آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

امیر محبیان : جنجال های اخیر بدون فکر راه انداخته نشده / دولت در مقابل حملات منفعل است



 اخبار  سیاسی  , خبرهای سیاسی, محبیان

امیر محبیان، تحلیلگر اصولگرا از ضعف رسانه ای دولت روحانی انتقاد کرد.

 امیر محبیان از عدم دفاع دولت و ضعف در اطلاع رسانی در حوزه ی دستاوردهای روحانی انتقاد کرد.

این تحلیلگر اصولگرا در گفت و گو با   انتخاب  در مورد جنجال سازی های اخیر گفت: در حوزه های سیاسی و اجتماعی نمی توان ایرادی به رسانه ها گرفت که چرا بحث حقوق های نامتعارف را مطرح کردند، در این صورت ما باید عملا آزادی رسانه ها را زیر سوال ببریم، اما اینکه این اخبار چه آثاری در اجتماع یا چه تبعاتی در حوزه سیاست دارد خودش محل سوال است.

وی افزود: طبیعتا در حوزه سیاست نوعی فشار به دولت وارد می شود به دلیل اینکه؛ بدنه کارشناسی دولت یا پرسنل شاهد این هستند که تفاوت عظیمی ما بین دریافتی هایشان وجود دارد و این خود حاوی اثر منفی است. از طرف دیگر، این موضوع می تواند در صفحات اجتماعی هم اثرات بدی از خود بر جای بگذارد.

محبیان تصریح کرد: مسئله ای که اهمیت دارد، این است که دولت به جای محکوم کردن این مسائل، به یفکر چاره ای باشد. به نظر بنده، دولت باید از مسئله پیش آمده به عنوان یک فرصت استفاده کند و دریافتی ها را ساماندهی کند. البته اینکه رقبا در حال بهره برداری از جنجال پیش آمده هستند، طبیعی است. البته رسانه ها و رقبا باید متوجه باشند که ما باید این مسئله را به عنوان موضوعی در نظر بگیریم که باید حل شود، نه اینکه از آن فقط به عنوان یک جنجال استفاده کنیم.

محبیان تاکید کرد: این پروژه هایی که منتقدین دولت به راه انداخته اند، تصویر دولت را نامطلوب می کند و ممکن است روی آراء تاثیر بگذارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت می تواند از موانع عبور کند، گفت: دولت بسیار قدرتمند است و می تواند به عنوان بزرگترین نهاد اجرایی کشور، این نواقص را شناسایی کند و آنها را برطرف کند. مردم ما به فکر جنجال سیاسی نیستند و دولت باید دقت بیشتری در تمامی زمینه ها داشته باشد و نگذارد دیگران وارد بازی انها شود.

این تحلیلکر اصولگرا درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و درصد شانس پیروزی روحانی گفت: این بستگی دارد که دولت چگونه بر افکار عمومی تاثیر بگذارد. روند طبیعی انتخاب های پیشین این بود که معمولا روسای جمهور دو دوره انتخاب شدند. تا به امروز به نظر می رسد دولت در مقابل تهاجمات رقبا موفق نبوده و منفعل عمل کرده است. اگر این راه را ادامه بدهد موقعیت دولت موقعیت  مناسبی نخواهد داشت.

مجبیان تصریح کرد: طبیعتا هرچی به انتخابات نزدیک می شویم فشارهای بیشتر وارد خواهد شد. دولت باید سریعا خود را بازیابی کند و بتواند استراتژی روشنی را در قبال این مسائل داشته باشد و با افکار عمومی با صراحت و صداقت صحبت کند.

این تحلیلگر درباره تشکیل اتاق های فکر علیه دولت گفت: من نمی دانم کجا اتاق فکر تشکیل داده اند؟ اما آنچه که مشخص هست، این است که بر اساس بی فکری این کارها صورت نمی گیرد. طبیعتا فکری سیاسی پشت این قضیه است. دولت باید بتواند در این تلاطمات سیاسی خود را حفظ کند.

وی تاکید کرد: دولت باید از عملکرد خود دفاع کند و نواقصی که رقبا بیان می کنند را برطرف کند. تا به حال، رقبا علیه دولت یازدهم کار کرده اند، اما در مقابل دولت هیچ جواب روشنی نداده و اگر این روند ادامه پیدا کند ممکن است صحنه جالبی در فضای جامعه نقش نبندد و در انتظارش نباشد.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------