آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صادق زیباکلام: خطر جنگ رفع شده است | اسرائیل دست بالای نظامی را دارد

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید اسرائیل دست بالای نظامی را دارد و این قید جدید ایران که گفته هر حمله‌ای به منافع…

اسناد وزارت اطلاعات ضامن رهايي احمدي‌نژاد است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, احمدي‌نژاد

خرداد 92 و قبل از انتخابات بود كه روزنامه بهار در تيتر يك خود از انتشار يك لوح‌فشرده مرموز خبر داد.

اين رسانه‌نوشت:  حاميان دولت در يك قدمي پروژه جدید «بگم بگم» «سی‌دی» باشد، «قرمز» هم باشد، حتما «مهم» هم می‌شودوحتما «خطرنا‌ك». اصلا قرمز رنگ خطر است؛ رنگ اتفاق‌های ناجور و جورواجور. «سی‌دی» هم که مایه اصلی « حرف‌های مگو» و« قصه‌های نگو»؛ مثل فیلم‌های پلیسی!خبرگزاري فارس نيز نوشت:« عوامل جریان انحرافی در جلسات خود اعلام کردند ما یک سی دی قرمز داریم که در آن ناگفته‌ها و افشاگری‌های فراوانی موجود است؛ اگر این سی دی پخش شود سرنوشت انتخابات عوض می‌شود.»آن روزنامه اصلاح‌طلب و اين رسانه‌اصولگرا هركدام با يك چشم به سي‌دي قرمز نگاه مي‌كردند!گزارش‌ها از ناگفته‌هايي خبر مي‌داد كه قرار بود عليه برخي در فضاي سياسي ايران تاريخ‌ساز شود ولي خبري نشد.


چند روز بعد از اين هياهو، يكي از سايت‌هاي بي‌هويت محافظه‌كار در گزارشي نوشت:« جریان فتنه و جریان انحرافی قرار است طی یک اقدام هماهنگ و برنامه های از پیش تعیین شده به‌زودی یک سی دی «سی دی قرمز» حاوی اسناد مجعول و مطالب ساختگی  علیه یکی از نامزدهای اصولگرا منتشر کرده و یکی دیگراز نامزدها را مورد حمایت قرار دهند. این اقدام هماهنگ برای برهم زدن موازنه سیاسی و آرایش سیاسی انتخابات پیش روست.  خبرها حاکی از آن است که باند فتنه قرار است در دوسه روز مانده به انتخابات ائتلافی تاکتیکی را با جریان فتنه شکل داده و به سرعت از نامزدی خاص حمایت کنند تا میزان آرای وی را بالا ببرند.بسیاری از تحلیلگران از مدت‌ها قبل نزدیکی دو جریان فتنه و انحراف را پیش بینی کرده بودند.»


افشاگري ديرهنگام
اين سروصداها به زودي خاموش شد و در زمزمه‌هاي درگوشي تنها برخي اخبار جابه‌جا مي شد كه هيچ‌يك از مسئولان اصلي كشور اشاره‌اي به آن نمي‌كرد. حال بعد از چندين سال، فاضل‌حسيني، نماينده‌مجلس هشتم و عضو كميسيون‌اصل 90 آن‌روزها  در رابطه با دلیل عدم تمکین احمدی‌نژاد از احضارهاي دستگاه قضا مي‌گويد:« از نظر من در آن دوره‌ای که احمدی‌نژاد وزیر اطلاعاتش را کنار گذاشت و خودش مسئوليت اين وزارتخانه را به عهده گرفت، توانست به اطلاعات درجه یک وزارت اطلاعات دست پیدا کند. برهمین اساس از بسیاری افراد که دارای نقاط ضعفی بودند، سوژه ای دارد. به همین دلیل است که کسی جرأت نمی‌کند به احمدی‌نژاد بگوید بالای چشمت ابروست.»

 

این نماینده مجلس هشتم، ارجحيت منافع شخصي به جاي منافع ملي و عمومي را دلیل اصلی به سرانجام نرسيدن نتایج اکثر تحقیق و تفحص‌ها در مجلس دانست و افزود: «ما حتی پس از جلسه سوال از رييس جمهور به دلیل رفتاری که ایشان در این جلسه داشتند، با همراهی 79 نماینده، شکایتی را با محوریت توهین احمدی نژاد به مجلس، بیان نکات خلاف واقع، در رأس امور ندانستن مجلس و خودداری از اجرای قوانین، تنظیم کردیم و سرانجام چند بخش ازآن از سوی کمیسیون تأیید و به قوه قضائیه ارسال شد. اما این شکایت هم نتیجه‌ای در برنداشت و می‌بینیم که احمدی‌نژاد هنوز هم خیلی راحت در مورد هر موضوعی حرف می‌زند.»


كارهاي خلاف شرع احمدي‌نژاد!
موسوی با بیان این نکته که بسیاری، پیگیری پرونده‌های احمدی‌نژاد را به مصلحت نمی‌دانستند، افزود: احمدی نژاد برخاسته از اصولگرایی بود و به همین دلیل برخی مصلحت نمی‌دانستند که ایشان پاسخگوي منتقدان باشند. او در رابطه با قانون‌گریزی‌های دولت احمدی نژاد، گفت: در دوران حضورم در کمیسیون اصل 90، من مدارکی را دیده‌ام که طبق آن، وزیر احمدی‌نژاد اجرای خواسته رييس جمهور مبنی بر خرید کالاهای غیرضروری را برخلاف شرع و قانون می‌دانست و حتی با وجود تأکید بر این نکات، احمدی نژاد به وزیرش گفته بود که باید آن کاری را که من می‌گویم، انجام دهید.


ناديده‌گرفتن اصل 90
این عضو کمیسیون اصل 90 در مجلس هشتم در تشریح پرونده‌های تخلف احمدی‌نژاد، گفت: در مجلس هشتم ما برای بررسی تخلفات احمدی‌نژاد، 11 حوزه سیاسی، اقتصادی و غيره تعیین کردیم که در هر حوزه هفت یا هشت مورد تخلف صورت گرفته بود و ما آن‌ها را احصا کردیم. براین اساس بیشترین تخلفات در حوزه اقتصادی بود. موسوی افزود: 8 ماه قبل از اتمام مجلس هشتم، بنده براساس آیین نامه مجلس، این تخلفات را به صورت نامه‌ای به هیات رييسه فرستادم تا به کمیسیون اصل 90 ارسال و تأیید شود. روندی که نزدیک به سه ماه طول کشید و سرانجام کمیسیون اصل 90، این درخواست را با بیان این دلیل که جزو اختیارات کمیسیون نیست، رد کرد و به هیات رييسه برگرداند. اما هیات رييسه مجددا درخواست بررسی تخلفات احمدی نژاد را به کمیسیون اصل 90 ارسال کرد و آن را جزو وظایف این کمیسیون دانست.


بي توجهي به قوه‌قضاييه!
حسيني با تأکید بر این نکته که تا به حال، قوه قضائیه در رابطه با پرونده‌های ارسالی، هیچ خروجی‌اي نداشته است، اظهار کرد: البته من چندين‌بار از جانب برخی دوستان کمیسیون اصل 90 شنیدم که احمدی نژاد چندبار از سوی قوه قضائیه احضار شد اما تمکین نکرده است.موسوی با بیان این موضوع که در مجلس به جایگاه قانونی و مهم کمیسیون اصل 90 توجهی نمی‌شود، گفت: در واقع کمیسیون اصل 90 به کمیسیوني برای خالی نبودن عریضه که چندان به جایگاهش توجهی نمی‌شود، تبدیل شده است. در این کمیسیون تصمیمات جدی در مورد قانون گرفته می‌شود، اما متأسفانه روسای قوا، چندان توجهی به مستندات این کمیسیون ندارند. نکته‌ای که موجب بروز فسادهای مختلف در کشور شده است. موسوی پیگیری پرونده تخلف احمدی‌نژاد را دلیلی دانست که مانع حضورش در دو دوره نمایندگی مجلس نهم و دهم شده است.


لزوم بازخواست پشتيبانان احمدي‌نژاد
انتقاد‌هاي اين نماينده پيشين مجلس، به كميسيون‌اصل 90 است كه در آن ياران احمدي‌نژاد حضور داشتند و همان چهره‌‌هايي بودند كه وي را در انتخابات سال‌88 پشتيباني كردند و در ادامه از او برائت جستند و به طور حتم از اين كميسيون نمي‌توانستيم انتظار بازخواست احمدي‌نژاد را داشته باشيم!بايد از آن افرادي كه در دوره‌هاي گذشته اقدامات خلاف شرع و عرف احمدي‌نژاد را لاپوشاني كردند نيز شاكي بود و از آن‌ها به كميسيون اصل 90 مجلس دهم شكايت كرد و تا استيفاي كامل حقوق مردم از پا ننشست!

 

اخبارسیاسی - قانون

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------