آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

واکنش فائزه هاشمی به توقیف آسمان



,اخبار,اخبار سیاسی,توقیف روزنامه آسمان


اخبار سیاسی - توقیف اولین گام است؟

 
فائزه هاشمي از فعالان سياسي و مطبوعاتي پس از توقيف روزنامه آسمان به آرمان گفت: توقيف روزنامه‌ها و بازداشت افراد به عنوان اشد مجازات با توجه به اختیارات قانونی دور از دسترس نبوده اما باید سازوکاری اندیشید که بتوان با اقدامات جامع‌تر تاثیر بهتری بر فضای رسانه‌ای گذاشت.

 

در هر موضوعی البته اگر خطايي صورت گرفته باشد، دادگاه مرجع تشخيص است، اما نخستين اقدامي كه به ذهن خطور مي‌كند، بستن روزنامه و بازداشت مدير مسئول است که البته‌ایجاد روند مطلوب‌تر نیاز به تعامل دولت و هیات نظارت بر مطبوعات با دستگاه قضایی دارد تا بتوانند مسیری را انتخاب کنند که کمترین آسیب را داشته باشد لذا مدیران رسانه ها نیز باید به این مساله دقت کنند هرچند امکان دارد موضوعی که منجر به توقیف شده بعد از رسیدگی نتیجه دیگری داشته باشد.

 

به نظر می‌رسد بهتر است موضوع در ابتدا در مراجع مرتبط و ذيصلاح مطرح، رسيدگي و سپس حكم صادر شود و تمام مراحل آن طي شود سپس حكم اجرا شود كه همه اين موارد بطور طبيعي يك سير زماني دارد.

 

بايد توجه داشت كه هيات نظارت بر مطبوعات و دادگاه مطبوعات در ايران براي رسيدگي به تخلفات رسانه‌اي وجود دارد. در روزنامه‌نگاري مانند هر حرفه ديگر، امكان خطا و اشتباه وجود دارد‌لذا شایسته است در بدو رسیدگی اشد مجازات را براي حرفه روزنامه‌نگاري به مرحله پایانی رسیدگی واگذار کنیم؛ هرچند در این زمینه تشخیص با بازپرس و قاضی است.
اخبار سیاسی - آرمان  

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------