آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صادق زیباکلام: خطر جنگ رفع شده است | اسرائیل دست بالای نظامی را دارد

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید اسرائیل دست بالای نظامی را دارد و این قید جدید ایران که گفته هر حمله‌ای به منافع…

دعوت کمیسیون اصل نود از ترکان به خاطر افشا گری



اخبار,اخبار سیاسی, فساد اقتصادی در کشور


اخبار سیاسی - کمیسیون اصل نود از ترکان دعوت کرد

رییس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی درباره سخنان مشاور رییس جمهوری در خصوص افشای پرونده فساد مالی بسیار بزرگ از دولت دهم در آینده ای نزدیک،گفت:از آقای ترکان دعوت خواهیم کرد تا در کمیسیون اصل نود مجلس درباره این مطلب توضیح دهد.

به گزارش ایرنا؛«محمدعلی پورمختار»با اعلام این مطلب، افزود: پس از انتشار خبری در شبکه خبر سیما درباره فروش مگان های استفاده شده در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به قیمت 15 میلیون تومان، موضوع در دستور کار کمیسیون اصل نود مجلس قرار گرفت و این کمیسیون از نهادهای ذیربط مدارک و مستندات لازم برای بررسی صحت این مطلب را خواستار شد.


وی ادامه داد: پس از بررسی این اسناد و مدارک مشخص شد ادعای فروش مگان ها به قیمت 15 میلیون تومان صحت ندارد.
 
* نتیجه نهایی درباره ویژه خواری 650 میلیون یورویی به زودی اعلام می شود
وی همچنین درباره ویژه خواری 650 میلیون یورویی خوراک دام که احمد توکلی طی نامه ای به کمیسیون اصل نود آن را گزارش کرد، گفت: فقط یک استعلام از بانک مرکزی باقی مانده که فکر می کنم تا پایان هفته جاری به کمیسیون ارسال شود.


وی در عین حال افزود: اگر این استعلام هم ارسال نشود، تقریبا نتیجه آن مشخص است و رای نهایی را طی هفته آینده اعلام خواهیم کرد.
 
* خبر آزادی بابک زنجانی صحت ندارد
پورمختار درباره خبری مبنی بر آزادی بابک زنجانی با قرار وثیقه نیز گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد اما بابک زنجانی باید برای برگشت دو میلیارد و 60 میلیون یورو پول ملت ایران همکاری های لازم را با نهادهای مربوطه داشته باشد.
 
* کمیسیون اصل نود از ترکان برای حضور در این کمیسیون دعوت می کند
وی همچنین درباره سخنان مشاور رییس جمهوری در خصوص افشای پرونده فساد مالی بسیار بزرگ از دولت دهم در آینده ای نزدیک نیز گفت: از آقای ترکان دعوت خواهیم کرد تا در کمیسیون اصل نود مجلس درباره این مطلب توضیح دهد.

 

                                 .....................................................


هر روز ابعاد تازه تری از فساد مالی گشوده می‌شود

 نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی و یکی از امضا‌کنندگان نامه به سران قوا در مورد فساد اقتصادی در کشور تصریح کرد: قوه قضاییه باید در مورد وضعیت پرونده‌های فساد اقتصادی پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا؛علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس، با اشاره به نامه‌ای که چندی‌ پیش از طرف 12 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سران قوا نوشته شده است و در آن خواهان پیگیری جدی وضعیت فساد اقتصادی شده است، گفت: هدف تنظیم آن نامه این بود که در مقابل فسادهایی که وجود داشت اقدامی صورت گیرد.


سلیمی ادامه داد: هم پرونده‌های آقای زنجانی و هم پرونده‌های دیگری وجود دارد که در مورد آنها سوالهای جدی مطرح است از جمله اینکه چطور ممکن است برخی از افراد از چنین رانت‌های فوق‌العاده ای برخوردار شوند.
 
نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه این رانت‌ها هم در دولتهای قبلی و هم در دولت فعلی وجود دارد ابرازعقیده کرد: در همین دولت یازدهم در مورد سبد کالا اتفاق‌هایی افتاده است که برای ما توجیه ندارد چطور ممکن است برخی افراد اینقدر با سرعت ارتباطات ویژه‌ای را برقرار کنند و برای منافع شخصی خودشان کار کنند.
 
وی ادامه داد: درخواست ما این بوده است سران قوا پاسخگو باشند و حالت انفعالی که در آ‌ن زمان مشاهده می‌کردیم موجب نگرانی ما شده بود چرا که آن موقع هنوز آقای زنجانی دستگیر نشده بود و ما نگران این بودیم این افراد یا افراد مشابه ایشان از کشور فرار کنند.
 
نماینده محلات درمجلس پاسخ به این سوال که در حال حاضر مجلس باید چه اقدامی برای مقابله با فساد اقتصادی انجام دهد، گفت: وظیفه ما در آن مورد، حساس کردن مسوولان قوا و توجه دادن آنها به این نکته بود که مردم توقع دارند مسوولان جلوی سوءاستفاده‌ها را بگیرند ما در این وضعیت وظیفه خودمان را انجام داده‌ایم.
 
این عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه هر روز ابعاد تازه تری از پرونده‌های فساد مالی از کشور گشوده می‌شود گفت: در حال حاضر وظیفه مطبوعات و افکار عمومی است که این موضوع را پیگیری کنند وهمچنین وظیفه قوه قضاییه است که در این مورد پاسخگو باشد.

اخبار سیاسی - ایرنا , ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------