صبح و بعدازظهر در مطب خود در شهر ارومیه به چشم پزشکی مشغول هستم و از نظر مادی و معنوی خیلی هم خوشحالم و از مردم هم سپاسگزارم که به من رأی ندادند. از هیچ جایی هم به من پیشنهاد کار نشده است.

 

کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده اردبیل، نمین و سرعین: قرار است با دولت همکاری کنم و درحال‌حاضر منتظر تماس آنها هستم. غلامحسین شیری، نماینده هشتگرد: من قبلا در آموزش‌وپرورش بودم و درحال‌حاضر می‌خواهم با وزیر آموزش‌وپرورش جلسه‌ای بگذارم که به آنجا برگردم، اگر نشد تقاضای بازنشستگی خواهم کرد. از دو قسمت هم به من پیشنهاد کار شده است که تا قطعی نشود، راجع ‌به آن حرفی نمی‌زنم.جلیل جعفری بنه خلخال، نماینده خلخال و کوثر: قبل از نمایندگی، بنده معاونت پژوهشی هیأت‌علمی پژوهشگاه هسته‌ای بودم، اما بعد از پایان نمایندگی به من می‌گویند به ‌عنوان کارشناس ثابت فعالیت کنم. برای همین از آقای دکتر صالحی گله دارم. در دوران نمایندگی حامی کامل دولت بودم و ضررهای روحی و جسمی و مالی زیادی کردم. من از آقای نوبخت خیلی گله دارم. او گفت بعد از مجلس نمایندگان را تنها نمی‌گذاریم، اما اکنون دست ما را نمی‌گیرند. اکنون هم به دانشگاه امیرکبیر رفته‌ام و از ترم بعد به من کلاس داده‌اند.

 

مهدی دواتگری، نماینده مراغه و عجب‌شیر: ترجیح خودم این است که در تشکیلات قضائی باشم. احتمال این وجود دارد که از سوی دستگاه قضائی به من کاری پیشنهاد شود، اما قبل از آن باید از لحاظ قانونی به کار خودم برمی‌گشتم که از روز شنبه به سمت خود در تهران که قضاوت است، برگشتم. البته یک ماه مرخصی گرفته‌ام که به کارهای شخصی خود برسم. میرهادی قره‌سیدی، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر: بنده به شغل قبلی خود که «مستشار تجدید نظر تهران» بود برگشتم. از وزارت بهداشت و نهاد ریاست‌جمهوری هم به من پیشنهاداتی شده است، اما چون قوه ‌قضائیه باید یک نهاد مستقل باقی بماند، نپذیرفت که بروم. عباسعلی منصوری‌آرانی، نماینده کاشان و آران و بیدگل: فعلا در حال مذاکره با دولت هستم.احمد شوهانی، نماینده ایلام: تا این لحظه هیچ پیشنهادی به من نشده است.

 

من عضو هیأت علمی دانشگاه هستم و می‌کوشم خود را به تهران منتقل کنم.جواد هروی، نماینده قائن: من عضو هیأت علمی دانشگاه علوم تحقیقات هستم و به کلاس برگشتم. با چند نفر از نمایندگان مجلس نهم که به مجلس راه نیافته‌اند هم در حال تشکیل یک حزب جدید هستیم. چون تازه مجلس نهم به پایان رسیده هنوز فرصت مفصلی برای رایزنی فراهم نشده است، اما دولت تمایل دارد همکاری ما با آنها ادامه یابد. ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی، نماینده تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه: بنده از آموزش‌وپرورش بازنشسته شدم؛ اما از طرف همان وزارتخانه دعوت شدم که به‌صورت داوطلبانه به‌عنوان مشاور در آنجا فعالیت کنم.


محمد اسماعیل‌نیا، نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد: چون عضو هیأت علمی دانشگاه بودم، چند کار علمی عقب‌افتاده دارم که می‌خواهم آنها را انجام دهم. از طرف چند ارگان هم با من راجع‌به همکاری صحبت‌هایی کرده‌اند؛ اما چون چند کتاب زیر چاپ دارم، تمایل دارم به کارهای فرهنگی خود برسم. قاسم جعفری، نماینده بجنورد، گرمه، مانه، سلمقان و جاجر: برای تدریس به دانشگاه پیام نور تهران برمی‌گردم. از طرف دولت پیشنهادی به من نشده است، بنا هم ندارم در جایی فعالیت کنم و می‌خواهم معلمی خود را انجام دهم. اسماعیل جلیلی، نماینده مسجدسلیمان: فعلا در حال انجام نقل و انتقالات هستم که در یکی از دانشگاه‌ها مستقر شوم. از طرف چند نهاد هم برای همکاری با من تماس گرفته شده است که هنوز تصمیمی نگرفته‌ام. سیدباقر حسینی، نماینده زابل و زهک و هیرمند: فعلا به دانشگاه زابل اعلام کار کرده و به آنجا برگشته‌ام؛ اما دکتر لاریجانی پیگیر کارهای من بوده است و احتمالا هفته بعد به تهران برگردم. سیدحسین ذوالنوار، نماینده شیراز: فعلا مشغول جمع‌آوری یادداشت‌ها و اسناد در موضوعات نفت و پتروشیمی هستم و فقط همین را بگویم که پیشنهادی از دولت به من نشده است.

 

حامد قادرمرزی، نماینده قروه و دهگلان: بنده قبل از نمایندگی مجلس عضو هیأت علمی دانشگاه کردستان بودم، بعد از نمایندگی هم خودم را به دانشگاه معرفی کردم و مشغول تدریس شدم. از هیچ نهادی نیز به من پیشنهادی نشده است. سیدمحمد بیاتیان، نماینده بیجار و حسن‌آباد: فعلا خانه‌نشین هستم و فعال در تلگرام؛ اما اگر جدی آن را بخواهید بنده کارمند رسمی وزارت علوم بودم و درحال‌حاضر تلاش می‌کنم وزارتخانه خود را تغییر دهم. متأسفانه از هیچ جایی هم پیشنهاد کار نداشتم. حسین آذین، نماینده رفسنجان و انار: من عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بودم و برای تدریس به همان‌جا برگشتم. به طبابت نیز مشغول هستم. از هیچ نهادی هم پیشنهادی نداشته‌ام، اما اگر بشود بررسی خواهم کرد. میرقسمت موسوی‌اصل، نماینده گرمی: فعلا در منزل هستم. چند نهاد در حال رایزنی با من هستند؛ اما هنوز تصمیم نگرفتم. علیرضا خسروی، نماینده نماینده سمنان و مهدیشهر: فعلا در حال مطالعات شخصی هستم.

 

از چند حوزه اقتصادی و وزارتخانه‌های مرتبط با آن با من تماس گرفته شده است؛ اما هنوز تصمیم نگرفته‌ام. ناصر سودانی، نماینده اهواز: هم‌اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه چمران اهواز هستم و ریاست دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز هم به من پیشنهاد شده است. سیدمهدی موسوی‌نژاد، نماینده دشتستان: فعلا در منزل هستم. از چند نهاد هم با من تماس گرفته شده است؛ اما تصمیم‌گیری را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کرده‌ام.
 
اخبار  سیاسی  -  شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------