آخرین اخبار سیاسی

روابط ایران و پاکستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

نتایج ناملموس سفر رئیسی به پاکستان؛ استفاده از عبارات کلی درباره خط لوله خبرساز و وظیفه این کشور برای امنیت مرزها

ایران و پاکستان سه ماه بعد از تنش مرزی به وجود آمده بین دو کشور، در بالاترین سطوح سیاسی دیدارهایی را برنامه‌ریزی کردند و ابراهیم رئیسی…

مهدي هاشمي در جايگاه شاكي!



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,مهدی هاشمی

 
  شايد روز دوشنبه مهدي هاشمي به دادگاه برود، هرچند وكيل او به «آرمان» مي‌گويد: بدون حضور او هم رسيدگي به پرونده امكان پذير است. نام مهدي هاشمي به عنوان متهم مطرح نيست بلكه بر كرسي شاكي تكيه خواهد زد و به شكايت او از نشريه رمز عبور رسيدگي مي‌شود.

شكايت براي چه؟
او از چه شكايت كرده است؟ ۶ دي ماه ۹۳ بود كه ايلنا نوشت؛ وكيل مهدي هاشمي گفت: درباره مطالب منتشر شده در نشریه «رمز عبور» به دليل عمومي بودن اين جرم دادستاني موظف است آقاي اشتهاردي را تحت تعقيب قرار داده و روند انتشار اين مطلب را مورد بررسي قرار دهد. وحيد ابوالمعالي با اشاره به انتشار كيفرخواست موكلش خاطرنشان كرد: شكايت ما از اين نشريه در دادسراي فرهنگ رسانه به ثبت رسيده و براي پيگيري اين شكايت به دادگستري مراجعه كرديم.

 

وي افزود: مدير مسئول «رمز عبور» براي دومين بار است يك تخلف را تكرار مي‌كند و براي همين اميدواريم كه در اين مورد برخورد جدي با اين فرد انجام شود. ابوالمعالي تاكيد كرد: شايد برخورد جدي با اين تخلف باعث شود محكوميت قبلي مدير مسئول اين هفته‌نامه نيز از حالت تعليق خارج شود. وي گفت: حتي اگر بپذيريم كه آقاي اشتهاردي قسمت‌هايي از كيفرخواست را منتشر نكرده، بايد قبول كنيم وي درباره بخشي از كيفرخواست گمانه‌زني‌هاي خود را منتشر نموده است.

 

بنابراين در نيت مجرمانه مدير مسئول ترديدي وجود ندارد. ابوالمعالي برخورد با اين تخلف آشكار را خواستار شد و افزود: به دليل عمومي بودن باید آقاي اشتهاردي تحت تعقيب قرار می گرفت. وحيد ابوالمعالي وكيل مهدي هاشمي تاكيد كرد: در اين شكايت ما خواستيم بررسي شود منابع اطلاعاتي چنين نشرياتي كجاست، چراكه پيش از اين نيز موارد مشابهي رخ داده است. البته بنده شنيدم كه سايتي نيز عنوان كرده ما فيلم جلسات مهدي هاشمي را در اختيار داريم و در صورت لزوم آن را پخش خواهيم كرد. البته بنده از صحت اين موضوع بي‌خبرم و تنها به شكل نقل قول بيان شده است. اما اگر چنين ادعايي واقعي باشد بايد با جديت بيشتر با اين موارد برخورد کرد.

حضور يا عدم حضور مهدي‌هاشمي در دادگاه؟
ديروز وكيل مهدي هاشمي در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين خصوص با زندان هماهنگي صورت گرفته است كه مهدي هاشمي به جلسه بازپرسي بيايد، گفت: از آنجايي كه روز پنجشنبه زمان بازپرسي به ما ابلاغ شد فرصت اينكه به مهدي ابلاغ كنيم و بخواهيم از زندان پيگير خروج وي شويم نبود. عليزاده طباطبايي تصريح كرد: معمولا وقتي وكيل، شكايت را ارائه مي‌دهد خودش هم موضوع را پيگيري مي‌كند. اگر مهدي در مرخصي باشد شايد به جلسه بازپرسي بيايد كه باز هم بعيد مي‌دانم. در هر صورت حضورش در جلسه بازپرسي ضرورتي ندارد. عليزاده در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار است مهدي هاشمي به مرخصي بيايد يا نه، گفت: از اين موضوع اطلاعي ندارم.


 اخبار  سیاسی -  آرمان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------