آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

١١٠٠ روز بعد ...



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, روحانی


«من سخت بر اين باورم كه بسياري از منتقدان و ناقدان برنامه‌هاي من كه پيشقراول و مسوول پرونده هسته‌اي بودم، از دلسوزان و دوستان نظام و انقلاب بوده و هستند. از اين رو هرگز به اختلاف نظرها و انتقادها واكنش منفي نشان ندادم كه سهل است، بلكه برخي از نقدها را به گوش جان شنيدم و پذيرفتم.

 

همچنين سخت بر اين باورم كه كارشكني‌ها و اتهامات و ادعاهاي دروغين مغرضين، دير يا زود برملا و آشكار مي‌شود. آري به خوبي مي‌دانستم، مسووليتي اينچنيني كمتر مورد تقدير و بيشتر مورد ملامت است.» اين بخشي از نوشته‌هاي سال ٩٠ او است كه مروري از سال‌هاي مسووليتش بر شوراي عالي امنيت ملي بوده است. نوشته‌هايي كه شايد تصور نمي‌كرد تنها دو سال بعد به صندلي رياست‌جمهوري تكيه بزند و با مسووليتي مواجه شود كه مورد ملامت‌هاي بيشتري باشد.

 

حالا حسن روحاني سه سال است كه رداي رياست‌جمهوري را بر تن دارد. رييس‌جمهوري ويژه كه مشكلات بسياري را تحويل گرفت. بحران‌هايش كم نبود. حسن روحاني رييس‌جمهور متفاوتي بود. هم دولت را در شرايط متفاوتي تحويل گرفت، هم منتقداني متفاوت و هم با انتظارات متفاوتي روبه‌رو بود. روحاني امروز از نگاه بسياري، روحاني متفاوتي است. اگر حسن روحاني روزگاري در شرايط حساس و ويژه تبديل به انتخاب بسياري از اصلاح‌طلبان و مردم شد، امروز پايگاه راي او نگاه ديگري به او دارند.

 

شايد انتخاب حساس حسن روحاني يكي از معدود انتخاب‌هايي بوده باشد كه كسي از آن پشيمان نشد. حسن روحاني در تمام اين سه سال با برخي رفتارهايي كه از خود نشان داد خيلي‌ها را به انتخاب‌شان اميدوار كرد. نخستين چيزي كه از آن صبح ٢٥ خرداد تا اين صبح ٢٤ خرداد بيشتر به چشم پايگاه راي آنها آمده است تفاوت او در يك رفتار است. حسن روحاني اين روزها صريح‌تر شده است.

 

در موقعيت‌هاي حساس اين صراحتش را نشان داده است. اين صراحت البته جرقه به چشم آمدن حسن روحاني در ميان هشت كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري ٩٢ بود. آنجايي كه در گفت‌وگوي ويژه خبري صراحتش را به مجري برنامه نشان داد و شايد كمي بعدتر در مناظره‌هاي انتخاباتي كه با صراحتش از ساير كانديداها جلو زد. آنجا بود كه حسن روحاني بيشتر به چشم آمد. اما اين پايان صراحت حسن روحاني نبود. او در تمام اين سه سالي كه رداي رياست‌جمهوري را بر تن كرده است هر روز صريح‌تر از قبل شده است تا نشان دهد آن جرقه‌اي كه سه سال پيش در خرداد ٩٢ در ذهن مردم زد بزرگ‌تر از اين حرف‌هاست. در برخورد با منتقدان ديگر آنچنان خبري از نجابت اصلاح‌طلبانه‌اي نبود كه خيلي‌ها تصورش را داشتند.

 

حسن روحاني شيخ جسور سياستمداري بود كه خوب مي‌دانست كجا بايد تندي كند و همين تندي حتي به مذاق خيلي از منتقدان هم خوش نمي‌آمد. با اين همه صراحت حسن روحاني بيشتر از آنكه جنبه عملياتي داشته باشد جنبه رواني داشت. جنبه رواني كه بيشتر از هر چيز پايگاه راي و هواداران او را در روزهايي كه از او انتظاراتي داشتند آرام مي‌كرد هرچند كه خود و هوادارانش نيك مي‌دانستند در اجرا دست او بسته است. شيخ صريح رييس‌جمهور اما صراحتش را هر روز بيشتر نشان مي‌داد. صراحت‌هايي كه اوج آن در نشست‌هاي خبري‌اش و در مواجهه با خبرنگاران بود.

 

حسن روحاني اين روزها اما علاوه بر صفت «جسارت» و «صراحت» افزوده شده يك صفت ديگر هم دارد. حسن روحاني اين روزها نگاه بازتري دارد. به مسائل سياسي و به آنچه شايد تا پيش از رياست‌جمهوري‌اش كمتر ترجيح مي‌داد به آن وارد شود حالا خوب مي‌داند كه بايد نگاه بازتري داشته باشد. حسن روحاني به عنوان تنها كانديداي معمم و حوزه خوانده سياست شايد بازترين نگاه را به مسائل سياسي، فرهنگي و اجتماعي داشت كه همين هم خيلي‌ها را شگفت‌زده كرد.

 

حسن روحاني حالا در اين سه سال با تفاوت‌هايي كه داشته است رييس‌جمهور متفاوت‌تري هم شده است كه سال‌هاي متفاوتي كه در نهاد رياست‌جمهوري پشت سر گذاشت باعث شده تا ٢٤ خرداد ٩٢ براي خيلي‌ها روز ماندگاري باشد. ١١٠٠ روزي كه او در نهاد رياست‌جمهوري گذراند اما روزهاي پر تلاطمي بودند. روزهايي كه شايد در ٣٦٥ روز باقي‌مانده از مسووليتش تلاطم‌هاي بيشتري داشته باشند اما اين ١١٠٠ روز بر روحاني چگونه گذشت؟


 اخبار سیاسی  -  اعتماد/مهشيد ستوده 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------