آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

تفحص از معاونت حقوقی ریاست جمهوری



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی سیاسی ,خبرهای  سیاسی,تفحص از خانم امين‌زاده


آرمان -  ۱۵ امضا براي ساكت‌ترين معاونت رياست‌جمهوري يعني معاونت حقوقي! روز گذشته بود كه عضو كميسيون امنيت ملي از ارائه طرح تحقيق و تفحص از معاونت حقوقي رياست‌جمهوري با امضاي ۱۵ نماينده به هيات رئيسه مجلس خبر داد.

 

معاونت حقوقي كه مسئوليت ان بر عهده خانم امين‌زاده است دايره فعاليت وسيعي دارد اما شايد به دليل حساسيت زا بودن برخي موضوعات انتشار رسانه‌اي آن مصلحت نباشد و اين سكوت دليل كم كاري اين معاونت نيست.

 

در نگاه اول برخي اين سوال در ذهنشان شكل گرفت كه مگر قرار نبود مجلس دهم يار و همراه دولت باشد پس چرا در ابتداي كار كليد تحقيق و تفحص از يك معاونت رياست‌جمهوري را زده است. برخي ديگر اينگونه تصور كردند كه برخي نمايندگان به نام حامي دولت وارد مجلس شدند و پس از آن رويه خود كه نسبتي با همراهي دولت نداشت را ادامه دادند كه هر دو تصور اشتباه بود؛ چنانكه حشمت ا... فلاحت پيشه روز گذشته با بيان اينكه آمارهاي منتشر شده درباره حقوق ايرانيان در خارج از مرزها آمارهاي قابل دفاع نيست،تصريح كرد: در حال حاضر آمريكايي‌ها ۶۰ ميليارد دلار عليه ايران حكم حقوقي گرفته‌اند و اين در حالي است كه ايران تنها توانسته ۶ ميليارد دلار حكم حقوقي عليه آمريكا كسب كند.

 

حشمت‌ا... فلاحت پيشه با بيان اينكه بخش از اين تحقيق و تفحص مذكور از قوه قضائيه انجام مي‌شود، گفت: طي سال‌هاي گذشته قوانيني بر عهده قوه قضائيه در راستاي احقاق حقوق ملت نظير «الزام دولت به پيگيري حقوق جانباران شيميايي»، «پيگيري حقوق ۱۷هزار ايراني قرباني ترور» و «پيگيري حقوق ايرانيان قرباني توسط كشورهاي اشغالگر»، گذاشته شده بود و در اين راستا قرار بود يك شعبه در قوه قضائي در اين موارد اقامه دعوي كند، بنابراين ما با اين تحقيق و تفحص مي‌كوشيم تا ببينيم جنگاوران ما در جنگ چالش حقوقي با آمريكا تاكنون چه‌كار كرده‌اند.

 

عضو كميسيون امنیت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه آمارهاي منتشر شده درباره حقوق ايرانيان در خارج از مرزها آمارهاي قابل دفاع نيست، تصريح كرد: در حال حاضر آمريكايي‌ها ۶۰ ميليارد دلار عليه ايران حكم حقوقي گرفته‌اند و اين در حالي است كه ايران تنها توانسته ۶ ميليارد دلار حكم حقوقي عليه آمريكا كسب كند.

تحقيق و تفحص لازم بود
همچنين فلاحت‌پيشه درباره اين تحقيق و تفحص و مفاد آن به«آرمان» گفت: معتقدم در شرايط كنوني تحقيق و تفحص از معاونت حقوقي رئيس‌جمهور لازم و ضروري است چرا كه دعواي ميان ايران و آمريكا جنبه حقوقي پيدا كرده است. با توجه به اينكه اين امر زماني جنبه سياسي، نظامي و بعد از آن بعد تحريمي و اقتصادي داشت و اكنون دعواي بين طرفين جنبه حقوقي دارد، لازم است بدانيم چه اتفاقي رخ داده است.

 

وي افزود: هنوز بسياري از مردم ايران نسبت به چنين پرونده‌هاي حقوقي و اينكه چه ميزان داد و ستد صورت گرفته و چه ميزان حكم صادر شده و به سود كشور يا عليه مان بوده است، آگاهي ندارند. فلاحت پيشه ادامه داد: بنابراين از اين منظر بررسي موضوع مهم است ضمن اينكه تحقيق و تفحص به معناي مقابله نيست بلكه به معناي بررسي موضوع است. حتي مقام معظم رهبري فرمودند تحقيق و تفحص نافي همكاري نيست. وي در پاسخ به اين سوال«آرمان» كه مگر روشنگري در اين موارد بر عهده وزارت خارجه نيست، گفت: اين پرونده حقوقي بين ايران و آمريكاست و اينكه چه اقداماتي انجام شده است.


  اخبار سیاسی  -  آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------