آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

روایت بلومبرگ از جزییات حمله اسرائیل به ایران

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که مقام‌های اسرائیلی روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت آینده دست به «اقدام…

غرضی: رای 24 خرداد، کشور را از حالت تهاجمی به رفاقت رساند / روحانی بین آمریکا و مخالفان داخلی گیر کرده



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,غرضی

رقیب حسن روحانی در انتخابات سال 92 معتقد است، عملکرد دولت یازدهم در سه سال گذشته توانسته آرامش را در جامعه برقرار کند.

به گزارش خبر  آنلاین ، سیدمحمد غرضی، وزیر سابق نفت و پست و تلگراف با اشاره به 24 خردادماه سالگرد رای آوردن حسن روحانی، گفت: جامعه نسبت به دولت قبل نارضایتی‌هایی داشت، خصوصا که آن دولت یکسری گرفتاری‌های اجتماعی هم ایجاد کرد و با قوه قضاییه و مجلس درگیر شد. توفیق سیاسی آقای روحانی در اینکه توانست در آن شریط رای مردم را به سمت خود جذب کند خیلی خوب بود.

وی که رقیب حسن روحانی در انتخابات سال 92 نیز بود، تصریح کرد: خوشبختانه بعد از روی کار آمدن آقای روحانی جامعه آرامش پیدا کرده است و دولت ایشان در این 3 سال گذشته توانسته رضایت مردم را کسب کند.

نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی افزود: امروز اگر دولت برقرار است و کشور بدون گرفتاری در حال عبور است بخاطر همین ارامشی است که برقرار است. آن رای 24 خرداد کشور را از حالت تهاجمی به حالت رفاقتی وهمدلی رساند. البته همه اینها دستاورد حضور مردم است.

این فعال سیاسی که سابقه استانداری را در کارنامه خود دارد در ادامه به گرفتاری‌ها روحانی اشاره کرد و گفت: آقای روحانی توانست در این مدت دولت داری‌اش برجام را به نتیجه برساند اما آمریکایی‌ها از او توقعاتی دارند و باعث شده که پا توی کفش آقای روحانی کرده و اذیتش کنند. البته این توقعات نباید اجابت شود و دولت هم تاکنون به آنها تن نداده است. از سوی دیگر مخالفان داخلی هم هستند که به دولت فشار می آورند.

وی اظهار داشت: این مخالفان تلاش می کنند با توجه به وضعیت اقتصادی که در کشور وجود دارد به دولت فشار بیاورند. در حالیکه شرایط فعلی عمدتا محصول عملکرد دولتهای قبل است و آقای روحانی هم با توجه به درآمدهای پایینی که داشت و هزینه های زیاد کشور دارد، نتوانست توفیق زیادی در این حوزه داشته باشد. به همین خاطر معتقدم آقای روحانی بین آمریکایی ها و مخالفان داخلی گیر کرده است.

غرضی گفت: دعا می کنیم که آقای روحانی این دوره را به خوبی به پایان برسانند و بدون گرفتاری‌های اجتماعی و درگیری، کشور به آرامی اداره شود.

وزیر سابق نفت درخصوص اظهارات مطرح شده مبنی بر یک دوره ای بودن دولت روحانی نیز اظهار داشت: بستگی به فردی دارد که مقابل آقای روحانی قرار می گیرد، اگر این فرد نماینده طیف تند و افراطی باشد مردم به او رای نمی دهند ولی اگر نماینده یک طیف منطقی باشد که راهکارهایی بهتر از روحانی به مردم ارائه کند و جامعه را قانع کند آن وقت می توان پیش بینی کرد که انتخابات پررونقی را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: کسانی که با مشی تند وارد رقابت‌های سیاسی انتخابات 96 شوند، خیلی موفق نمی شوند، این افراد تندرو همه چیز کشور و نظام را زیر سوال می برند، مانند آنچه قبلا هم انجام شد و ضررش بیشتر از منفعتش بود. اینگونه افراد توفیق خودشان را توفیق جامعه می بینند در حالیکه این درست نیست و نباید جامعه و مردم را فدای اهداف سیاسی شخصی کرد.

غرضی با بیان اینکه آقای روحانی آنقدر رای دارد که با آرامش یک دوره دیگر را ادامه دهد، خاطرنشان کرد: به نظرم روحانی باید خودش را از شر مخالفانش نجات دهد و حقایق را در جامعه بیان کند. صادقانه به مردم بگوید که چقدر درآمد و هزینه دارد، وعده غیرعملی ندهد و از کارشناسان بهره بگیرد.

وی افزود: البته در مباحث اقتصادی چندین گروه اقتصادی آقای روحانی را محاصره کردند و ایشان هم توان تفکیک آنها را ندارد. بهمین خاطر برخی معتقدند که دولت در بحث اقتصادی زیگزاگی عمل کرده است. یک سال پیش رو فرصت خوبی است که دولت حقایق را به مردم بگوید و تلاش های اقتصادی اش را متمرکز کرده و پیش ببرد.

این فعال سیاسی درخصوص احتمال حمایت اصلاح طلبان و اصولگرایان اعتدالی از روحانی در سال 96 گفت: برخی چون آقای هاشمی علنا اعلام کردند که همچنان از روحانی حمایت می کنند، احیانا بقیه هم به میدان بیایند. بستگی دارد رقیبی که سال 96 رودروی روحانی قرار می گیرد چقدر بتواند بدنه اجتماعی را جذب کند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------