آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

سنگ امروز الهام بر شيشه حاميان ديروز



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, غلامحسين الهام

آرمان -   ۲۴ خرداد روز شيريني براي حاميان اعتدال است؛ روزي كه آراي زيادي به نام حسن روحاني به صندوق هاي راي ريخته شد؛ همان راي‌هايي كه در درون خود پيام هاي زيادي داشت، از جمله پايان دادن نيكو به پرونده هسته‌اي، پايين آمدن نرخ تورم، تعظيم جهان به تدابير ايران و... اكنون سه سال از آن ۲۴ خرداد اصلي مي‌گذرد و برخي جويای آن هستند كه دولتمردان سابق در چه روزگاري هستند كه پاسخ به آن ساده است.

 

برخي چنين مي‌گويند كه تعدادي از آنها از همراه بودن با احمدي‌نژاد در تصميماتي كه براي كشور فايده‌اي نداشت اعلام برائت كرده و راه خودشان را جدا كرده‌اند و برخي ديگر كماكان بر موضع خود ايستاده‌اند به نحوي كه از چندي قبل بر طبل كانديداتوري احمدي‌نژاد در سال ۹۶ هم مي‌كوبند.

 

اين دسته اشتباهات رئيس‌جمهور سابق را نمي‌پذيرند و بر اين نكته تاكيد دارند كه او علاوه بر اينكه اشتباهي نداشته است بلكه اشكالات پديد آمده از دولت‌هاي قبل از خود را هم ترميم كرده است و برخي مانند غلامحسين الهام كه كانال تلگرامي متن پاسخ هاي او به سوالات مخاطبان را منتشر كرده در پاسخ به اين سوال كه « دليل شكست نسبي جريان اصولگرايي در مجلس دهم چه بود؟» اينگونه پاسخ داده است كه «اصولگرايان سرمايه ارزشمند اجرايى مثل احمدى‌نژاد داشتند و از او ابراز برائت كرده و آن را از كارنامه خود حذف كردند. اشتباه از سوى هر دولتى متصور است، ولى اين دليل تخطئه كامل آن نمى‌شود.

 

وقتى اصولگرايان خود در جبهه مقابل دولت موفقى كه متعلق به اين جريان شناخته مى‌شد قرار بگيرند، هيچ حرف و طرح نويى نداشته و تكليف خودشان را با گروه و جبهه رقيب هم ندانند، البته مغرور و سرمست هم باشند و به هيچ نيروى جديدى هم راه ندهند، نيروى‌هاى ارزشى و حزب‌اللهى به چه چيز بايد اميد داشته باشند؟ پول زيادشان، راه نزديك شان، اخلاق خوش شان! نه، واقعا انتظار پيروزى بايد داشته باشند؟ از هيچ شكست خوردند، پاداش كفران نعمت شان بود، شايد بيدار شوند.»

 

برخي طرح‌هايي كه در دولت‌هاي نهم و دهم ارائه مي‌شد از نظر كارشناسان قابليت اجرايي نداشت يا اينكه برخي اظهارات دولتمردان از جمله رحیم مشايي براي سايرين غريب بود كه در نتيجه اين موضوعات برخي انگ متوهم بودن به آن دولت می‌زدند، اما الهام اين موضوع را به‌شدت رد مي‌كند و مي‌گويد: « بسيارى از طرح‌ها و نظراتى كه احمدي‌نژاد داشت در مرحله اقدام به نتيجه مثبت رسيده است، معناى توهم چيست ؟ مسكن مهر توهم است؟ يا هدفمندى، يا هسته‌ای شدن كشور، يا موشكى، يا نانو، يا بنگاه‌های زودبازده و... اعتماد به نفس، اراده محكم اجرايى و صلابت احمدى‌نژاد كه با هر مسير بسته‌ای مواجه می‌شد راه ديگرى می‌گشود و اين ويژگى مديريت استراتژيك است، را توهم می‌دانند.»

فشار مردم براي كانديداتوري احمدي‌نژاد!
اكنون الهام به انتقاد تند از اصولگرايان مي‌پردازد اما نبايد از اظهارات برخي از همين اصولگرايان درباره احتمال كانديداتوري احمدي‌نژاد در سال ۹۶ به راحتي عبور كرد. البته پر واضح است كه برخي از حاميان سال۸۴ از مدتي پيش اعلام كردند از او حمايتي نخواهند كرد و كار به جايي رسيد كه»«امثال مصباحي‌مقدم اظهار داشتند كه شايد از روحاني حمايت كنند كه الهام مي‌گويد:« احمدى‌نژاد در مورد حضور به عنوان كانديداى رياست جمهورى هيچ اظهار نظرى نكرده، فعاليت‌های احمدى‌نژاد بعد از دولت با وجود فشارهاى سياسى و غير سياسى مخالفان و دولت حاكم و با وجود سكوت در برابر اتهامات اما تعطيل نشده و اين فعاليت به عنوان يك كنشگر موثر ادامه داشته و اساسا تعطيل نشده است كه به اين فعاليت‌ها نبايد رويكرد انتخاباتى داد، خود ايشان به‌شدت با انتخاباتى شدن فضا مخالف است و آن را براى پيشرفت كشور مضر می‌داند.» و در پاسخ به اين سوال كه «آيا او از اقبال لازم براي پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري ۹۶ برخوردار است؟» گفت: « اين مردم هستند كه بر احمدى‌نژاد براى آمدن فشار می‌آورند و مطالبه جدى دارند» اكنون يك سوال هم در گعده‌هاي سياسي مطرح مي‌شود و آن هم اينكه آيا احمدي‌نژاد صلاحيت خود را از شوراي نگهبان دريافت مي‌كند؛ چرا كه مصباحي مقدم خلاف آن را بيان كرده بود و اكنون غلامحسین الهام كه خود عضوي از شوراي نگهبان بوده است چنين پاسخ مي‌دهد: «بحث تاييد يا رد صلاحيت احمدى‌نژاد يك بحث انحرافى است، فعلا همه گروه‌ها راجع به صلاحيت احمدى‌نژاد سخنگوي شوراى نگهبان شده‌اند، اين تمهيد سياسى پيش از موعد براى تاثير‌گذارى بر حضور احتمالى احمدى‌نژاد است.»

نگرش احمدى‌نژاد با تن دادن به برجام نمى‌خواند
برخي يكي از دلايل موفقيت روحاني در سال ۹۶ را موضوع به سرانجام رساندن پرونده هسته‌اي از سوي مردان ديپلمات دولت او مي‌دانند؛ پرونده‌اي كه دولت احمدي‌نژاد به مديريت جليلي نتوانست تاثيري در حل آن داشته باشد اما حالا اگر احمدي‌نژاد قصد ورود به كارزار انتخاباتي داشته باشد به‌طور حتم بايد موضعي در قبال ناكامي دولت دهم و موفقيت دولت يازدهم داشته باشد كه الهام دراين‌باره مي‌گويد: « واضح است كه نگرش احمدى‌نژاد با تن دادن به برجام نمى خواند و اين يك تحميل غير حقوقى بر كشور بوده است اما وقتى يك امر به يك تعهد تبديل بشود، در مورد برون رفت از آن بايد طرح حقوقى داشت.»


  اخبار  سیاسی  -  ارمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------