آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

گزارش «دیفنس وان» از سپاه پاسداران ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,سپاه پاسداران

گزارش «دیفنس وان» از سپاه پاسداران ایران؛
این نیروی خبره آینده خاورمیانه را شکل می دهد

سپاه پاسداران ایران در چند سال گذشته در صدر اخبار جهان قرار داشته است. آن ها به دفعات در رسانه های غربی به عنوان نیروهای شبه نظامی درحال مبارزه در خاورمیانه، و کسانی که به روحانی در غلبه به مشکلات اقتصادی کمک می کنند، و نیروهای وفادار به انقلاب ایران نام برده شده اند.

دیفنس وان در گزارشی تحت عنوان «نیروی خبره سپاه آینده خاورمیانه را شکل می دهد» نوشت: سپاه پاسداران ایران در چند سال گذشته در صدر اخبار جهان قرار داشته است. آن ها به دفعات در رسانه های غربی به عنوان نیروهای شبه نظامی درحال مبارزه در خاورمیانه، و کسانی که به روحانی در غلبه به مشکلات اقتصادی کمک می کنند، و نیروهای وفادار به انقلاب ایران نام برده شده اند.

به گزارش «انتخاب»؛ خاورمیانه در حال حاضر فرصت بی نظیری برای ایران فراهم کرده تا قدرت خود را از خلیج فارس تا دریای مدیترانه گسترش دهد. از دیدگاه ایران فرصت های پدید آمده پس از بیداری عربی نقاط عطف بسیار مهمی برای اعمال نفوذ بیشتر فراهم کرده. سقوط نظام های کشورهای عربی و ایجاد خلا قدرت در منطقه فرصت خوبی برای کشوری مهیا کرده که همواره به دنبال صدور ایدئولوژی انقلابی خود بوده است.

ایران می خواهد مهمترین بازیگر در عراق و سوریه و فرمانده اصلی خلیج فارس باشد. پاسداران، به ویژه نیروهای قدس، حالا به حدود 15,000 نفر رسیده اند، و در خط مقدم اعمال نفوذ ایران هستند. ازجمله فعالیت هایی که به آن مشغولند، آموزش و فراهم ساختن اطلاعات برای نیروهای ارتش سوریه است، و به شبه نظامیان شیعه در مبارزه با داعش در عراق همکاری دارند.

پاسداران در خط مقدم مبارزه با حضور آمریکا در خاورمیانه هستند و با به اسارت گرفتن نیروهای آمریکایی در ماه ژانویه و بازداشت کوتاه مدت 10 ملوان نیروی دریایی آمریکا که به آب های ایران وارد شده بودند، نیروی خود را نشان دادند. دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه در ماه آوریل گفت: « آمریکا می داند نمی تواند به ایران حمله کند و اطمینان دارد ایرانی ها از قدرت و قابلیت های بالایی در مواجهه با آمریکا بهره می برند».

ایران با این اقدام خود به اعراب خلیج فارس این پیام را ارسال کرد که امریکا نخواهد توانست مقابل قدرت گیری ایران در منطقه بایستد.

نویسنده: ری تکیه، عضو ارشد مرکز مطالعات خاورمیانه در شورای روابط خارجی

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------