آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

یونسی : مجلس دهم با انتخاب نماینده اهل سنت حرکت دولت را کامل کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,دستیار ویژه رئیس جمهوری

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: انتخاب یک نماینده اهل سنت و کُرد در هیات رئیسه مجلس دهم، تکمیل کننده سیاست های دولت و گفتمان رئیس جمهوری درباره همه اقوام، اقشار، مذاهب و ادیان کشور بوده و قابل ستایش است.

حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این اقدام امری طبیعی و برآمده از اصول قانون اساسی است و نشان دهنده آن است که مجلس شورای اسلامی، برآیند اراده همه ملت، اقوام و مذاهب در کشور است.


وی اظهار داشت: مجلس با این اقدام قابل ستایش، حرکت دولت و رئیس جمهوری در جذب حداکثری اقوام و مذاهب و اقلیت های دینی را کامل کرد و مهر تاییدی بر ضرورت وجود انسجام و وحدت ملی در کشور با رعایت حقوق همه آحاد ملت زد.


دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در عین حال گفت: البته این تصمیمات و اقدامات وحدت بخش دولت و مجلس، با توجه همه ملاحظات و موانع موجود برداشته شده است.


یونسی همچنین با ناکافی دانستن چنین تصمیماتی در سطح ملی، یادآور شد: حرکتی که در دولت، در ارتباط با سپردن مسئولیت به این بخش از جامعه از قبیل اعزام یک دیپلمات اهل سنت به عنوان سفیر به خارج از ایران، آغاز شده قدم های نخستین است و قطعا کافی نیست.


وی به سفر رئیس جمهوری به استان آذربایجان غربی اشاره کرد و اظهارداشت: همانطور که دکتر روحانی در این سفر، تاکید کرد این قدم های نخست است، سیاست دولت تدبیر و امید بر استمرار چنین اقدامات و تصمیماتی در چارچوب حفظ منافع ملی، تامین امنیت ملی و تحکیم انسجام ملی است.


این مقام دولت تدبیرو امید، از مجلس شورای اسلامی هم به دلیل این اقدام اخیر و برگزیدن نماینده ای از برادران اهل سنت و کُرد زبان در هیات رییس مجلس، تقدیر کرده و آن را در راستای همراهی با دولت و جذب حداکثری اقوام و مذاهب در کشور دانست.


یونسی اظهار امیدواری کرد که از این به بعد شاهد تصمیماتی مشابه در این زمینه باشیم.


وی تصریح کرد: تردید ندارم که ثمرات و حاصل چنین تصمیمات و اقدامات سنجیده ای، ارتقاء سطح انسجام ملی و ایجاد احساس عدالت، برابری و رعایت حقوق شهروندی در میان برادران اقوام، اقلیت ها و اهل سنت خواهد بود و منافع آن را همگان خواهند برد.


دستیار ویژه رئیس جمهوری در اموراقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی وی، تعیین سفیر اهل سنت، و عضویت یک برادر سنی در هیات رییس مجلس، به عنوان بزرگ ترین نهاد قانون گذاری کشور، در کنار سایر اقدامات دولت تدبیرو امید در برخی استان های اقلیت نشین میهن را مصداق بارز و روشن وحدت و انسجام ملی در ایران، بدون درنظر گرفتن مذهب و قومیت آنان، ارزیابی کرد.


یونسی در ارتباط با دلایل چنین تصمیماتی از سوی مجلس، گفت: این تصمیم نشان دهنده آن است که مجلس دهم، مصداقی از انسجام و وحدت ملی در کشور است به این مفهوم که در این مجلس، همه جریان های سیاسی حضور دارند و البته اکثریت با طرفداران دولت و سیاست های کلان ِ خارجی و داخلی دولت تدبیر و امید است و بخشی قابل توجهی از نمایندگان در عین التزام به وظایف نمایندگی خود، با دولت همراه هستند.


دستیار ویژه رئیس جمهوری تاکید کرد در مجلس دهم، اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل، به تنهایی از اکثریت مطلق آرا برخوردار نیستند بلکه از مجموع آنان، می توان با عنوان اعتدالیون طرفدار دولت و حامی تحول اقتصادی در کشور و حل مشکلات جامعه یاد کرد.


یونسی با بیان این که بزرگ ترین ویژگی این مجلس، جامعیت آن است، گفت: اعتدال، همراهی و هماهنگی و اراده ملی در اکثریت مجلس اعم از اصولگرای معتدل و اصلاح طلب، مشاهده می شود. لذا در این مجلس، هیچ گروه یا جریان خاص، اکثریت مطلق ندارد هر چند گروه های اصلاح طلب به نسبت مجلس قبلی، از اقبال فوق العاده بالایی به رغم ناشناخته بودن نامزدهایشان در میان رای دهندگان برخوردار شدند و این اقبال به خصوص در تهران و برخی شهرهای بزرگ که لیست امید، اکثریت مطلق را به دست آورد، بیشتر به چشم می خورد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------