آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. به گزارش…

محمد رضا خاتمی: احمدی‌نژاد بیاید تا ببینیم هیچ به اضافه هیچ می شود چند؟!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,محمد  رضا خاتمی

شما اگر دنبال جریان اصیل اصولگرایی باشید می‌توانید از جمعیت موتلفه نام ببرید اما وقتی در اكثر انتخابات‌ها حتی یك نامزد از آنها نیز در لیست وجود ندارد این چه معنایی می‌دهد؟

محمد  رضا خاتمی گفت: از سال ۷۶ تا ۸۲ طیفی از تندروها در میان اصولگرایان كشور قدرت گرفتند كه ریشه دررانت داشتند. این جریان تندرو كه اصلا اصولگرایان را به رسمیت نمی‌شناخت با برند اصولگرایی و استفاده از چهره‌ها و اسامی این جریان، از نردبان قدرت بالا رفت.

به گزارش  ساعت ۲۴  این چهره سرشناس اصلاح طلب تصریح كرد: شما اگر دنبال جریان اصیل اصولگرایی باشید می‌توانید از جمعیت موتلفه نام ببرید اما وقتی در اكثر انتخابات‌ها حتی یك نامزد از آنها نیز در لیست وجود ندارد این چه معنایی می‌دهد؟

این جریان از سال ۸۲ تا ۹۲ كه بخش اعظم قدرت را در دست گرفت آنچنان زمین اصولگرایی را شخم زد كه چیزی از آن باقی نماند. اعتبار اجتماعی و سیاسی اصولگرایی از بین رفت و بدتر از آن همه مشكلاتی كه در این سال‌ها برای كشور به وجود آمد به نام اصولگرایی نوشته شد.

وی افزود: این جریان كه در راس آن محمود احمدی‌نژاد بود هنوز هم مدعی است. چنانچه دیدیم در انتخابات اخیر هم خطاب به اصولگرایان گفت شما بدون من هیچ هستید. البته ما منتظریم ایشان نامزد شود تا در انتخابات سال ۹۶ ببینیم هیچ به اضافه هیچ چند می‌شود؟

 با این وجود تنها بخش كوچكی از اصولگرایان به فكر تجدید مواضع خود افتاده‌اند ولی قسمت اصلی آنها قصد هیچ اصلاحی در روش و منش خود ندارند و با جامعه ایرانی روز به روز بیگانه‌تر می‌شوند. آنها كه روزگاری متدینین جامعه را طرفدار خود می‌دانستند دیگر روی این نیز نمی‌توانند مانور دهند. یك تحقیق میدانی كنید كه نظر مراجع و فضلای حوزه علمیه قم نسبت به اصولگرایان حاكم چیست؟

عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان ادامه داد: مگر در جریان اصلاح‌طلبی چه كردیم؟ از وجود نحله‌های مختلف اصلاح‌طلبی در درون خود نترسیدیم. وقتی عده‌ای از داخل‌مان شعار عبور از خاتمی را سردادند سركوبشان نكردیم.

لازمه تحول این است كه شما آزادی و دموكراسی را به رسمیت بشناسید و اجازه بروز اندیشه و فكر كردن را بدهید. اما اصولگرایی چه می‌كند؟ به محض اینكه عضوی از این جریان مقداری زاویه پیدا می‌كند از این جریان حذف می‌شود و تكفیر می‌شود و ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه خوانده می‌شود.

وی افزود: علی مطهری، حمید رضا كاتوزیان، مرحوم حبیب‌الله عسكر اولادی و عماد افروغ از جمله آنها بودند. تا وقتی این اصولگرایان شجاع طرد و حذف شوند تندروها حرف اول و آخر را در این جریان خواهند زد.

شما سرنوشت آقای مطهری را ببینید. چه كسی در مواضع اصولگرایی ایشان تردید دارد؟ همین الان نیز مواضع فرهنگی‌اش ۱۸۰ درجه با اصلاح‌طلبان تفاوت دارد. اما به جای اینكه جریان اصولگرایی به وی میدان دهد و وجود او را به فال نیك گرفته و منشأ تحول و نجات خود بداند وی را به سمت اصلاح‌طلبان هل داد. اصولگرایان با این منش طرفی نخواهند بست و روز به روز از جامعه منفك‌تر خواهند شد.

 این فعال ارشد اصلاح‌طلب درباره تاكید اصولگرایان بر پایگاه سنتی رای خود گفت: شما بروید رای مردم تهران در انتخابات اخیر را ببیند. یكی از علت‌های اصلی شكست اصولگرایان در تهران عدم حضور پشتیبانان همیشگی آنها بود. البته شما هر چقدر هم تندرو باشید باز هم طرفدارانی در جامعه خواهید داشت. با بمباران رسانه‌ای و تهدید و تطمیع هم می‌توانید آرایی را برای خود حفظ كنید اما مهم این است كه پایگاه رایتان پایدار باشد نه اینكه اگر كسر بزرگی از مردم در انتخابات شركت كردند آرای شما اینقدر افت كند.

رضا خاتمی خاطرنشان كرد: این موضوع به هیچ عنوان خوشحال‌كننده نیست. اصولگرایی امروز وظیفه بسیار مهمی دارد. اگر حاكمیت این جریان دست تندروها باشد و امكانات نیز در اختیار آنها باشد كشور را به سمت بسیار بسیار بدی خواهند برد. من نگرانم كه این جریان وقتی خود را از دست رفته ببیند برای كشور دردسرهای جبران‌ناپذیر درست كند. حمله به سفارت عربستان و برخی تحرك‌ها پس از برجام چه معنایی دارد؟ چه تضمینی وجود دارد رییس‌جمهور دیوانه‌ای كه شاید در امریكا سر كار بیاید همین نكات را بهانه جنگ با ایران نكند؟

وی تصریح كرد: اصولگرایان باید قدردان روحانی باشند چرا كه اگر فردی مثل آقای سعید جلیلی سر كار آمده بود مشخص نیست كشورمان اكنون در چه وضعیتی قرار داشت. درست است مشكلات اقتصادی و اجتماعی داریم كه آن هم میراث همان اصولگرایان است ولی لااقل سایه جنگ بر سرمان نیست.
 
  ساعت 24 در پایان از این فعال سیاسی درباره جبهه پایداری پرسیده و او پاسخ داده است: آنها هیچ وزن اجتماعی ندارند فقط متكی به حمایت‌هایی هستند كه از درون قدرت از آنها می‌شود اگر روزی این حمایت‌ها برداشته شود پایداری تبدیل به صفر می‌شود. شما ببنید ارگان صدا و سیما در قبال برجام موضع پایداری‌ها را ترویج می‌كند. اگر صدا و سیما چنین تریبونی را در اختیار آنها قرار نمی‌داد مواضع آنها در قبال برجام چه بازتابی پیدا می‌كرد؟

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------