آخرین اخبار سیاسی

روابط ایران و پاکستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نتایج ناملموس سفر رئیسی به پاکستان؛ استفاده از عبارات کلی درباره خط لوله خبرساز و وظیفه این کشور برای امنیت مرزها

ایران و پاکستان سه ماه بعد از تنش مرزی به وجود آمده بین دو کشور، در بالاترین سطوح سیاسی دیدارهایی را برنامه‌ریزی کردند و ابراهیم رئیسی…

کنعانی مقدم: احمدی نژاد تایید صلاحیت نمی شود



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,کنعانی مقدم

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده وجود دارد.

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با نواندیش با بیان اینکه اصولگرایان در مسیر منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آینده می توانند سه سناریو و رویکرد را مورد توجه قرار دهند به بیان این رویکردها پرداخت و گفت: اگر آقای روحانی طی یک سال آینده اقداماتی را انجام دهد که به مذاق جریان اصولگرایی خوش بیاید ودرواقع ایشان را ادامه دهنده مسیر انقلاب بدانند ممکن است از ایشان حمایت کنند.

وی افزود: هم چنین ممکن است اصولگرایان در رقابت با آقای روحانی از یک کاندیدای مشترک که قدرتمند باشد و ویژگی رجل المله بودن را داشته باشد حمایت کنند، کسی که بتواند آرای خاکستری را نیز بدست بیاورد.

کنعانی مقدم اظهار کرد: سومین سناریو می تواند این باشد که اصولگرایان کاندیدایی را معرفی کنند که فقط بتواند در رقابت حضور داشته باشد تا در دوره بعد انتخابات به عنوان یک رقیب جدی در عرصه حضور داشته باشد در واقع اصولگرایان برای حضور چنین فردی در دوره بعد انتخابات زمینه سازی خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که روحانی باید چه کند تا مورد حمایت اصولگرایان قرار بگیرد اظهار کرد:  ایشان باید حداقل به شعارها و وعده هایی که داده عمل کند و موضوع اقتصاد مقاومتی را که جزء مطالبات مردم و اصولگرایان است را مورد توجه قرار دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا هم چنین با بیان اینکه درجریان اصولگرایی کم نیستند افرادی که بتوانند وارد عرصه رقابت شوند و رای بیاوند گفت: کسانی مثل آقای قالیباف، رضایی و جلیلی در انتخابات گذشته کاندیدا شدند و چند میلیون رای آوردند اما اینکه جریان اصولگرایی بتواند برسر یک کاندیدا اجماع کند بحث دیگری است . جریان اصولگرا باید بداند که رمز موفقیتش همین اجماع است.

وی دراین باره که آیا اصلا با توجه به وجود اختلافات میان پایداری ها و دیگر اصولگرایان اصلا اجماع حاصل خواهد شد؟ گفت: تجربه انتخابات گذشته نشان داده است که اصولگرایان اگر بخواهند می توانند وحدت را تجربه کنند و به اتفاق نظر برسند.

کنعانی مقدم درادامه درارتباط با حضور محمود احمدی نژاد در عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز خاطرنشان کرد: من بعید می دانم که اصولگرایان از احمدی نژاد حمایت کنند. ضمن اینکه اجماعی درباره ایشان اتفاق نخواهد افتاد باید گفت نشانه هایی ازاین اجماع هم وجود ندارد و اصلا موضوع حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد منطقی به نظر نمی رسد.

وی ادامه داد: اگر احمدی نژاد بخواهد وارد این عرصه شود این حضور، با سه شیوه انجام خواهد شد؛ یکی اینکه او درجهت ریزش آقای دکتر روحانی فعالیت سیاسی داشته باشد. دیگر اینکه برای رای آوری شخص دیگری صف آرایی سیاسی داشته باشد و آخر اینکه با حضورش به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بتواند بخشی از آرایی که درگذشته داشته است را احیا کند و البته با وجود همه این ها من بعید می دانم که صلاحیت ایشان به تایید شورای نگهبان برسد.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه حامیان و خود احمدی نژاد باید برای حضور او در عرصه انتخابات دلایل و پاسخ های مقبول داشته باشند گفت: در مورد موضوعاتی مربوط به عرصه اقتصاد و مشکلاتی که در زمان او در این عرصه بوجود آمد باید پاسخ وجود داشته باشد هم چنین لازم است تا درباره غروری که زمانی احمدی نژاد را فرا گرفت و منجر به قهر او شد نیز پاسخ قانع کننده ای ارائه شود و اگر چنین شود ممکن است بخشی از آرا به سمت احمدی نژاد روانه شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------